Post Top Ad

poniedziałek, 6 listopada 2017

'A Gentleman' (2017) - o panu idealnym




Gatunek: akcja, komedia romantyczna
Kraj produkcji: Indie
Język: Indie
Czas trwania: 2 godz. 25 min.
Premiera: 25 sierpnia 2017
Reżyseria: Raj & DK
Scenariusz: Raj & DK, Sumit Batheja
Występują: Sidharth Malhotra, Jacqueline Fernandez, Darshan Kumaar, Sunil Shetty
Produkcja: Fox Star Studios
Muzyka: Sachin-Jigar
Studio: Fox Star Studios
Budżet: ₹40 crore
Box Office: ok. ₹40.30 crore

Fabuła:
Gaurav (Sidharth Malhotra) to nudny pracownik korporacyjny w Miami. Jest zakochany w swojej koleżance z pracy, Kavyi (Jacqueline Fernandez) jednak rozrywkowa dziewczyna, mimo że bardzo lubi Gaurav'a, nie widzi nudziarza w roli swojego życiowego partnera. Wszystko się zmienia gdy do akcji wkracza Rishi (Sidharth Malhotra), a przeszłość Gaurav'a daje o sobie znać.


~✽~

Ci z Was, którzy zaglądają  na mojego bloga zapewne wiedzą że bardzo lubię filmy akcji, szczególnie połączone z wątkiem romantycznym i przyjemnym humorem. A Gentleman zapowiadał się pod tym względem prawdziwym hitem. Z zaciekawieniem śledziłam promocję i coraz bardziej wyczekiwałam na film.
Po sensie śmiało mogę stwierdzić, że pod żadnym względem mnie nie zawiódł, okazał się świetnym, lekkim kinem, które idealnie sprawdzi się na urozmaicenie wieczoru.
Głównym bohaterem historii jest Gaurav, mieszkający w Miami Indus. Jak mówi sam tytuł, Gaurav to dżentelmen w każdym calu, z trochę staroświeckim podejściem do życia. Pracuje w korporacji, a jedyne o czym marzy to kupić dom i założyć własną rodzinę. Pierwszy punkt udało mu się z powodzeniem zrealizować, pozostaje tylko drugi. I tu pojawia się problem, bo choć Gaurav jest dla wielu ideałem, nie dotyczy to jego koleżanki z pracy w której jest zakochany. Kavya jest dość porywczą i rozrywkową osobą, która choć lubi Gaurav'a, uważa go za nudziarza. Wszytko się zmienia gdy do akcji wkracza Rishi a przeszłość Gautava daje o sobie znać...
Ogromnym plusem jest konstrukcja filmu. Niesamowicie świeże podejście do historii idealnie urozmaica czas akcji i zdecydowanie intryguje widza, nie pomijając oczywiście momentu kalkulacyjnego. Przyznam, że byłam pod wrażeniem manewru jaki został tu zastosowany, mam wrażenie, że z takim przedstawieniem rozbieżnej osobowości bohatera jeszcze się nie spotkałam. Nie lubię spoilerować, więc jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, odsyłam do filmu.
Sam pomysł na scenariusz fajnie i przyjemnie zrealizowany. Dobre dialogi i warte uwagi sceny akcji. Podobały mi się też sekwencje walk, które były idealnie wyważone; odpowiednio widowiskowe, ale bez przesadzonych efektów specjalnych, które w Indiach bardzo sobie upodobano.
Wisienkę na torcie stanowi niewątpliwie ścieżka dźwiękowa. W komercyjnych filmach [którym A Gentleman jest niewątpliwie] chwytliwe piosenki, które zachęcą do seansu są bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze. Całe szczęście cały soundtrack A Gentleman jest udany. Mamy tu tylko 5 utworów ale właściwie wszystkie są naprawdę dobre. Najbardziej umiłowałam sobie "Chandralekha". Zakochałam się w tym utworze już jakiś czas temu, a teraz ta słabość powróciła ze zdwojoną siłą. Nie mogę się od niego uwolnić!
Kolejnym utworem, który niewątpliwie jeszcze na długo będzie gościł na mojej playliście jest "Bandook Meri Laila". Świetną piosenka, plus bonus dla fanów odtwórcy głównej roli - rapujący Sidharth Malhotra. "Baat Ban Jaye" ma niezwykle chwytliwy refren i od razu przywodzi na myśl wakacje chwile, więc jeśli tęsknicie za tym okresem, koniecznie przesłuchajcie piosenkę. Jest jeszcze "Laagi Na Choote", której nie sposób nie polubić za piękną melodię i niesamowity wokal Arijit'a Singh.
Film właściwie opiera się na głównym bohaterze, więc odtwórca roli pierwszoplanowej musiał udźwignąć cały film i Sidharth'owi jak najbardziej się to udało. Fajnie wykreował postać Gaurava i Rishi'ego. W obu wersjach sprawdził się świetnie, wzorowo poradził sobie też ze scenami walki. Dla fanów Sidharth'a Malhotry, A Gentleman to zdecydowanie pozycja obowiązkowa.
Oczywiście nie mogło tu zabraknąć pięknej panny, która wspomagała naszego głównego bohatera i niekiedy przysparzała mu porządnych kłopotów oraz motywowała do działania. Jacqueline Fernandez miała do zagrania bardzo fajną postać, której nie dało się nie lubić. Kavya jest zwariowana i niekiedy problematyczna ale zarazem wprowadza na ekran trochę humoru i dynamiki.
Widać też niesamowitą chemię między Jacqueline i Sidharth'em. Stworzyli fajny, dynamiczny duet, na który patrzyło się z przyjemnością. Po raz pierwszy mieli okazję zagrać parę, ale mam nadzieję, że nie ostatni.
A Gentleman to lekkie kino, które fanów tego gatunku z pewnością nie zawiedzie. Fajna historia, dość oryginalnie przedstawiona, bohaterowie wykreowani bez zarzutu i aktorstwo na bardzo dobrym poziomie. Do tego ścieżka dźwiękowa, która na długo zapada w pamięci. Mi niesamowicie się podobał i nie żałuję poświęconych dwóch godzin. Sama o powtórce myślę z entuzjazmem więc i Wam polecam :)

Ocena: 6/6

Obsada:
  • Gaurav / Rishi - Sidharth Malhotra
  • Kavya - Jacqueline Fernandez
  • Yakub - Darshan Kumar
  • Pułkownik - Sunil Shetty
  • Dikshit - Hussain Dalal
  • Jignesh Patel - Amit Mistry
  • Ojciec Kavyi - Rajit Kapoor
  • Matka Kavyi - Supriya Pilgaonkar
  • Koko - Shaheed K. Woods

Ciekawostki:
  • A Gentleman jest luźno inspirowany amerykańskim filmem The Big Hit (pl: Mocne uderzenie) z 1998 roku.
  • Suneil Shetty rolą w tym filmie, powrócił po dwóch latach przerwy w karierze. 
  • W początkowych etapach produkcji, chodziły plotki że ma to być sequel Bang Bang z 2014 roku, z Hrithik'iem Roshan'em i Katriną Kaif w rolach głównych. Zapewne było to spowodowane wywiadem reżysera Bang Bang, w którym wspomniał, że Sidharth Malhotra idealnie nadawałby się do roli prowadzącej w sequelu. Żeby zdementować plotki, twórcy pierwszego dnia zdjęć wpuścili do sieci zdjęcie klatki filmowej z napisem "Not Bang Bang 2!". 

Piosenki:



"Chodź, rozświetlmy to miejsce.
Wrzućmy beat i zatańczmy.
Serce mówi disco disco przez całą noc."






"Po, co trzymać wszystko w sercu?
Chodź i zatańcz dziś ze mną.
Z tą pasją i z tym stylem
Zaimponuję wszystkim."







"Bądźmy figlarni, kiedy nadejdzie noc.
Jeśli zamkniemy się w pokoju,
A klucz się zgubi
Będzie świetnie."





"Możesz sprawić, że moje obłąkane serce,
podda się tobie.
Dzień przeminął.
To właśnie ma być noc.
Pozwól mi odejść..."




"O, księżycowa dziewczyno,
za każdym razem, gdy cię widzę
Zakochuję się w tobie tak jak wtedy,
gdy zobaczyłem cię po raz pierwszy."





"Twoje wejście było tak oszałamiające
że wstrząsnęłaś całym narodem.
Wywarłaś wpływ na moje serce
odkąd skrzyżowaliśmy swoje spojrzenia."




"Będę cię kochał bez żadnych ograniczeń.
Nawet jeśli tego pragnę
Nie mogę trzymać się z dala od ciebie,
Nawet przez chwilę."







"Nawet, jeśli nasze drogi są inne
Pozwól mi, połączyć nasze cele.
Ta więź między nami
Mam nadzieję, że nigdy się nie zerwie.
Niech ta więź trwa."



"O dziewczyno [...]
Kiedy cię zobaczyłem, pas się zacisnął.
Przyjmę kulkę za ciebie.
Dlaczego mnie unikasz?
Nie mogę oderwać wzroku od twojego ciała."






"Kiedy strzeliłaś w moje serce
Wystrzeliły ognie.
O dziewczyno, zabrałaś moje serce
I stałem się szalonym kochankiem.
Moja broń moją ukochaną."


Cytaty:

Jeśli coś jest ci przeznaczone, z pewnością się wydarzy.
Jego jedyną wadą jest brak wad. Jest po prostu zbyt bezpieczny.
Czasem trzeba zmienić siebie, by zmienić swój los.

Gify autorstwa SalaamNamaste :)

listopada 06, 2017 / by / 10 Comments

10 komentarzy:

  1. Tak właśnie myślałam, że A Gentleman Ci się spodoba :D To rewelacyjny film, przy którym nie da się nudzić. Jest humor, akcja, wpadająca w ucho muzyka, chemia między bohaterami, dobrze wykreowani 'ci źli', czyli wszystko, co porządnym film indyjski powinien mieć. Ja osobiście pewnie jeszcze nie raz wrócę do tego filmu, bo naprawdę wywarł na mnie pozytywne wrażenie. :)
    Szkoda tylko, że film nie poradził sobie w BO. Ten rok pod względem zarobków filmów, naprawdę mnie zaskakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to zdziwiło, miałam wrażenie, że A Gentleman wypadnie co najmniej dobrze w Box Office, a tu takie rozczarowanie..

      Usuń
  2. Mnie film niezwykle się podobał. Pełen akcji, romansu, świetnych dialogów, a przede wszystkim momentów zaskoczenia i muzyki. Sidharth po raz kolejny mnie pozytywnie zaskoczył i dowiódł, że jest naprawdę świetnym aktorem. Jaq też bardzo dobrze odegrała swoją rolę. Nie dało się jej nie polubić. Niektóre sceny naprawdę wbiły w fotel. Soundtrack jest jednym z najlepszych w tym roku. Najbardziej pokochałam "Chandralekha". Przykro mi tylko, że nie doceniono dżentelmena w BO...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chandralekha niezwykle szybko wpada w ucho ;) Box Office ostatnio niesamowicie mnie zaskakuje...

      Usuń
  3. Całkowicie się zgadzam! W pełni rozrywkowe kino, z humorem, akcją, fajną obsadą i genialną muzyką. Już kilka razy robiłam sobie powtórkę i cieszę się, że nie zrujnowano potencjału, jaki drzemie w tej historii. :D No i ta chemia między Sidem i Jackie! Uwielbiam ich razem! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chyba zbyt wielkie nadzieję pokładałam w tym filmie, bo niestety czuje się trochę rozczarowana. Niby wszystko było ok. Ciekawa fabuła, świetna obsada i cudowny soundtrack, jednak mnie zabrakło tego czegoś. Spróbuje zrobić powtórkę seansu i może bardziej mnie się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. OMG! Jak ja bym chciała go obejrzeć *.* Tylko ja serio nie wiem gdzie mogę bollywood'y oglądać, kiedyś ściągała je moja koleżanka, ale teraz nie mamy kontaktu, więc i filmów nie mam :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.. ciężko z filmami bollywood do obejrzenia online, tym bardziej z napisami pl
      Ja ściągam na chomikuj.pl, niestety nie za darmo. Ale jakość filmu bardzo dobra i ogromny wybór z napisami pl, niestety trzeba zapłacić za transfer albo jednorazowo za pobranie :/

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad