Post Top Ad

poniedziałek, 18 lutego 2013

"Zamaana Deewana" (1995)

Film nie należy może do najmłodszych produkcji, ale po mimo tego po obejrzeniu go byłam oczarowana. Naprawdę mnie zaskoczył. Tym bardziej po tym dziwnym wstępie. Mówiąc dziwnym mam na myśli całkowicie bezsensownym, beznadziejnym i ironicznym, aczkolwiek dość zaskakującym i interesującym.

Moja ocena: ★★★★★★ 6/6



Madanlal "Lala" Malhotra i Suraj Pratap Singh przed laty byli najlepszymi przyjaciółmi, lecz wskutek knowań Sundar'a stali się zawziętymi wrogami. Ich niekończące się, czasem nawet krwawe konflikty sprawiają że miasto żyje w ciągłym strachu. Zaniepokojona policja postanawia coś z tym zrobić i prosi o pomoc psychologa (Kamdev Singh), który wpada na pewien pomysł. Chce doprowadzić do tego, aby między Rahulem - synem Suraja - a Priyą - córką "Lali" - rozkwitła miłość. Zakłada się więc z lekkoduchem Rahulem że ten nie poderwie pięknej Priyi. Rahul radzi sobie świetnie, tyle że rozkochując kogoś w sobie należy uważać, bo można się samemu zakochać...


Mam pewną radę. Nie wyłączajcie filmu przez pierwsze pół godziny - wtedy jest ta irracjonalna część, która okazuje się tylko wytworem wyobraźni szalonego psychologa. Ja sama miałam ochotę tak zrobić, ale całe szczęście coś mnie powstrzymało, inaczej ominąłby mnie naprawdę super film.



Obsada:
  • Rahul Singh - Shahrukh Khan

  • Priya Malhotra - Raveena Tandon

  • Madanlal Malhotra "Lala" - Jeetendra
  • Suraj Pratap Singh - Shatrughan Sinha

  • Kamdev Singh (psycholog) - Anupam Kher
  • komisarz policji - Prem Chopra

  • Sundar - Tinu Anand
  • Shalini Srivastav - Kiran Juneja
  • Nisha - Neelima Azim
  • Sarita Malhotra - Beena
  • Bobby - Aashif Sheikh







Ciekawostki:
  • Rakesh Sippy stworzył film mając 70 lat.
  •  Shah Rukh Khan, który zazwyczaj gra w 3-4 filmach rocznie, w roku produkcji tego filmu zagrał w jeszcze sześciu filmach.
  • Rakesh Sippy nie pracował już więcej z Shahrukh Khanem. 
  • Zdjęcia (K.K. Mahajan) kręcono w Bombaju w stanie Maharashtra w Indiach i na wyspie Mauritius.







Piosenki:

  • "O Rabba"
  • "Zamane Ko Ab Tak"
  • "Zamaana Deewana Ho Gaya"
  • "For Ever n Ever"
  • "Neeno Kise Chain Kahan"
  • "Rok Sake To Rok"
  • "Soch Liya Maine"





Podstawowe wiadomości:
  • Gatunek - komedia, romans, akcja
  • Premiera - 1955 rok
  • Czas trwania - 165 min. (2 godz. 45 min.)
  • Reżyseria - Ramesh Sippy
  • Scenariusz - Robin Bhatt
  • Muzyka - Nadeem-Sharavan
  • Zdjęcia - K.K.Mahajan
  • Produkcja - G.P. Sippy

lutego 18, 2013 / by / 0 Comments

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad