Post Top Ad

piątek, 11 stycznia 2013

"Baadshah" - "Król serca" (1999)


 



Gatunek: musical, akcja, komedia
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Data premiery światowej: 27 sierpnia 1999 rok
Czas trwania: 167 min. (2 godz. 47 min.)
Reżyseria: Abbas-Mustan
Scenariusz: Shyam Goel, Neeraj Vora
Występują: Shahrukh Khan, Twinkle Khanna, Amrish Puri
Muzyka:  Anu Malik
Zdjęcia: Thomas Xavier
Montaż: Hussain Burmawala

Raj nazywa siebie Baadshahem, królem serca, który łączy w sobie siłę i słabość, porywa, śmieszy i rozczula. W rzeczywistości jest jednak szalonym detektywem przyjmującym najdziwniejsze sprawy. Pewnego dnia w jego biurze pojawia się bogaty Jhunjhunwala. Chce aby Baadshah rozkochał w sobie piękną Seemę, a następnie porzucił ją. Mężczyzna uważa, że dziewczyna ze złamanym sercem zgodzi się na ślub z jego synem. Raj bez problemu rozkochuje w sobie Seemę, a następnie z zimną krwią porzuca ją. Sprawa została zakończona. Wszyscy są szczęśliwi. Jednak nie do końca. Raj zaczyna żałować swojej decyzji. "Król" się zakochał.
Ale nie ma czasu na skrupuły. Detektyw dostaje kolejną sprawę, ma uwolnić porwane dziecko przemysłowca Mahendry. W trakcie akcji gangsterzy wynajęci przez bogatego Tharpara zabijają agenta policji o pseudonimie "Baadshah". Kiedy trafiają na Raja mają wątpliwości czy zabili odpowiednią osobę (wszystko przez te same pseudonimy). Thaper obawia się że "Król" może pokrzyżować mu jego plany zabicia pani premier Goa Gayatri Bachchan. Zaczyna się pościg za Baadshahem...

Po ciężkim dniu lubię sobie powrócić do starych filmów, po których wiem czego się spodziewać.
Jestem wtedy pewna, że czeka mnie udany, relaksujący seans. Tak też było z "Baadshah'em".
Po pierwszym podejściu do tego filmu byłam zdecydowanie na nie. Wszystko jakieś takie pogmatwane i nie do końca zrozumiałe. Ostatnio więc pomyślałam sobie "dlaczego nie". I tak za drugim podejściem do tego filmu moje odczucie uległo całkowitej odmianie.
Wszystko dokładnie sobie obejrzałam i stwierdziłam, że fabuła ma sens. Jedynym minusem jest to, że wszystko tak szybko się dzieje, ale za to film zdecydowanie się nie dłuży.
Trochę mało rozwinięty wątek miłosny, co nie oznacza, że jest to minus. Wręcz przeciwnie. Fajnie obejrzeć od czasu do czasu coś co nie kręci się tylko wokół miłości głównych bohaterów.
Jedynie do czego nadal mam zastrzeżenia to główna bohaterka. Twinkle Khanna jakoś mnie do siebie nie przekonała. "Baadshah" to jedyny film w którym, jak dotąd ją widziałam, więc nie chcę jej przekreślać na samym początku. W każdym razie w filmie była taka niewyraźna. Momentami było w porządku, innymi mniej.
Powodem dla którego warto obejrzeć film jest zdecydowanie Shahrukh Khan. Jego postać jest bardzo przyjemna i po prostu nie da się nie lubić Raja i jego różnych zabawnych przepraw.
Bardzo fajny jest też soundtrack. Piosenka "Baadshah O Baadshah" nadal nie chce mi wyjść z głowy.
"Baadshah" jest seansem dla fanów kina bollywood. Tym, którzy nie przepadają za latami 90-tymi też zapewne ten film nie przypadnie do gustu. Jest strasznie zagmatwany, ale za to bardzo zabawny.
Za drugim podejściem otrzymuje piątkę. 

Obsada:

  • Raj "Baadshah" - Shah Rukh Khan
  • Seema Malhotra - Twinkle Khanna
  • K. Jhunjhunwala - Avtar Gill
  • Ram Lal - Johnny Lever
  • Suraj Singh Thaper - Amrish Puri
  • Rani - Deepshika
  • Gayatri Bachchan - Rakhee Gulzar
  • Moti - Sharat Saxena
  • Deepak Malhotra - Deepak Tijori
  • Szef CBI - Prem Chopra
  • Matka Baadshaha - Shashikala
  • Dr Rustom - Dinesh Hingoo

Ciekawostki:
  • Karisma Kapoor dostała propozycję zagrania Seemy, jednak odmówiła.
  • Zdjęcia nakręcono w Indiach - w stanie Maharasztra (w Bombaju) i Andhra Pradesh (w Hyderabad) oraz w Norwegii (w Oslo i Stavanger).
  • Grający główną rolę w filmie Shah Rukh Khan jest nazywany w Indiach SRK, King Khan i Baadshahem Bollywoodu.


Błędy:
  • Podczas gry w kasynie Shahrukh Khan ma zarost, ale gdy dochodzi do bójki jest już ogolony.


Nagrody:
  • Shah Rukh Khan – nominacja do Nagrody Filmfare dla Najlepszego Aktora Komediowego
  • Amrish Puri – nominacja do Nagrody Filmfare za Najlepszą Rolę Negatywną
  • Shah Rukh Khan – Nagroda IIFA dla Najpopularniejszego Aktora 1999

Piosenki:


 "Jestem kochankiem 
i zabójcą...
I jestem także
w sercu każdego!"


 




"Kradnę serca i ich sen
To mój jedyny występek!
Nigdy nie łamię obietnic.
Nie boje się oddać życia.
Baadshah O Baadshah
Baadshah Hej Baadshah"




 

"Twoja twarz wciąż mnie prześladuje
Szaleje za nią i w dzień i w nocy"






"Weź mnie w ramiona
i napełnij zmysły
Zaśnij w cieniu moich loków
Kochaj mnie tak,
że poza Tobą nie będzie nic."





  
"Main To Hoon Pagal" 

 


"Jestem szalony
Zawsze będę to powtarzał
Zrób coś szalonego
niech się stanie
coś rozbrykanego"




"Zrób z księżyca kwadrat
a ze słońca trójkąt
Pojedź samochodem bez kół
zapomnij drogi do domu
Noś ze sobą słonia
i popatrz jak tańczy wielbłąd"





 




"Nie zakochałem się
To się stało
Więc czemu teraz mam zaprzeczać?
[...]
Nie narozrabiałam
To się stało
Cóż więc teraz mogę zrobić?"





 
"Twoja miłość to wymusiła
nie myślałem,
ale dałem ci wszystko
Czuję cię z każdym oddechem
jesteś w każdym uderzeniu
mego serca."




 
"Chmura loków tutaj...
Kolorowa suknia tam.
Różane usta
Seksowny chód
Ciemna para oczu tutaj...
Zapach ciała tam"



"Piękne dziewczęta
Na każdym kroku
Lecz my przyszliśmy
Oddać nasze serce
Dziewczynie która jest inna"


Cytaty:

-Kim jesteś?
-Słyszałeś o ojcu chrzestnym?
-Tak
-Ja nim nie jestem. Słyszałeś o ojcu chrzestnym II?
-Tak.
-Ja nim nie jestem. Słyszałeś o przyjacielu ojca chrzestnego?
-Nie.
-Ja nim jestem.



stycznia 11, 2013 / by / 0 Comments

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad