Post Top Ad

sobota, 16 stycznia 2016

"Atharintiki Daaredi" (2013) - wędrówka przez hity kina telugu


Gatunek: komedia, akcja, dramat
Kraj produkcji: Indie
Język: telugu
Premiera: 27 września 2013
Czas trwania: 2 godz. 55 min.
Reżyseria: Trivikram Srinivas
Scenariusz: Trivikram Srinivas
Występują: Pawan Kalyan, Samantha Ruth Prabhu, Pranitha Subhash, Nadhiya, Boman Irani, Brahmanandam
Muzyka: Devi Sri Prasad
Produkcja: B. V. S. N. Prasad
Budżet: 9,1 miliona $
Box Office: 31 miliona $

Fabuła:
Bogata rodzina indyjska mieszka we Włoszech i mimo, że opływają w dostatki senior rodu nie czuję się szczęśliwy. Czuje się samotny i ma wyrzuty sumienia z powodu wygnania przed laty swojej córki z domu, za to,że wyszła bez jego zgody za mąż. Wnuk postanawia mu pomóc i w prezencie urodzinowym sprowadzić ciocię do domu. Jednak nie ma nic gorszego niż zapiekła w gniewie kobieta...

~✽~

Idąc tropem filmów tolly, które okazały się hitami w box office (po Magdheera) trafiłam na Atharintiki Daaredi. Z obsady przed seansem kojarzyłam tylko kilka twarzy. A odtwórca głównej roli (Pawan Kalyan) był mi całkowicie obcy. Dopiero później dowiedziałam się, że mam do czynienia z bratem mega gwiazdy kina telugu Chiranjeevi'ego, a co za tym idzie z wujkiem Rama Charana, który nie tak dawno urzekł mnie w Magdheera.
Film to opowieść o niezłomnym Gowtham'ie, dziedzicu wielkiej fortuny, który obiecuje dziadkowi sprowadzić do domu ciotkę skłóconą z rodziną. Zadnie pozornie proste okazuje się jednak nie lada wyzwaniem. Ciotka bowiem nie chce słyszeć o ojcu, który dwadzieścia lat temu się jej wyparł. W międzyczasie Gowtham jako kierowca Siddhu poznaje rodzinę ciotki i jej dwie piękne córki, a także rozwiązuje wiele problemów rodziny.
Nie spodziewałam się, że ten film aż tak mi się spodoba. Wciąga już od pierwszych scen. Długość jest imponująca (jak na względnie młody film), dlatego myślałam, że trochę się wynudzę. Nic z tych rzeczy! Nawet raz nie spojrzałam ile jeszcze do końca. Wszystko idzie tak gładko, od sceny do sceny, że film zleciał jak sen, a gdy już się skończył zdałam sobie sprawę, że to był naprawdę udany seans. W sam raz na relaks.
Humor jest świetny, akurat trafiający w mój gust. Może końcówkę trochę przerysowali, ale można przymknąć na to oko.
Obsada filmu jest świetna. Na aktorstwo zdecydowanie nie ma co narzekać. Każdy z aktorów wykazał się na tyle na ile pozwoliła mu rola. Boman Irani jak zwykle był świetny, choć troszkę mało go było. Na pochwałę zasługuje też Nadia Moidu, która jako nieugięta ciotka Sunanda wypadła bardzo przekonująco. Nie przepadam za Samanthą Ruth Prabhu, ale wypadła dość fajnie w roli rozzłoszczonej na wszystko Sashi.
Oczywiście jak na hit telugu przystało cały film zbudowany jest na głównym bohaterze i wokół niego wszystko się kręci. Dlatego najważniejszy z całej obsady jest Pawan Kalyan. Miałam trochę obawy co do niego. Jak się okazało niepotrzebnie. Aktor nie tylko mi się spodobał, ale skradł moje serce swoją mimiką i mową ciała. Od razu widać, że Pawan w rolach komediowych czuje się jak ryba w wodzie. Świetnie pasował do roli. W niektórych scenach widząc jego minę "zawstydzonego, ale zadowolonego z siebie" nie dało się nie uśmiechnąć. Na pewno sięgnę jeszcze po kilka filmów z jego udziałem.
 Soundtrack jest bardzo miły dla ucha. Najbardziej podobała mi się piosenka "Krrakau", która dosłownie skradła moje serce. Świetna jest też "Bapu Gari Bommo". No i krótka "Kaatama Rayuda" śpiewana przez samego Pawana. Poza tymi trzema reszta piosenek też jest bardzo fajna i świetnie komponuje się z fabułą.
Film świetny na nudne wieczory. Bardzo sympatyczny seans, przy którym nie sposób się wynudzić i nie pośmiać. Jak najbardziej polecam.

Ocena: 5/6

Obsada:

  • Gowtham Nanda / Siddhu - Pawan Kalyan
  • Sashi - Samantha Ruth Prabhu
  • Prameela - Pranitha
  • Raghunandan - Boman Irani
  • Sunanda - Nadia Moidu
  • Baddam Bhaskar - Brahmanandam
  • Hari Nandan - Mukesh Rishi

Ciekawostki:

  • Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w styczniu 2013 roku, a zakończyły w lipcu 2013 roku.
  • Film był kręcony przede wszystkim w okolicach Hyderabadu, ale także w Pollachi (Indie) i w Europie.
  • 90 minut filmu wyciekło do internetu przed premierą, mimo to film stał się hitem. 
  • 3 minuty dodatkowego materiału dodano do filmu po 50-ciu dniach od premiery. 
  • Film zarobił ok. 31 milionów $ i stał się najbardziej kasowym filmem telugu wszech czasów, dopóki w 2015 roku nie wyprzedził go Baahubali: The Beginning.
  • Film został zdubbingowany w hindi pod tytułem Daring Baaz.
  • W 2015 roku powstał remake Atharintiki Daaredi w języku kannada (jeden z języków południowych Indii) pod tytułem Ranna w reżyserii Nanda Kishore z Sudeep, Rachita Ram i Haripriya w rolach głównych. 
  • Piosenka "Kaatama Rayuda" jest śpiewana przez samego Pawana Kalyana


Nagrody:
razem:
wygrane: 14 | nominacje: 1

Filmfare Awards South 2014

wygrane: 4 | nominacje: 5
  • Nagroda za najlepszy film - B. V. S. N. Prasad
  • Nagroda dla najlepszego reżysera - Trivikram Srinivas 
  • Nagroda dla najlepszego reżysera muzycznego - Devi Sri Prasad 
  • Nagroda dla najlepszego tekściarza - Sri Mani za "Aaradugula Bullet"

  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora - Pawan Kalyan 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki - Samantha Ruth Prabhu 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Nadia Moidu 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora drugoplanowego - Pranitha 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza - Shankar Mahadevan za "Bapu Gari Bommo"

South Indian International Movie Awards 2014

wygrane: 6 | nominacje: 6

  • Nagroda za najlepszy film - B. V. S. N. Prasad
  • Nagroda dla najlepszego reżysera - Trivikram Srinivas
  • Nagroda dla najlepszej aktorki - Samantha Ruth Prabhu
  • Nagroda dla najlepszego operatora - Prasad Murella
  • Nagroda dla najlepszego reżysera muzycznego - Devi Sri Prasad
  • Nagroda dla najlepszego choreografa - Peter Hein

  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora - Pawan Kalyan
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza - Shankar Mahadevan za "Bapu Gari Bommo"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego tekściarza - Sri Mani za "Aaradugula Bullet"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora drugoplanowego - Boman Irani
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Nadhiya
  • Nominacja do nagrody za najlepszą choreografię - Ganesh za "Its Time to Party"

Santosham Film Awards

wygrane: 4
  • Nagroda za najlepszy film - B. V. S. N. Prasad
  • Nagroda dla najlepszego aktora - Pawan Kalyan
  • Nagroda dla najlepszej aktorki - Samantha Ruth Prabhu
  • Nagroda dla najlepszego operatora - Prasad Murella


Piosenki:




"Czy to potężny łucznik, grzmot, czy demon.
To człowiek jest ze stali…
Jego moc rozjaśnia wszystko z dali."
"Jest jak brzmienie ciszy, 
Jak płomień co ogarnia świat. 
Jest jak sztorm, 
co niespodziewanie uderza o brzeg.
To wściekłość wzburzonego morza, ukryta wewnątrz muszli."






"Puls tak jakoś ruszył, tak pośpiesznie
na widok twój. Jak to jest?
Nie patrzyłem w twoje oczy,
a poczułem to jak młotem, miła ma."

"Nie wiem sam, co to za czar posłałaś spojrzeniem swym. 
Nie wiem sam, co to jest, że me ciało ciągle drży. 
To jak powodzi znak, jak ognia blask, tak pochłonęłaś mnie ty."




"Jak miliony fal, co o brzeg uderzają,
Tak on zjawia się z uśmiechem swym
Kamienie, które twarde są 
w spojrzeniu jego kruszeją
Jest jak Boski deszcz, co opada w dół."

"Niebo jest jego domeną.
To on niszczy wszystkie różnice.
Jego oczy widzą cały świat,
Chroni rodzinę i pilnuje sprawiedliwości."






"Wznosi oczka ku górze.
Kręci włosy na palcu.
To przez jej szczupłą talię wciąż mam zakazane myśli.
O mój Boże! Ona jest jak dziewczyna Bapu.
O mój Boże, ona jest jak jaśminu pęk!"



"Róż policzków jej mnie oczarował.
Wygrała w wojnie ze mną bez zbędnych słów.
Zatańczyła w sercu mym tak leciutko.
Kiedy patrzę na jej ruchy, serce me ucieka."






"Usta jak truskawki, słowa jak czekoladki. 
Koci krok, jak kwiatów ruch. 
Kolory wciąż w snach mam. 
A między nimi widzę tylko oczy twe."


"Szalone myśli nachodzą mnie!
Przez ciebie, przez ciebie… Przez ciebie zaraz zwariuję!
Przez ciebie, przez ciebie… Przez ciebie zwariowałem!"






"Boże! Co za facet!
Wypełnił serce me nie zostawiając szczeliny
Jak u terrorysty czarne oczy ma.
Jak czarodziej hipnotyzuje wzrokiem swym. 
Niepokoi mnie…"



"To pora imprezy!
Dalej, dalej, wyluzujmy. 
Wykorzystajmy to!
Dawaj, dawaj, zabaw mocno się!
Dawaj, dawaj, potrząśnij ciałem i biodrami!
Dawaj, dawaj, wykorzystaj tę szansę!
Czas na imprezę!"




"O Panie! Ty prowadzisz mnie
Prowadzisz mnie panie!
Wychodzi diabeł z ciebie, 
gdy jesteś zły."


"O Panie! Ty prowadzisz mnie
Prowadzisz mnie panie!
Pamiętasz wszystko, 
niczego nie zapominasz." 




Cytaty:

- Gdzie to?
- Włochy.
- Gdzie to?
- Europa!
- Gdzie to?
- Chcesz lekcje geografii, czy historii?!

- Nie wstyd ci wchodzić do łazienki kobiety?
- Popatrz na tą żarówkę! Jak na ciebie patrzy! Nie będziesz się kąpać, bo żarówka na ciebie patrzy Żarówki, muchy, kierowcy to, to samo nie obchodzą cię, więc się nie stresuj i się kąp. Poczekam. Jak będziesz potrzebować drugie wiadro wody to ci przyniosę.
- Nabijasz się ze mnie? Sprawię, że wylecisz stąd w ciągu tygodnia.
- Wielu się śmieje z żartów innych, ale twoja wściekłość wzbudza we mnie głośny śmiech!
- Bawię cię?! Nie boję się, wykąpię się.
- Tylko, że ja nie lubię patrzeć jak się faceci kąpią.
Chcę ci powiedzieć coś jeszcze. Zatkaj uszy!... Chcę coś powiedzieć, czy ty musisz to słyszeć?Kocham cię. Idź do diabła!
Wiesz co jest moim problemem? Ty! Jak tylko zjawiłeś się u nas w domu, spodobałeś mi się. Od pierwszego spojrzenia! [...] Te oczyska! Nie chcę a i tak śnią mi się po nocach.
Każdy problem w życiu ma dwa rozwiązania. Jedno wypełnione miłością, drugie nienawiścią.
Dobre życie, to nie życie osobno. To życie z rodziną.
Wygrywanie jest wspaniałe, ale przypatrywanie się zwycięstwu, jeszcze lepsze.
stycznia 16, 2016 / by / 4 Comments

4 komentarze:

  1. Filmu nie oglądałam, aczkolwiek tytuł kojarzę. Może po twojej pozytywnej recenzji sięgnę po niego ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli mam być szczera - ja najpierw dowiedziałam się o tej historii w Ranna, potem ogarnęłam że to remake teluga, którego jeszcze nie widziałam, ale myślę - na podstawie twojej recenzji i tego co widziałam w Ranna - że obydwa filmy są równie dobre, no może muzyka jest lepsza w kannada :P polecam przesłuchać piosenkę What to do - ona jest taka uzależniająca, po pierwszym przesłuchaniu już nuciłam tylko ,,what to do or not to do'' - uwielbiam :D chociaż ,,Seereli Hudugeena'' też jest obłędna, co do głównych hirołów - obydwaj, i Pawan i Sudeep są mistrzami w uroczych minach :D
    aleś mi smaka narobiła na ten Attarintiki Daaredi :P zresztą trochę sama się do tego przyczyniłam wspominając o przeuroczej mimice Pawana :P nie mogę doczekać się tego filmu, ale niestety teraz brak czasu :/
    tak na marginesie dodam - sądząc po opisie twojej osoby myślę że gdybyśmy znały się w realnym życiu to byśmy bez problemu się dogadały ;) pozdrowionka, i czekam na kolejne recenzje, a może pokusisz się o skomentowanie Ranna? kto wie? byłoby miło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam Ranna, ale chętnie to nadrobię. Pewnie mi się spodoba, bo to w końcu remake Attarintiki Daaredi. Z Sudeepem jeszcze nie miałam okazji się zapoznać, ale chętnie to zmienię, skoro tak chwalisz :P Bo mimikę Pawana w tym filmie to uwielbiam :3
      Przesłuchałam piosenki i "What to do" faktycznie jest super, a "Seereli Hudugeena" całkiem podobna do "Ninnu Chudagane" z oryginału :)
      Chętnie film zrecenzuję, jak tylko uporam się z innymi zaplanowanymi recenzjami ;D

      Usuń
    2. kobieto, odpowiadasz na komentarze z prędkością błyskawicy :O dzięki Ci za to, to się ceni ;)
      cieszę się że i to postanowiłaś obejrzeć, Sudeep gra również w Maanikya - filmie który poleciłam Ci do zrecenzowania, mało tego - jest też jego reżyserem ;)
      ja natomiast liczę że mnie spodoba się telug, widziałam piosenki z Attarintiki Daaredi, faktycznie - te dwie są bardzo podobne :D no i ta mimika Pawana, co prawda mam za sobą jeden film z nim no ale chyba zostanie moim hero na dłużej, on ma twarz stworzoną do takich minek :D na recenzję będę cierpliwie czekać, nie pali się, zwłaszcza że widzę, iże niebawem pojawi się post o Ra Ra Krishnayya - już nie mogę się doczekać! :D a gdy już uporasz się z poleconymi przeze mnie filmami - mam w zanadrzu jeszcze jeden genialny film, który może Ci się spodobać, telug, no ale na razie nie będę Cię zasypywać ;)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad