Post Top Ad

sobota, 5 stycznia 2013

"Kal Ho Naa Ho" - "Gdyby jutra nie było" (2003)

Jest to przepiękny dramat twórców filmu "Czasem słońce Czasem deszcz" Myślę że te filmy spokojnie mogą ze sobą konkurować, o pierwsze miejsce, na liście najlepszych filmów Bollywood.
"Gdyby jutra nie było" to opowieść o historii miłosnej Amana, Nainy i Rohita. Tak dobrze czytacie. To historia miłosna trzech osób.
Naina to młoda dziewczyna twardo stąpająca po ziemi. Nie można powiedzieć że ma łatwe życie. Wręcz przeciwnie. Ma problemy, jak każdy, ale jej problem polega na tym, że ona aż za bardzo się tym przejmuje. Naina nie wieży w miłość i uważa, że nie zazna szczęścia. Jej przyjacielem jest Rohit, niepoprawny playboy. Rohit flirtuje ze wszystkimi dziewczynami, prócz Nainy. Są tylko przyjaciółmi. Pewnego dania do domu naprzeciwko wprowadza uroczy Aman, który szybko podbija serca wszystkich sąsiadów, prócz Nainy. Dziewczynę irytuje jego beztroski i radosny tryb życia. Nie wie jednak, że Aman ukrywa pewną tajemnicę, która wywróci jej życie do góry nogami...

Moja ocena:  ★★★★★★ 6/6 ♥

"Gdyby jutra nie było" to naprawdę wzruszający film, pełen świetnej muzyki i zwrotów akcji. Przy pierwszej części można się nieźle pośmiać, ale przy drugiej radzę mieć chusteczki pod ręką ;)

Obsada:
  • Shah Rukh Khan - Aman Mathur
 http://1.fwcdn.pl/ph/49/64/154964/448766.1.jpg
  • Jaya Bhaduri - Jennifer Kapur
  • Saif Ali Khan - Rohit Patel
 
  • Preity Zinta - Naina Catherine Kapur
 
  • Sushma Seth -Lajjo Kapur
  • Reema Lagoo - Matka Amana
  • Lillete Dubey - Jaswinder "Jazz" Kapoor
  • Delnaaz Paul - Jasprit "Sweetu" Kapoor
  • Ketki Dave - Matka Rohita
  • Sulabha Arya - Kanta Bhen
  • Athit Naik - Shiv Kapur
  • Jhanak Shukla - Gia Kapur
  • Simone Singh - Camilla
  • Satish Shah - Kurzon bhai Patel
  • Dara Singh(I) - Wujek Chaddha
  • Sanjay Kapoor(I)- Abhay
  • Kajol  w piosence "Maahi ve"
  • Rani Mukherjee w piosence "Maahi Ve"
  • Sonali Bendre - Dr. Priya
  • Anaita - Gita


Ciekawostki:
  • W piosence "Maahi Ve" gościnnie pojawiła się Kajol i Rani Mukherjee. 
  • W scenie tuż po odnowieniu kawiarni należącej do rodziny Nainy, można zobaczyć siedzących przy stoliku Karana Johara (producenta filmu) oraz Farah Khan (choreografkę).
  • Na początku filmu widzimy uprawiającą jogging Nainę. Jednak Preity Zinta była zbyt zajęta w tym czasie, więc Nikhil Advani zatrudnił modelkę do biegania przed kamerą (dlatego filmował ją tylko od tyłu).
  • Człowiek pokazany na początku filmu podczas zabawy z młodą Naną to w rzeczywistości fotograf z ekipy - Anil Mehta.
  • W filmie Nikhil i Karal w ramach urozmaicenia piosenki "Maahi Ve" postanowili gościnnie zaprosić Rani Mukherjee, która razem z Shahrukhiem Khanem i Saifem Ali Khanem wykonuje układ choreograficzny z "Czasem słońce, czasem deszcz" z utworu "Say Shava Shava".




http://pu.i.wp.pl/k,NDMyMzM2MDcsNjIyMjA4,f,5-1260.jpg

Wpadki: 
  • Podczas tytułowej piosenki "Kal Ho Naa Ho", w scenie, w której Aman i Naina tańczą w nocy, Aman dotyka Nainę różą, po czym ją wyrzuca. Następnie róża ponownie pojawia się w ręce Amana.
 http://1.fwcdn.pl/ph/49/64/154964/448747.1.jpg
  • Na początku filmu, kiedy Aman wychodzi na balkon widzimy jego cień, który chce odsunąć zasłonę- jedną ręką, jednak w następnym ujęciu widzimy Amana odsłaniającego tę zasłonę obiema rękami.
  • W piosence "It's the time to disco" kiedy cała trójka tańczy razem, Aman stoi po prawej stronie Nainy a Rohit po lewej, w następnym ujęciu widzimy jednak, że Aman i Rohit zamienili się miejscami, ale nie mieli kiedy tego zrobić, gdyż widzimy, że w tym czasie stoją w miejscu.
  • W piosence "It's the time to disco" spodnie Shahrukh Khana zmieniają się w zależności od ujęcia.
  • Kiedy Naina przedstawia Rohita trzyma książkę, jednak kiedy cofa się czas i Rohit dociera na miejsce spotkania, Naina nie ma książki, lecz kiedy idą dalej książka znowu się pojawia.




Nagrody:
  • Saif Ali Khan – Nagroda Filmfare dla najlepszego aktora drugoplanowego
http://ja-i-filmy.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir/1260340/files/blog_yk_4738451_7238154_tr_5-1969.jpg
Piosenki:




Cytaty:

"Aman:  Całe życie uciekałem od miłości, a gdy życie ucieka ode mnie, wpadłem na miłość…"
"Ci, którzy próbują, nigdy nie przegrywają… Nigdy!"
 
"Chcesz mnie porzucić dla tej wyciśniętej cytryny?"
"Dziś… już dziś podziel się swoją radością, już dziś pomódl się przez chwilę, już dziś uroń choć jedną łzę, już dziś zacznij żyć naprawdę, już dziś zacznij marzyć. Dziś… Bo nigdy nie wiesz… czy nadejdzie jutro. "
 
"Rohit: Dzisiaj w twoim sercu nie ma miłości do mnie, ale wiem też, że pewnego dnia tam będzie. Na pewno. A ja będę czekał na ten dzień. Bo wiem, że on nadejdzie. Dzisiaj, musisz zaufać mojej miłości. Starczy jej nam obojgu."
"Aman: I know, I'm very sexy, hrr... (Wiem, jestem taki seksowny, hrr..)"
 http://1.fwcdn.pl/blog/434054/227920.1.jpg
"Naina: Każda dziewczyna marzy, żeby jej mąż stał się jej przyjacielem. A ja? Mój najlepszy przyjaciel został moim mężem."
"Miłość… dzięki niej życie wydaje się piękne, każde marzenie daje się spełniać. Cele ulegają zmianie i wiatr wieje w inną stronę. Oczy dostrzegają kolory…"
 
"Aman: Miłość płynąca z mojego serca jest silna, tylko samo serce jest bardzo słabe…"
"Aman: Naina jest twoja w tym życiu… ale w każdym następnym z każdymi narodzinami… będzie moja… obiecaj mi…"
"Aman: Nigdy cię nie zapomnę, Naina. Nie chcę o tobie zapomnieć. Jesteś moja i będę kochał cię na zawsze. Będę cię kochał aż do śmierci… a nawet po niej!"
 http://kal-ho-naa-ho.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir/1307294/files/blog_lf_4832100_7429771_tr_mv.jpg
"Rohit: Pierwszym etapem miłości jest przyjaźń, ostatnim też, brakuje nam środka, zacznij iść, a droga sama się znajdzie. Przemyśl… – na przemyślenie tego daje ci… całe moje życie."
"Aman: Posłuchaj… żyj… bądź szczęśliwa… uśmiechaj się… kto wie? Może jutro nie nadejdzie..."
"Zacznij iść, Naino, a droga, sama się znajdzie…"
"Naina: Dlaczego tak bardzo mnie kochasz? Aman: Nie kocham cię... nie kocham..."
 http://img460.imageshack.us/img460/3875/khnh3319qu.jpg
"Aman: Ramdayal! Ramdayal!
Sweetu: Wiesz, jak on ma na imię?
Aman: Nie, ale wygląda na Ramdayala."
"Aman: Sześć dni i dziewczynę masz ty!
Rohit: A czemu tylko sześć?
Aman: W niedzielę nie pracuję."
 http://chae.blox.pl/resource/kal4.jpg
"Sweetu: Wzięłam udział w randce w ciemno
Jazz: I na czym to polega?
Sweetu: To proste opisujesz siebie i dopasowują ci partnera.
Jazz: Tak? I co napisałaś?
Sweetu: Całą prawdę, że z daleka wyglądam jak Aishwarya Rai.
Jazz: A z bliska jak jej dom?"
"Aman: Kocham cię bardzo mocno... 
Kocham cię i kiedy zamykam oczy, widzę ciebie. 
Gdy otwieram oczy, pragnę cię zobaczyć. 
Nawet, gdy cię nie ma czuję, że jesteś wszędzie. 
W każdej sekundzie... minucie... zawsze. 
Moje oczy szukają tylko mojej Nainy. 
Nazwij to miłością, szaleństwem, czy biciem mojego serce, dla mnie to jedno i to samo. 
Tak wielu ludzi kocha, ale nikt nie kocha tak jak ja. 
Bo nikt nie ma kogoś takiego jak ty. 
Nie mogę o tobie zapomnieć. 
Nie chcę o tobie zapomnieć. 
Jesteś moja i będę cię kochał całe życie. 
Aż do śmierci... 
A nawet po niej."
"Aman: Sama nie doceniasz tego co masz... popatrz na swoje życie oczami kogoś innego."
 http://www.bollycircle.com/wp-content/themes/video-journal/images/movies/Kal%20Ho%20Naa%20Ho.jpg

Podstawowe informacje:
  • Gatunek - dramat, komedia, musical
  • Data premiery światowej - 27 sierpnia 2003 rok
  • Data premiery w Polsce - 5 maj 2006 rok
  • Czas trwania - 186 min. (3 godz. 6 min.)
  • Scenariusz - Karan Johar
  • Reżyseria - Nikhil Advani
  • Scenografia - Sharmishta Roy
  • Montaż - Sanjay Sankla
  • Zdjęcia - Anil Mehta
  • Muzyka - Shankar-Ehsaan-Loy
  • Produkcja - Dharma Productions

stycznia 05, 2013 / by / 3 Comments

3 komentarze:

  1. Bardzo wzruszający i piękny film :-D. Jeśli chcecie popłakać przed ekranem ten film nadaje się na to idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak opisać ten majstersztyk, więc napiszę tylko, że to film, na którym zużyłam najwięcej chusteczek i wiem, że nigdy nic tego nie przebije.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak myślę to też wspominam "Kal Ho Naa Ho" jako jeden z tych filmów na których najbardziej płakałam xD Ostatnio [po tylu filmach indyjskich] już coraz rzadziej mi się zdarza, że jakiś film mnie wzruszy. Ale ten to zawsze wyjątkowo :D

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad