Post Top Ad

piątek, 11 stycznia 2013

"Kabhi Alvida Naa Kehna : Nigdy nie mów żegnaj" (2006)


"Nigdy nie mów żegnaj" to film o dość nietypowej historii. Zwykle jest tak, że dziewczyna i chłopak spotykają się jako nastolatkowie i zakochują w sobie. Nie tym razem. Tu główni bohaterowie mają już poukładane życia i są w związkach.
Maya podczas swojego ślubu ma duże wątpliwości, przed ceremonią przypadkiem spotyka nieznajomego - Deva, który radzi jej żeby nie rezygnowała ze szczęścia. Dziewczyna kieruje się rolą mężczyzny i wychodzi za Rishiego. To spotkanie na zawsze odmienia życie zarówno Mayii, jak i Deva.
Po czterech latach nieznajomi ponownie na siebie wpadają. W ich małżeństwach nie układa się najlepiej. Postanawiają sobie pomóc. Zaprzyjaźniają się i wzajemnie pomagają sobie umocnić swoje związki. Niestety przyjaźń przeradza się w coś głębszego. Co wybrać? Miłość, czy rodzinę?

Przyznam szczerze, że gdy oglądałam ten film po raz pierwszy - nie spodobał mi się. Natomiast za drugim wręcz przeciwnie - zauroczył mnie. Być może trzeba zrozumieć lepiej tę historię, zanim się spodoba? Nie wiem. Wiem że film naprawdę warto obejrzeć! Świetna muzyka, wspaniale dobrani aktorzy. Amitabh i Abhishek Bachchanowie świetnie wypadli razem. Rani Mukerji i Preity Zinta wypadły świetnie, choć wolę Preity w bardziej szalonych rolach, a Rani - jak zwykle idealna. Shahrukh Khan zagrał bosko swoją rolę - popisał się umiejętnościami aktorskimi (jak zawsze ^^). Minus był taki, że postać Deva czasami mocno mnie irytowała, ale dało się to przeżyć ;)

Moja ocena:  ★★★★★★ 6/6

Podstawowe informacje:
  • Gatunek - dramat, musical, romans
  • Data premiery światowej - 11 sierpnia 2006 rok
  • Data premiery w Polsce - 30 listopada 2007 rok
  • Czas trwania - 193 min. (3 godz. 13 min.)
  • Reżyseria - Karan Johar
  • Scenariusz - Karan Johar, Shibani Bathija, Niranjan Iyengar
  • Muzyka - Shankar Mahadevan, Ehsaan Noorani, Loy Mendonsa
  • Zdjęcia - Anil Mehta
  • Scenografia - Sharmishta Roy, Sandra Scurria
  • Kostiumy - Manish Malhotra
  • Montaż - Sanjay Sankla
  • Produkcja - Dharma Productions
  • Budżet - 700,000,000$
Obsada:
  • Dev Saran - Shahrukh Khan
  • Maya Talwar - Rani Mukerji
  • Riya Saran (żona Deva) - Preity Zinta
  • Samarjit 'Sam' Talwar (ojciec Rishiego) - Amitabh Bachchan
  • Kamaljit 'Kamal' Saran (matka Deva) - Kirron Kher
  • Jay - Arjun Rampal

Ciekawostki:
  • W założeniu Karana Johara, początkowo w filmie mieli wystąpić Shahrukh Khan, Kajol, Ajay Devgan i Rani Mukherjee.
  • Arjun Rampal zastąpił Johna Abrahama.
  • Zanim Kajol odrzuciła rolę w tym filmie, Rani Mukherjee miała grać rolę Preity Zinty. Kiedy Kajol odmówiła, Rani Mukherjee zajęła jej miejsce, a Preity Zinta dostała rolę, którą miała zagrać Rani Mukherjee.
  • W filmie gościnnie wystąpił Riteish Deshmukh, lecz sceny z jego udziałem zostały wycięte z filmu.
  • Kiedy bohater grany przez Shah Rukh Khana jedzie pociągiem, kilka rzędów za nim można dostrzec siedzącego Karana Johara, reżysera filmu.
  • Rolę syna Rhei i Deva, Arjuna, zagrała dziewczynka- Ahsaas Channa.
  • Zdjęcia powstały kręcono w Nowym Jorku w USA oraz w Indiach.
  • Tak jak poprzednie filmy Karana Johara ("Kuch Kuch Hota Hai", "Kabhi Khushi Kabhie Gham", "Kal Ho Naa Ho"), również i ten rozpoczyna się na literę "K" i składa się z czterech wyrazów.
  • "Nigdy nie mów żegnaj" kosztował Rs 70 crore (ok. 15 milionów dolarów), przez co jest najdroższym filmem w dziejach kinematografii indyjskiej.
  • Karan Johar poprosił Shahrukha Khana, by wyreżyserował kontrowersyjną scenę w hotelu. Następnie Shahrukh Khan poprosił Amitabha Bachchana, by wyreżyserował scenę przez telefon, gdyż sam czuł się zakłopotany.
  • Shahrukh Khan obiecał Karanowi Joharowi, że "Nigdy nie mów żegnaj" będzie pierwszym filmem jaki ukończy po śmierci Yasha Johara. Jednak ze względu na opóźnienia wcześniej ukończył film "Paheli: Sekret".
Wpadki:
  • W filmie, jak wiadomo Dev ma problemy z nogą przez, co nie może biegać. Jednak w piosence "Mitwa" biega. Można to usprawiedliwić w ten sposób, że w filmach bollywoodzkich w piosenkach najczęściej pojawiają się marzenia bohaterów, więc w swoich snach owa postać mogła myśleć o sobie jako o zdrowym człowieku, bez tej uciążliwości.



Nagrody:
  • Nominacja do nagrody Nagrody Filmfare dla najlepszego filmu
  • Nominacja dla Karana Johara do Nagrody Filmfare dla najlepszego reżysera
  • Nominacja dla Shah Rukh Khana do Nagrody Filmfare dla najlepszego aktora
  • Nominacja dla Rani Mukerji do Nagrody Filmfare dla najlepszej aktorki
  • Nagroda Filmfare dla Najlepszego Aktora Drugoplanowego dla Abhisheka Bachchana 
  • Nominacja dla Preity Zinta do Nagrody Filmfare dla najlepszej aktorki drugoplanowej
  • Nominacja dla tria Shankar-Ehsaan-Loy do Nagrody Filmfare za najlepszą muzykę
  • Nominacja do Nagrody Filmfare dla najlepszego wokalisty za piosenkę "Kabhi Alvida Naa Kehna" – Sonu Nigam
  • Nominacja do Nagrody Filmfare dla najlepszej wokalistki za piosenkę "Kabhi Alvida Naa Kehna" – Alka Yagnik



Piosenki:
(Nigdy nie mów żegnaj) 

 
"I ty wiesz. I ja wiem.
Że nasze drogi rozchodzą się.
Nawet jeśli ode mnie oddalisz się,
pozostań w mych wspomnieniach, proszę."
http://1.fwcdn.pl/ph/52/71/265271/443660.1.jpg 






 "Próbowałem wytłumaczyć sercu,|rozweselić je.
Nie znajduje spokoju.
Nie znajduje spokoju.
To łzy czy żarzące się węgielki?|Ogień płynie z oczu zamiast łez."




 
(Mój przyjacielu)
 
"Jesteś pragnieniem, a ona jest rzeką, która je ugasi
Dlaczego więc nie otworzysz się i jej tego nie powiesz?
Co jeszcze nie zostało powiedziane?
Co jeszcze nie zostało usłyszane?
Powiedz mi, co to takiego?
Mój przyjacielu!"

 
 


"Życie to szalony taniec, więc dlaczego
Twoje stopy są skute łańcuchem?
Tańcz do szalonego rytmu miłości."






 
"Where's The Party Tonight" 
(Gdzie tej nocy jest impreza)



"Serce wygrywa cudne melodie. 
Śpiewa piękne piosenki.
Miłość odurzyła wszystkich zakochanych"

"Dni jak ze snu. 
I noce też.
Gdzie dziś jest impreza?"

"Wonny kwiat, który odurzył zapachem serce me, zakwitł w mych ramionach.
Ścieżki miłości tak cudnie pachną. Wszyscy patrzą upojeni i oczarowani. 
Szeroko rozchylają ramiona. Przetańczmy całą noc!"
 (Spójrz)
 


" Spójrz, co się stało...
Ja jestem twój, a ty jesteś moja."
 
 





 "To wyznanie, ta miłość - są prawdziwe.
Wszystko inne to tylko złudzenie.
W mym ciele i duszy brzmi cicha melodia miłości."
 
 
  











"Sama nie wiem, co powiedzieć mam...
Jak to możliwe, że księżyc świeci w dzień?..."
 








"Choć oczy mamy otwarte, zagubiliśmy się w świecie snów…"
 (Rock and roll ukochany/ukochana)
 



 "Czy są świadomi tego, co przeżywamy?
Nie mają pojęcia. Są nam tak obcy.|Cóż oni wiedzą o uczuciach?"









 
 "Rock'n 'roll, ukochana!
Serce i dusza tańczy dla ciebie."









"Czy są świadomi tego, co przeżywamy?
Nie mają pojęcia. Są nam tak obcy.|Cóż oni wiedzą o uczuciach?" 



 

 "Boginki. Te ślicznotki.|Kto raz je ujrzy, straci głowę.
Wszyscy szaleją na ich punkcie.|Cały świat pada im do stóp.
A te wróżki, piękne jak pączki kwiatów.|Wciąż nie rozumieją języka miłości."



Cytaty:

"Dlatego zawsze powtarzam, że czas znaczy TERAZ, jeśli kochać, to TERAZ, jeśli przepraszać, to TERAZ, jeśli trzymać za rękę, to TERAZ. "

"Jestem ojcem, nie mogę cię ukarać, ale dać ci radę: zostaw Richiego. Nie kochasz go. Nie pozwalasz mu odnaleźć prawdziwej miłości i sobie też. Taki niespełniony związek nie przyniesie nikomu szczęścia."
"Nigdy nie mów „żegnaj”. „Żegnaj” odbiera całą nadzieję na ponowne spotkanie."


"Nigdy nie słucham rad innych, jednak sam chętnie doradzam. Należy słuchać nieznajomych, czasami widzą więcej niż bliscy."
"Oboje mamy wady. Różnica polega na tym, że ty zawsze mówisz o zakończeniu związku, a ja – o naprawianiu go."

"Ponoć rany goją się z czasem. Niekiedy jednak wraz z biegiem czasu pogłębiają się.

To właśnie tego pięknego dnia poznałem swoją żonę. Dlatego co roku świętuję to nasze spotkanie i proszę ją o przebaczenie… by wybaczyła mi każdy dzień, w którym moje marzenia ważniejsze były od moich najbliższych; by wybaczyła każdy moment, w którym ją zraniłem i nawet nie próbowałem przeprosić. Ale najbardziej proszę, by wybaczyła mi te niezliczone chwile, gdy zapominałem jej powiedzieć, jak bardzo ją kocham. Myślałem, że będę miał na to dużo czasu, ale myliłem się. Czas skończył się wraz z jej śmiercią…

Wielkie historie o niekończącej się miłości skończyły się dawno temu. Trzeba nauczyć się żyć z tymi malutkimi."
"Wszyscy tutaj mówią o związkach, ale związki to nie słowa tylko okoliczności."
"Miłość i śmierć przychodzą nieproszone. Nikt nie ma na nie wpływu."

"Ludzie powinni pobierać się tylko z miłości. Jeśli związek nie opiera się na miłości rozpadnie się."
"- Rishi. 
- Rishi Kapoor? 
- Nie. Mąż.
- No cóż. Nikt nie jest doskonały."
"- Powiedziała tak po 3 latach. Mam nadzieję, że teraz nie ucieknie.
- Ależ skąd. 
- Bo nie znajdzie lepszego męża niż ja. 
- Nie ucieknie, bo to strzeżony teren."
"-Jesteś dziwny. Usiadłeś?!
-Powinienem się położyć, żeby porozmawiać?
-Rozmowa w cztery oczy zawsze odbywa się na siedząco.
- Rozmowa?
-Tak. Wiem, że masz problem. No dalej. Mów do mnie. Opowiedz o swoim problemie."
"-Czarna Bestia cię nie porwie, bo najpierw musiałaby cię podnieść. A czy wiesz, ile ważysz? 
-Mój mały tłuściochu... Twój syn to nie dziecko. To prosię... prosię! 
-Słucham?! 
-A jeśli jakimś cudem uda mu się go podnieść, umrze na atak serca. 
-Mamusiu! Mamusiu?! 
-Ona wciąż żyje? Jak wytrzymała ciężar twojego ojca? 
-Co za cham! 
- Cham? Ty zdeptana murawo!"


stycznia 11, 2013 / by / 0 Comments

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad