Post Top Ad

niedziela, 31 grudnia 2017

☆ Podsumowanie roku 2017! ☆


Kochani, rok 2017 dobiega końca, więc czas na podsumowanie tego, co się działo u mnie na blogu oraz w sferze filmowej. Czy tylko mi ten rok zleciał w niesamowicie błyskawicznym tempie? Sporo się działo, a praktycznie każdy mój miesiąc przepełniony był kinem indyjskim i wszystkim co z nim związane.

Co nowego w minionym roku? 

Zaczęłam się udzielać na forum bollywood.pun a także na facebooku. Skusiłam się też na przetłumaczenie trzech filmów, odkrywając przy okazji, że jest to bardzo czasochłonne ;) Na blogu również pojawiło się kilka nowych inicjatyw, między innymi zestawienia muzyczne oraz filmowe, więc pod tym względem rok obfitował w trochę nowych pomysłów. Mam nadzieję, że i przyszły taki będzie. 

Jak to było z tymi filmami? 

Trochę ich obejrzałam, przyznaję bez bicia :P Czy dużo, czy mało, ciężko stwierdzić. Z moich statystyk wynika, że listę obejrzane zasiliło 60 nowych tytułów. W zeszłym roku było ich trochę więcej (bo 89) więc rozleniwiłam się troszeczkę moi drodzy ;)

A co na blogu?

W 2017 roku na blogu pojawiło się 38 postów, w tym :
  • 29 recenzji filmowych, z tego:
    • 25 filmów hindi
    • 5 filmów telugu 
  • 5 zestawień muzycznych 
  • 2 zestawienia filmowe
  • i 2 starcia z cyklu "remake kontra oryginał".

Trochę statystyk

Najwięcej postów pojawiło się od lutego do lipca, równo po 4 posty w każdym miesiącu; zdecydowanie w tym roku stawiałam na systematyczność ;)

Najczęściej wyświetlane posty opublikowane w 2017 roku, to:

Najwyżej oceniane filmy:
Jeśli chodzi o najwyższe oceny to zdecydowanie królowały tu filmy Aamira Khana. Na początku roku dzielnie nadrabiałam jego filmografię i trafiłam na mnóstwo perełek filmowych. 


Najświeższy film, który całkiem niedawno otrzymał sześć gwiazdek. Lekka komedia, która urzekła mnie nieprzewidywalną akcją, niebanalnym humorem, fantastyczną muzyką i przede wszystkim wystrzałowo dobranym duetem Sidharth'a i Jacqueline. 


Niebanalny temat, zrealizowany po mistrzowsku w stylu Aamira Khana. Wspaniała gra aktorska, szczególnie dziesięcioletniego Darsheel'a Safary. Niesamowity film, który trzeba zobaczyć, bez względu czy się bollywood lubi, czy też niekoniecznie. 

Film, który skradł nie tylko moje serce, ale i milionów widzów na całym świecie. Dangal w błyskawicznym tempie, z ogromną mocą podbił Box Office. Seans był dla mnie nie lada zaskoczeniem. Nie spodziewałam się, że mogę lubić zapasy, ale Aamir skutecznie mnie do tego przekonał. Film napisany i zrealizowany z niesamowitym profesjonalizmem, dosłownie zapiera dech w piersiach. 


Akele Hum Akele Tum swoją prostotą realizacji i nieskomplikowaną, codzienną historią chwyta za serce. Świetnie ukazana więź ojca z synem oraz poruszone ponadczasowe problemy przeciętnych ludzi. Dobrze zrealizowana, fajna tematyka. Jeden z moich ulubieńców lat 90-tych. 



Na samą myśl o 3 Idiots się uśmiecham! Ach, co to był za film i co za postać odegrana przez Aamira Khana. Bardzo mądry film, zrobiony w wyrazisty sposób. Przejaskrawienie i bezpośredni sposób w jaki zrealizowano 3 Idiots sprawi, że nie prędko da się o tym seansie zapomnieć, a wiązać się z nim będą same pozytywne wrażenia, mimo że historia momentami ociera się o ciężkie tematy. 



Ponadczasowy masala movie, który udało mi się znaleźć przypadkiem na początku roku. Film od razu trafił na listę moich ulubionych i pamiętam że chętnie powróciłam do niego po raz drugi. Ciekawie poprowadzona akcja i fantastycznie zrealizowany wątek romantyczny sprawiają, że fani masali z lat 90-tych nie pożałują czasu spędzonego przed ekranem.

Najniżej oceniane filmy:
W tym roku po raz pierwszy przyznałam filmowi jedną gwiazdę. Kiedyś musiało to w końcu nastąpić ;) Wybrańcem została komedia romantyczna z 2015 roku Wedding Pullav.


Film ogromnie mnie rozczarował. Słabe aktorstwo, brak emocji i słabo poprowadzona fabuła. Jedyny plus filmu to piosenka "Ishq Da Panga", ale dla jednej piosenki raczej nie warto sobie zawracać głowy całym filmem. 

ByLove przyznaje filmowe nagrody




Wyróżnijmy to, co w 2017 roku najbardziej zapadło mi w pamięci.
[Kategorie dotyczą tylko filmów, których recenzje pojawiły się na blogu w minionym roku]





☆ TOP 5 cytatów 

Ojciec powiedział: „Zostaw wieś”. Wszyscy mówili: „Zostaw Paro”. Paro powiedziała: „Zostaw picie”. Teraz mówisz: „Zostaw ten dom”. Któregoś dnia On powie: „Zostaw ten świat”. - Devdas

Podążaj za doskonałością, a sukces cię dogoni. - 3 Idiots

Ram Gopal Bajaj: Ja jestem Taja... mam tu znaczek. (Teja main hoon ... mark idhar hai) 
Amar: Nie jesteś człowiekiem... jesteś ponadprzeciętny! (Aap purush hi nahi ... mahapurush hai!) - Andaz Apna Apna

Nie wiem, gdzie jest napisane, że kobieta może kochać bardziej, niż mężczyzna. - Akele Hum Akele Tum

Zabijać i umierać można tylko zgodnie z tradycją.  - Pournami



☆ TOP 5 dialogów 

Devdas: Czy ty mnie kochasz?
Chandramukhi: Równie dobrze mógłbyś zapytać, czy oddycham. 
- Devdas

- Serce łatwo przestraszyć. Musisz je oszukać. Nie ważne jak wielki jest problem, powiedz swojemu sercu "Aal izz well"
- I to rozwiąże problem?
- Nie, ale doda ci odwagi, żeby się z nim zmierzyć. 
- 3 Idiots

Rancho: Tak naprawdę nigdy go nie kochałaś.
Pia: To znaczy?
Rancho: Czy wiatr szepcze melodie, gdy go widzisz? Twoja apaszka lata w zwolnionym tempie? Księżyc staje się gigantyczny?
Pia: Tak dzieje się tylko w filmach, nie w prawdziwym życiu.
Rancho: W prawdziwym życiu też, jeśli kochasz człowieka, a nie dupka. 
- 3 Idiots

- Kocham Cię.
- Dlaczego?
- Ponieważ jesteś moją przeszłością i przyszłością. A także tą chwilą. 
- Baar Baar Dekho

Raveena: Dlaczego taki jesteś? (Aap bare woh ho?)
Amar: Jaki? (Kya?)
Raveena: Taki. (Woh.)
Amar: Jaki? (Kya?)
Raveena: No taki. (Woh na.)
Amar: Och, taki. Taki już jestem. (Oh, woh. Woh toh main hoon)
 - Andaz Apna Apna

☆ TOP 12 piosenek hindi ☆


1. "Maar Daala" - Devdas


2. "Choli Ke Peeche Kya Hai" - Khal Nayak


3. "Nashe Si Chadh Gayi" - Befikre


4.  "Dholi Taro Dhol Baaje" - Hum Dil De Chuke Sanam


5. "Ek Do Teen" - Tezaab


6. "Malang" - Dhoom 3


7. "Dil Laga Na" - Dhoom 2


8. "Ding Dang" - Munna Michael


9. "Ye Raat Aur Ye Doori" - Andaz Apna Apna


10. "Radha" - Jab Harry Met Sejal


11. "Chandralekha" - A Genlteman


12. "Jaane Do Jaane De" - Shola Aur Shabnam


Nominowani poza zwycięzcami:
 "Nimbooda" - Hum Dil De Chuke Sanam; "Zoobi Doobi" - 3 Idiots"Teri Khair Mangdi" - Baar Baar Dekho; "Haanikaarak Bapu" - Dangal; "Badri Ki Dulhania" - Badrinath Ki Dulhania; "Maa" - Taare Zameen Par; "Laagi Na Choote" - A Gentleman; "Raula" - Jab Harry Met Sejal


☆ TOP 5 piosenek telugu ☆

1. "Darlingey" - Mirchi



2. "Ichi Puchukunte" - Pournami



3. "Bommali" - Billa



4. "Idhedho Bagundey" - Mirchi



5. "Ra Ra Krishnayya" - Ra Ra Krishnayya



☆ TOP 5 aktorów 

Aamir Khan jako Rancho (3 Idiots 2009)
Tutaj właściwie mogłabym podać dużo więcej postaci w które wcielił się Aamir Khan. Praktycznie za każdym razem jego gra aktorska wywarła na mnie ogromne wrażenie. Największy sentyment mam jednak do postaci Rancho.

Prabhas jako Jai/Krishna (Mirchi 2013)
O ile początek tego roku należał do Aamira Khana, tak w końcówce moje myśli całkowicie zajął Prabhas i jego filmy telugu. Dzielnie nadrobiłam praktycznie calutką jego filmografię, niestety na blogu pojawiły się tylko trzy filmy z jego udziałem. [Mam nadzieję zmienić to w przyszłym roku ;)] Najbardziej Prabhas podobał mi się w Mirchi. Fajnie skonstruowana postać i odegrana przez Prabhasa z niezwykłą autentycznością.

Shah Rukh Khan jako Devdas  (Devdas 2002)
W tym roku na życzenie jednej z czytelniczek bloga, pojawiła się recenzja filmu Devdas. Nie bez powodu tytuł filmu nosi imię głównego bohatera. Mówiąc że jest to jedna z moich ulubionych ról Shahrukha, skłamałabym. Ciężko lubić Devdasa, jest to skomplikowana postać, która ciężko w ogóle zrozumieć, nie mówiąc już o większej sympatii, ale nie można jej nie docenić. Nie da się też nie pochwalić aktora, który odegrał rolę po mistrzowsku.

Abhishek Bachchan jako Jai Dixit (Dhoom)
Seria Dhoom była jednym z większych sukcesów w karierze Abhisheka. Charyzmatyczna postać sprytnego gliniarza nie prędko da o sobie zapomnieć, tym bardziej że pojawia się aż w trzech filmach ;)

Govinda jako Karan (Shola Aur Shabnam 1992)
O ile nie przepadam za Govindą w nowszych produkcjach, tak polubiłam go w starszych, właśnie dzięki roli w Shola Aur Shabnam. Wypadł niezwykle przekonująco i autentycznie w roli Karana. Jakoś szczególnie zapadł mi w pamięci. 


☆ TOP 5 aktorek ☆

Madhuri Dixit jako Chandramukhi (Devdas 2002)
Madhuri Dixit niewątpliwie stworzyła Chadramukhi kultowa postacią. Sama rola była napisana bardzo ciekawie, a Madhuri odegrała ją z takim wdziękiem że nie sposób było oderwać od niej wzroku. Przyćmiła nawet tytułowego Devdasa ;)

 Aishwarya Rai Bachchan jako Umrao Jaan (Umrao Jaan 2006)
Nie mniejszym wdziękiem podpisała się Aishwarya Rai Bachchan jako piękna kurtyzana Umrao Jaan. O ile filmowi można zarzucić kilka niedociągnięć, tak Aishwarya wypadła tu na tyle zachwycająco, że warto obejrzeć chociażby dla niej.

Alia Bhatt jako Vaidehi Trivedi (Badrinath Ki Dulhania 2017)
Warto wyróżnić postać Vaidehi Trivedi, bo przełamuje ona wszelkie stereotypy. Jest to dziewczyna, która przejmuje kontrolę nad swoim życiem, sprzeciwiając się rodzinie i tradycji. Dąży do swoich marzeń i nie boi się głośno o tym mówić. Alia stworzyła godną zapamiętania kreację.

Trisha Krishnan jako Pournami (Pournami 2006)
Wypadałoby wspomnieć też o aktorkach telugu. Obie panie (Trisha i Charmy Kaur) wypadły w Pournami oszałamiająco. Nie mogłam oderwać on nich wzroku. Ostatecznie jednak, mam słabość do Trishy więc to ona pojawiła się w tym zestawieniu ;)

Anushka Shetty jako Maya (Billa 2009)
Lubię Anushkę i bez wątpienia należy ona do moich ulubionych aktorek telugu. Jej trochę ostrzejsza wersja, niż zwykle, w Billa bardzo przypadła mi do gustu.

☆ Najbardziej wzruszający film ☆

Przyznać się! Ktoś dał radę nie płakać w końcowej scenie? ;)

☆ Najlepsza komedia ☆

Andaz Apna Apna (1994)

Stare ale jare! Humor bywa przerysowany, ale nie sposób się na tym filmie nie ubawić.

☆ Najlepszy film akcji ☆

Dhoom 2 (2006)

Nie mówicie że ktoś się ze mną nie zgodzi! James Bond nie pogardziłby sprzętem, którego używał Hrithik w Dhoom 2. Widowiskowych scen akcji też nie zabrakło ;)

☆ Najlepszy romans: ☆

Hum Dil De Chuke Sanam (1999)

Typowych romansów trochę mało miałam do wyboru ale padło na Hum Dil De Chuke Sanam. Ciekawie skonstruowany trójkąt miłosny, chemia na ekranie i kultowa reżyseria Sanjay'a Leela Bhansali.

☆ Najlepsza komedia romantyczna ☆

Ra Ra... Krishnayya (2014)

Remake telugu filmu Tere Naal Love Ho Gaya zachwyca lekkością, dynamicznym duetem i zwariowaną historią. Jest to lekki film do którego wrócę z uśmiechem na ustach. Oglądałam nawet później oryginał, ale przyznam ze nie podobał mi się już tak bardzo jak remake. 

☆ Najlepszy masala ☆


W tym filmie jest wszystko! Od humoru po akcję, dramat i romans. Fani masali nie powinni przechodzić koło tego filmu obojętnie ;)

☆ Najlepszy dramat ☆

Pournami (2006) / Baar Baar Dekho (2016)

Miałam ogromny dylemat, więc postanowiłam wymienić dwa filmy. Są całkowicie różne dlatego ciężko było mi je porównać i wybrać lepszy. Może Wy spróbujecie? ;)

☆ Najlepszy film biograficzny ☆

Dangal (2016)

Rzadko zachwycam się filmami biograficznymi i sportowymi, ale Dangal jest tu zdecydowanym wyjątkiem.

☆ Najlepszy film obyczajowy ☆

Taare Zameen Par (2007)

Film prawdziwie i z wyczuciem porusza problemy społeczne, ale dzięki dystansowi do poruszanego tematu jest lekki w odbiorze.

☆ Najlepszy film południowy ☆

Michi (2013)

Ach ten Prabhas! - i nic więcej nie trzeba mówić ;)

☆ TOP 5 najlepszych par ekranowych ☆






Sundeep Kishan&Regina Cassandra 
Ra Ra Krishnayya (2014)








Hrithik Roshan&Aishwarya Rai Bachchan
Dhoom 2 (2006)








Anushka Sharma&Shah Rukh Khan
Jab Harry Met Sejal (2017)










Anushka Shetty&Prabhas 
Mirchi (2013)










Sidharth Malhotra&Jacqueline Fernandez 
A Gentleman (2017)







~✱~
Ciężko w kilku słowach podsumować cały rok pracy, dlatego też podsumowanie to, do krótkich nie należy. Mam nadzieję, że Was, Drodzy Czytelnicy, nie zanudziłam. Ja w każdym razie przednio bawiłam się przy tworzeniu tego posta. Miło było sobie przypomnieć te lepsze i te gorsze filmy, chociaż niekiedy wybór 'nagrody' w danej kategorii był niezwykle trudny. 

Jestem bardzo ciekawa jak Wam minął rok 2017.
Sporo filmów obejrzeliście? 
Które najbardziej zapadły Wam w pamięci? 
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

I korzystając z okazji, chciałam Wam życzyć Szczęśliwego Nowego Roku!
I szampańskiej zabawy dzisiejszego wieczoru ;)

grudnia 31, 2017 / by / 11 Comments

11 komentarzy:

  1. Bardzo fajne podsumowanie, chociaż tych telugu i kilku innych nie widziałam. :) Ja właściwie to dopiero w tym roku poznałam Bollywood i już od pierwszego seansu się nim zachwyciłam. Przede mną jeszcze wiele filmów (chociaż i tak 45 pozycji od lipca to chyba dużo :P). Miałam akurat taki fart, że pierwszy film bolly, który obejrzałam stał się moim ulubionym i dobrze, bo może gdybym trafiła na gorszą produkcję (a i tych nie brakuje), to jeszcze bym sie zniechęciła. Mówię oczywiście o Nazywam się Khan, gdzie po prostu wyłam zachwycona (na moim blogu można znaleźć recenzję) i do dzisiaj nie znalazłam lepszego filmu. Chociaż równie zachwycające było Black, czy Guzaarish. Bhansali jest genialnym reżyserem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 45 filmów w pół roku to bardzo dużo! :) Tylko gratulować ;)
      A widziałaś coś z Aamirem Khanem? W jego filmografii też można znaleźć mnóstwo bardzo dobrych filmów :)

      Usuń
  2. Bardzo wyczerpujące podsumowanie, zawarłaś wszystko :) I nawet ja kilka filmów obejrzałam z wymienionych (m.in. Devdas i 3 Idiots).

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podsumowanie Cię zainteresowało :)

      Usuń
  3. Zazdroszczę, że tak sprawnie Ci poszło z tymi wyborami! U mnie byłoby z tym o wiele gorzej. :D Ale przyznam, że też w tym roku wygrywa u mnie A Gentleman, podobał mi się też Ittefaq i Baar Baar Dekho i cieszę się, że Sidharth wybiera takie zróżnicowane role. Nie mogę się doczekać go w mundurze! ;D W ogóle w moim przypadku to był rok Sida, bo jakoś najbardziej zapadły mi w pamięci filmy właśnie z nim.
    Już nie mogę się doczekać, jakie filmy przyniesie nam 2018! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ittefaq jeszcze nie widziałam, ale muszę nadrobić, bo czuję, że mi się spodoba :) Sidharth faktycznie w tym roku się popisał, jego kariera nabiera tempa ;)

      Usuń
  4. Wow! Takie posty to ja lubię czytać :D Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś nam podobny zaprezentujesz, niekoniecznie jako roczne podsumowanie, ale może półroczne? :)
    Przyznam szczerze, że w tym roku obejrzałam sporo filmów, jednak nie potrafię wybrać tego najlepszego. Za dużo ich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że nawet miałam plan zrobić podsumowanie po pół roku? :D Ale jakoś za szybko ten czas zleciał i zanim się obejrzałam, pół roku minęło ;)
      Ale może w tym roku mi się uda :)

      Usuń
  5. Wow! Świetne podsumowanie! Ja w tym roku też obejrzałam całkiem sporo nowych filmów, chociaż pod koniec roku, kiedy niestety nauka zaczęła przysparzać mi kłopotów, zrobiłam sobie przerwę w Bollywood. Najlepszymi filmami, jakie obejrzałam w tym roku są A Gentleman, Befikre, Ek Villain <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię 'A Gentleman', 'Befikre' i 'Ek Villain' :)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad