Post Top Ad

piątek, 1 stycznia 2016

Dil Dhadakne Do (2015)

Gatunek: obyczajowy, dramat komediowy, romans
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 5 czerwca 2015
Czas trwania: 170 min.
Reżyseria: Zoya Akhtar
Scenariusz: Zoya Akhtar, Reema Kagti
Występują: Anil Kapoor, Shefali Shah, Priyanka Chopra, Ranveer Singh, Anushka Sharma, Farhan Akhtar (występ specjalny)
Muzyka: Shankar-Ehsaan-Loy
Produkcja: Junglee Pictures, Excel Entertainment
Dystrybucja: Eros International
Budżet: 85 crore ($ 13 milionów)
Box Office: 144 crore ($ 22 miliony)


Fabuła:
Kamal (Anil Kapoor) i Neelam (Shefali Shah) świętując 30-stą rocznicę swojego ślubu wyruszają na 10-cio dniowy rejs, na który zapraszają całą swoją rodzinę i przyjaciół. Film opowiada o perypetiach bogatej pendżabskiej rodziny.


~✽~
Dil Dhadakne Do obejrzałam już jakiś czas temu. Ostatnio jednak zrobiłam sobie powtórkę. Głównie na potrzeby tej recenzji, ale również, żeby sprawdzić czy film nadal będzie mi się podobał, czy może jest to jeden z tych filmów, które z przyjemnością ogląda się tylko raz.
Nic z tego. Film po raz kolejny dostarczył mi świetnej rozrywki.
Fenomen tej produkcji tkwi w udanym scenariuszu i świetnie dobranej obsadzie aktorskiej.
Dil Dkadakne Do to historia bogatej rodziny pendżabskiej składającej się z pięciu członków: Kamala - ojca, pracoholika, który wiecznie wypomina rodzinie jak to dużo dla nich zrobił; Neelam - matki i żony nieszczęśliwej w małżeństwie, która bardziej przejmuje się opinią innych niż szczęściem rodziny; Kabira - chłopaka, który szuka miejsca w świecie, obawiającego się zawodu ojca; Ayeshy - młodej kobiety ze smykałką do interesów, która czuje się nieszczęśliwa w zaaranżowanym małżeństwie; i oczywiście Plutona - psa, narratora.
W filmie wątki miłosne przeplatają się z rodzinnym dramatem. Jesteśmy świadkami jak każdy z bohaterów przechodzi pewną przemianę. Jak z pozoru nieszczęśliwa rodzina ma szansę znowu być szczęśliwą.
Cóż, historia może nie jakaś specjalnie oryginalna, ale ponadczasowa. Zawsze znajdzie się nieszczęśliwe małżeństwo, młody chłopak wybierający ścieżkę w swoim życiu i dziewczyna próbująca walczyć ze stereotypami posłusznej, hinduskiej żony. Poza tym film jest utrzymany w świetnym klimacie, nie nudzi się i jest ciekawy w odbiorze.
Jak już zostało wspomniane dużym plusem produkcji jest dobór aktorów. Shefali Shetty świetnie zagrała rolę Neelam, Ranveer Singh jak zwykle był super i miał postać, której nie dało się chociażby nie darzyć sympatią. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie Priyanka Chopra, która dosłownie jest stworzona do roli Ayeshy. Mam wrażenie, że Priyanka z każdym kolejnym filmem coraz bardziej mnie do siebie przekonuje. Miłym powiewem świeżości była rola Farhan'a Akhtar'a jako Sunny'ego. Farhan ma w sobie coś, czym potrafi przekonać do siebie widza. Szkoda, że w Dil Dhadakne Do było go tak mało, ale w końcu to był występ specjalny.
Wisienką na torcie jest świetny soundtrack idealnie oddający klimat filmu. Wszystkie piosenki są świetne, ale najbardziej podoba mi się tytułowa "Dil Dahadakne Do", "Gallan Goodiyan" jest świetna, taka pendżabska i oczywiście rytmiczna "Girls Like To Swing" z popisem
tanecznym Anushki Sharmy.
Dil Dhadakne Do to film, który mogę z czystym sercem polecić. Sama nie byłam do końca do niego przekonana i spodziewałam się raczej nudnawego seansu. Całe szczęście mocno się pomyliłam. Kto jeszcze nie widział, powinien to jak najszybciej nadrobić. Jedynie zakończenie może zostawiać do życzenia. Jest raczej otwarte, jednak mi się podobało. Czasami dobitne zakończenie filmu nie jest dobrym rozwiązaniem. Puśćmy wodzę wyobraźni, kochani.

Ocena: 5/6

Obsada:

  • Kamal Mehra - Anil Kapoor
  • Neelam Mehra - Shefali Shah
  • Ayesha Sangha Mehra - Priyanka Chopra 
  • Kabir Mehra - Ranveer Singh
  • Farah Ali - Anushka Sharma
  • Sunny Gill (występ specjalny) - Farhan Akhtar
  • Manav Sangha - Rahul Bose
  • matka Manav'a - Zarina Wahab
  • narrator, Pluto, pies rodziny Mehra - Aamir Khan 

Ciekawostki:
  • Zdjęcia do filmu powstały w Paryżu (Francja), Rzymie (Włochy), Antalyi, Kapadocji, Stambule (Turcja), Mumbaju (Indie), Hiszpanii oraz Tunezji. 
  • Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 17 maja, a zakończyły 23 września 2014 roku.
  • W 2011 roku, gdy ogłoszono realizację projektu pod tytułem roboczym, jedną z głównych ról miał zagrać Ranbir Kapoor. Jednak w wyniku konfliktu terminów, aktor zrezygnował, wskutek czego został zastąpiony przez Ranveera Singha.
  • Rolę Farah początkowo miała grać Katrina Kaif, jednak w wyniku zmian w obsadzie, zastąpiła ją Anushka Sharma.
  • Madhuri Dixit, Tabu oraz Raveena Tandon były brane pod uwagę do roli matki postaci zagranych przez Priyankę Choprę i Ranveera Singha, zanim zatwierdzono kandydaturę Shefali Shetty. 
  • Jedną z głównych ról miał zagrać Hrithik Roshan, jednak ostatecznie angaż otrzymał Farhan Akhtar.
  • W 2011 roku, gdy ogłoszono realizację projektu pod tytułem roboczym, jedną z głównych ról miała zagrać Kareena Kapoor. Jednak w momencie, gdy jej kuzyn Ranbir się wycofał, ona również zrezygnowała z występu w produkcji w związku z czym na jej miejsce zatrudniono Priyankę Choprę.
  • Piosenka "Gallan Goodiyan" jest kręcona jednym ujęciem.
  • Tytuł filmu (Dil Dhadakne Do) to też tytuł piosenki z innego filmu reżyserki Zoy'i Akhtar - Zindagi Na Milegi Dobara  z 2011 roku. 

Piosenki:





"Jeśli chcesz marzyć, musisz trochę zwariować!
Pozwól sercu bić. 
Zapomnij o tym, co mówią ludzie. 
Pozwól sercu bić."













"Każde serce ma własny rytm, 
ma własną melodię.
Każde serce bije własnym rytmem, 
ma własny ogień."





"I powiedziałem memu sercu jedną rzecz.
Że nikt nie powinien podróżować tą drogą.
I, że ta droga nie jest dla ciebie.
Ale moje serce odpowiedziało:...
Niech się dzieje co chce!"



"Jak fala spotyka falę tak spotkały się bicia naszego serca.
Podczas spaceru, zarówno nasz umysł i ciało się zatraciło.
Dlaczego staliśmy się sobie tacy bliscy?"





"Serce bije bardzo szybko,
Dzwonią bransoletki z Amritsaru!
Skoro noc jest taka odurzająca,
Słodko sobie porozmawiajmy, moja miła!"



"Twoje błyszczące oczy bardzo mnie torturują.
Kiedy tak na mnie dzisiaj patrzysz,
Czuję jakby strzała przebijała mi serce.
Twoja różowiutka twarzyczka sprawia, że
bez alkoholu czuję się upojony.
I jak tu nie zwariować?"






"Zrób krok do przodu. Kołysz się!
Zabarw się nowym kolorem! Kołysz się!
Zmień styl i bez wahania... Kołysz się!
Życie powinno być zabawą. Kołysz się!
Pij nektar życia. Kołysz się!
Koniec już z nieśmiałością!"




"Słyszę jak ciało do mnie mówi.
Dusza się trzęsie, tyłek mówi.
Dziewczyny lubią się kołysać.
Kołysz się!"









"Kiedy podróżujesz drogą, 
setki razy natkniesz się na skrzyżowania.
Na każdym kroku jest akceptacja i odmowa.
Ale życie nie ustaje nawet na chwilę."




"Budzą się znów w moim sercu
pragnienia, które spały.
Którą drogą chcesz podążać?
Nawet tego nie wiesz...
O moje szalone serce!"






Cytaty:
Świat jest pełen różnych gatunków zwierząt, ale najdziwniejszym gatunkiem jest człowiek.
Ludzie są obdarzeni mową. Jest to dar, który pozwala im w prosty sposób wyrazić ich myśli, pomysły i emocje. Ironią jest fakt, że pomimo tego daru nie są w stanie się zrozumieć.
Największym zagrożeniem dla człowieka jest inny człowiek.
Nigdy nie wiadomo na kogo wpadniesz, gdy wyjdziesz zza rogu.
Ludzie są tacy dziwni. To co komuś mówią, często jest przeznaczone dla kogoś innego. A najbardziej się boją rozmów o sercu i miłości. A przecież to jedyna licząca się rzecz. 
Bo jeśli kogoś kochasz, musisz dać mu trochę wolności. By mógł żyć swoim życiem. Każde serce bije własnym rytmem. Pozwól sercu bić.
stycznia 01, 2016 / by / 2 Comments

2 komentarze:

  1. Lubię ten film, sympatyczny, rozrywkowy. Bardzo miło go wspominam ;) Obsada wypadała rewelacyjnie, piękne widoki, muzyka uzupełniała całokształt. Jedynym minusem była dla mnie długość filmu, mógł być ciut krótszy. Ale ogólnie świetny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobał mi się ten film. Obsada rzeczywiście jest świetnie dobrana. Wszyscy zagrali rewelacyjnie. I zgadzam się co do muzyki, jest naprawdę bardzo dobra. Najbardziej chyba przypadła mi do gustu "Gallan Goodiyaan". :) Z chęcią wróciłabym do tego filmu

    I z niecierpliwością czekam na Twoją opinię "Magadheera". Wydaje mi się że to ciekawy film, ale chyba nie jestem jeszcze do niego przekonana :)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad