Post Top Ad

sobota, 5 stycznia 2013

"Kuch Kuch Hota Hai : Coś się dzieje" (1998)


 



Gatunek: dramat, romans, musical
Data premiery: 16 października 1998 rok
Czas trwania: 177 min. (2 godz. 57 min.)
Scenariusz: Karan Johar
Reżyseria: Karan Johar
Występują: Kajol, Shah Rukh Khan, Rani Mukerji, Salman Khan
Scenografia: Sharmishta Roy, Ajay Bhatia
Kostiumy: Shabina Khan
Choreografia: Farah Khan
Zdjęcia: Santosh Thundiiayil
Muzyka: Jatin-Lalit
Montaż: Sanjay Sankla
Produkcja: Yash Raj Films
Budżet: 1.843.742,82 $

Szkolny podrywacz Rahul Khanna i Anjali Sharma są studentami koledżu i najlepszymi przyjaciółmi. Pewnego dnia w życiu Rahula pojawia się Tina. Anjali dopiero teraz zdaje sobie sprawę że kocha Rahula. Nie chcąc stawać po między miłością Tiny i swojego przyjaciela wyjeżdża.
Po latach córka wdowca Rahula i zmarłej Tiny - Anjali postanawia doprowadzić do spotkania swojego ojca i Anjali Sharmy. Niestety Anjali jest już zaręczona z przystojnym Amanem...

Wrażenia... otóż zdecydowanie jest to jeden z moim ulubionych filmów bollywood. Myślę, że głównie dla obsady. Troje głównych bohaterów, czyli Kajol, Shah Rukh Khan i Rani Mukerji - wszystkich ich uwielbiam i film z nimi w rolach głównych po prostu nie mógłby mi się nie podobać.
Kajol wypadła bosko w roli Anjali, aczkolwiek do tej pory, gdy (po raz któryś z kolei) oglądam ten film nie mogę się napatrzeć na nią w pierwszej części - w krótkich włosach wygląda jakoś nieswojo... Gra aktorka w każdym razie rewelacyjna! Świetnie odegrała rolę Anjali, szalonej i żywiołowej dziewczyny zakochanej w swoim najlepszym przyjacielu.
Rahul, czyli Shah Rukh Khan w niektórych momentach bardziej mnie do siebie przekonywał, w innych mniej. Nie mniej jednak postać mnie zauroczyła zdecydowanie w pierwszej części filmu.
Rani Mukerji wypadła dobrze. Świetnie zagrała rolę Tiny, choć nie można się było cieszyć Tiną cały film - niestety. Przyznam, że oglądałam mało filmów z Rani w latach 90-tych. Bardziej gustuję w jej filmografii po 2000 roku. Moim zdaniem wiek (przynajmniej na razie) działa na jej korzyść. Poważnie! Jak ona to robi, że czym jest starsza tym piękniejsza? Jest też dojrzalszą aktorką i dużo lepiej wypada na ekranie.
Należałoby też wspomnieć o Salmanie. Cóż... nie będę się rozgadywać. Po prostu nie przepadam za tym aktorem i to się chyba nigdy nie zmieni. Jakikolwiek film obejrzałabym z jego udziałem ciągle czegoś mi brakuje. Nie wiem, jakoś kiedy na niego patrzę czuję się jakbym oglądała na ekranie napakowanego pięknisia zapatrzonego w siebie. Jego mimika (moim zdaniem) jest jakaś sztuczna i kompletnie do mnie nie przemawia. Cóż... być może kiedyś trafię na film z jego udziałem, w którym Khan mnie zauroczy i tak już zostaje. (Mało prawdopodobne, ale można mieć nadzieję)
Na pochwałę zasługuje Sana Saeed, która wspaniale odegrała rolę Anjali, czyli córki Rahula i Tiny. Jak mówi wikipedia (a ona prawie nigdy nie kłamie☺) Sana debiutowała w tym filmie, czego kompletnie nie widać. Moim zdaniem dziewczynka pokazała klasę, czego naprawdę rzadko można się spodziewać po młodziutkich aktorach i aktorkach kina bollywood. Poważnie, zazwyczaj dzieci kompletnie nie umieją grać, ale Sana poradziła sobie świetnie! Nie widziałam jej we współczesnych filmach (obecnie ma 25 lat). Co prawda jest ich mało (jak twierdzi wikipedia☺), ale może kiedyś uda mi się na jakiś trafić. Jestem strasznie ciekawa jak sobie teraz radzi z aktorstwem.
Piosenki w filmie wpadają w ucho i długo nie można się od nich uwolnić. Wspaniała muzyka i jeszcze lepsza choreografia.
Film jest jednym z klasyków (jak to dość często bywa u  Karan'a Johar'a) które każdy fan bollywood, SRK, lub Kajol powinien obejrzeć. W produkcji tej można się pośmiać i popłakać. Film się nie ciągnie i nie nudzi. Jednym słowem nie da się go nie lubić!



Obsada:
  • Rahul Khanna - Shahrukh Khan
  • Anjali Sharma - Kajol
  • Tina Malhotra - Rani Mukerji
  • Aman Mehra - Salman Khan
  • Pani Khanna, mama Rahula - Farida Jalal
  • Pani Sharma, mama Anjali - Reema Lagoo
  • Rifat Bi - Himani Shivpuri
  • Almeida - Johnny Lever

  • Dyrektor Malhotra, ojciec Tiny - Anupam Kher
  • Pani Briganza - Archana Puran Singh
  • Anjali Khanna - Sana Saeed
  • Silent Sardarji - Parzan Dastur
  • Neelam - grała siebie 

Ciekawostki:
  • Jest to pierwszy film twórców "Czasem słońce czasem deszcz". W dalszych produkcjach można znaleźć mnóstwo nawiązać do "Coś się dzieje".
  • Rolę Tiny Malhotra oferowano Twinkle Khanna, Urmili Matondkar, Raveenie Tandon, Aishwaryai Rai i Karismie Kapoor.
  • Reżyser Karan Johar nigdy nie rozważał powierzenia swej przyjaciółce Rani Mukherjee roli Tiny. W rzeczywistości Rani sama przeczytała scenariusz i przyszła do niego twierdząc, że jest jedyną, która może zagrać tę rolę.
  • Podczas jazdy rowerem, w czasie jednej z piosenek ("Yeh Ladka Hai Deewana"), Kajol straciła kontrolę nad nim i paskudnie rozcięła kolano. Utratę kontroli można zobaczyć tuż przed zakończeniem ujęcia.
  • Podczas pierwszej gry w koszykówkę widzimy Shahrukha Khana i Kajol skaczących wysoko by zdobyć kosza. Obręcz była w rzeczywistości trochę niżej, a do skakania użyli trampolin.
  • Choreografka Farah Khan pojawia się w filmie dwukrotnie: na początku, kiedy Rahul biegnie spóźniony na spotkanie z córką, widać ją kłócącą się z mężczyzną, a potem podczas Neelam Show, Farah gra dziewczynę Nikhila Advani (reżysera pomocniczego), który dla niej rzuca swoją poprzednią dziewczynę.
  • Karan Johar chciał, żeby głos Rani Mukherjee był dubbingowany, lecz w końcu tego nie zrobił.
  • Z okazji 10 rocznicy powstania filmu pojawi się bajka pt. ''Koochie Koochie Hota Hain''. W rolach głównych zobaczymy pieski, które przemówią głosami Shah Rukh Khana, Kajol i Rani. 
  • Imię bohaterki granej przez Rani Mukherjee - Tina, pochodzi od przezwiska aktorki Twinkle Khanna.


Wpadki:
  • Kiedy Anjali czyta list od swej nieżyjącej matki, pismo na kartkach listu pojawia się i znika pomiędzy ujęciami.
  • Sceny na uniwersytetcie mają miejsce w latach 80-tych. W jednej ze scen pokazany jest plakat z filmu "Romeo & Juliet" z 1996 roku.
  • Gdy Rahul spóźnił się na spotkanie z Anjali w przeprosinach dał jej kwiaty i czekoladki. Zła Anjali rzuca je na ziemię, jednak później, na szerszym planie, na ziemi nie wiedać ani czekoladek, ani kwiatów.
  • W piosence "Yeh Ladka Hai Deewana" gdy Shahrukh tańczy na plaży można zauważyć, że ma tylko jedną skarpetkę.
  • Kiedy Rahul i Anjali tańczą w deszczu, Anjali na prawej ręce ma ogromny zaręczynowy pierścionek, który w następnym ujęciu staje się mały i delikatny.

Nagrody:
  • Nagroda dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Alka Yagnik za piosenkę "Kuch Kuch Hota Hai"
  • Nagroda za najlepszy film dostarczający zdrowej rozrywki. 
  • Nagroda za najlepszy film 
  • Nagroda dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Kajol
  • Nagroda dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Shah Rukh Khan
  • Nagroda dla najlepszego reżysera
  • Nagroda dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Rani Mukerji
  • Nagroda dla najlepszego aktora drugoplanowego - Salman Khan
  • Nagroda za najlepszy scenariusz
  • Nominacja do najlepszej roli komediowej - Anupam Kher
  • Nominacja do najlepszej roli komediowej - Archana Puran Singh
  • Nominacja do najlepszej roli komediowej - Johnny Lever
  • Nominacja dla najlepszego reżysera muzycznego - Jatin Pandit, Lalit Pandit
  • Najlepszy tekściarz nominowany Sameer (I) za utwór pt.: "Ladki Badi Anjaani Hai"
  • Najlepszy tekściarz nominowany Sameer (I) za utwór pt.: "Tum Paas Aaye"


Piosenki:
(Znalazłam kogoś)


 "Co się ze mną dzieje?
Pogubiłem się.
Byłem szalony już wcześniej,
czy dopiero teraz szaleję?"






"Znalazłem kogoś.
Oddałam swe serce.
Cóż mam wam powiedzieć?
Cały drżę.
Znalazłem kogoś.
Naprawdę kogoś znalazłem." 





(Coś się dzieje)
 



 "Podchodzisz do mnie. Uśmiechasz się.
Nie wiesz jak wiele razy śniłem o tobie."


 "To nie sen, ani nie jawa.
 Nie wiem co to za nowe doznanie.
Cóż to za niekończące się pragnienie?
 W chwilach samotności towarzyszą mi myśli o tobie.
Co powinienem zrobić? Coś się dzieje." 





(Coś się dzieje)

 
  "Moje biedne serce
czekało wiele lat.
Ale nie powiedziałeś tego,
co wyznałeś dziś.

 Moje serce płacze.
Co powinnam zrobić? Coś się dzieje."




(Dziewczyna przedziwna)







 "Cóż to za dziewczyna przedziwna.
Ze snów ona, wymyślona czy prawdziwa?
Spójrz. Ta wariatka nic się nie zmieniła.
Wciąż taka szalona, jaka kiedyś była."









 "Sprawiłeś, że zaczęłam snuć marzenia piękne.
Ni to czuwa, ni śpi me serce
Coś się dzieje."





(Przybył narzeczony) 

 


 "Przybył narzeczony.
Czemuż panna zawstydzona? 
Przybył narzeczony."






 

 "Och, serce moje. Na nic już wymówki.
Ze swoim narzeczonym panna pójść musi."





 (Nie pamiętasz mnie)


"Serce tak płakało, że i z oczu popłynęły łzy.
Cóż wiec mam powiedzieć?
Nie pamiętasz mnie,
cóż więc mam powiedzieć?"




"Oddałam ci radości wszystkie.
Oddałam ci swoje uśmiechy.
[...]
Ładnie zadbałeś o moją miłość.
Cóż więc mam powiedzieć?"



 (Ten chłopak jest szalony)
 
"Rany! Cóż to za chłopak! O rany!
Czemu robi takie głupoty?
Spytajcie go, czemu?"



"Rany! Cóż to za dziewczyna! O rany!
Czemu robi takie głupoty? Spytajcie ją, czemu?
Czasem się zemną bije. Czasem się ze mną drażni.
Dokuczaj jej, ale z daleka.
Ta dziewczyna jest szalona.
Szalona... szalona..."





Cytaty:
"Mężczyźni są bardzo słabi. Kierują się zasadami, ale zapominają, że w miłości nie obowiązują żadne zasady. A my pozwalamy tym upartym i słabym mężczyznom zrozumieć, że miłość rodzi się z wibracji w sercu, a nie z zasad."


 "Czasem okazanie uczuć może złamać serce.
Ale czy ukrywanie ich prowadzi do szczęścia?
"Anjali: Nie lubię żartów!
Rahul: A ja nie lubię ciebie!"

















"Nie ma miłości bez przyjaźni"
"Raz żyjemy, raz umieramy, raz bierzemy ślub i raz kochamy."

"- Co to jest miłość?
Rahul: Miłość? Miłość to przyjaźń. Jeżeli dziewczyna nie byłaby moją przyjaciółką, nie mógłbym się w niej zakochać. Bo nie ma miłości bez przyjaźni. To proste. Miłość to przyjaźń."

"Mama to osoba, która kocha nas tak bardzo że czasami nie rozumiemy jej miłości.
Mama to osoba, która sprawia, że czujemy się najlepsi... Czujemy, że nie ma lepszych od nas.
Mama to osoba, dla której szczęściem jest nasz uśmiech.
I która cierpi, gdy jest nam smutno.
Mama jest osobą, która nas wspiera.
Mama... mama jest WSZYSTKIM."




stycznia 05, 2013 / by / 0 Comments

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad