Post Top Ad

poniedziałek, 17 lutego 2014

"Chennai Express" (2013)




Powiem tak, jestem pod całkowitym urokiem tego filmu! Świetna komedia. Można się uśmiać do łez. Poważnie, to chyba pierwszy film Bolly przy którym płakałam ze śmiechu.
Choć przyznam, że opis średnio mnie zaciekawił. Głównie zdecydowałam się obejrzeć Chennai Expres ze względu na opinie innych. No i nie żałuję poświęconego czasu. Powiem więcej, na pewno jeszcze nie raz poświęcę dwie i pół godziny na przejażdżkę Chennai Expressem.


Moja ocena:  ★★★★★★ 6/6







Fabuła:
Rahul Mithaiwala to czterdziestoletni sprzedawca słodyczy. Został wychowany przez dziadków. Ponieważ jego trochę upierdliwy dziadek mieszał się w życie uczuciowe Rahula, ten nie miał jeszcze okazji poznać tej jedynej.


Kiedy dziadek umiera w swoje setne urodziny, babcia prosi Rahula, aby ten udał się do Rameswaram i wrzucił połowę prochów dziadka do tej rzeki. Mężczyzna razem ze swoimi przyjaciółmi miał jechać na Goa, ale nie chce też zawieźć swojej babci. Postania oszukać staruszkę i jedzie Chennai Expressem w kierunku Rameswaram, a tak naprawdę ma wysiąść na stacji w Kalyan i stamtąd wyruszyć z przyjaciółmi prosto do Goa.



Na stacji w Kalyan Rahul pomaga pięknej Tamilce - Meenamma. Okazuje się, że dziewczyna uciekła od ślubu z Tangaballim, a jej ojciec wysłał za nią czterech zbirów. Kiedy kuzyni porywają również Rahula, Meena ma plan ucieczki. Sprawy jednak szybko się komplikują...



Zwiastun:



Obsada:
  • Rahul Mithaiwala - Shah Rukh Khan

Ale się powygłupiał :) Gra aktorska, jak zwykle znakomita.
  • Meenamma Lochini Azhagusundaram - Deepika Padukone

Gra Deepiki po prostu świetna! Jakby rola była specjalnie dla niej napisana. Świetnie poradziła sobie również naśladując akcent Tamilski.
  • Durgeshwara Azhagusundaram, ojciec Meeny - Satyaraj

  • Tangaballi - Nikitin Dheer
  • Babcia Rahula - Kamini Kaushal
  • Y.Y Mithaiwala, dziadek Rahula - Lekh Tandon




Ciekawostki:
  • Wyjątkowo Deepika Padukone pojawia się w napisach przed Shahrukh Khanem. Wynika to bowiem z tego, że Khan jest częścią kampanii TATA Tea's pt." "Jaago Re", której przewodnią myślą jest "Women First" ("Najpierw kobieta").
  • Gra Android została wydana przed premierą, dla lepszej reklamy filmu.
  • Piosenki które Rahul i Meena śpiewają między sobą pochodzą z innych filmów Bollywood w których główną rolę grał Shahrukh Khan, takich jak: "Żona dla zuchwałych" (1995), "Do zakochania jeden krok" (2008), "Z całego serca" (1998), "Om Shanti Om" (2007), "Ra.One" (2011), "Baazigar" (1993).
  • Scena kiedy Rahul podaje rękę Meenie i wciąga ją do pociągu wygląda identycznie jak w filmie "Żona dla zuchwałych" (1995) , kiedy to SRK wciąga do pociągu Kajol. Później Rahul mówi, że robił to już wcześniej, z czego wynika, że nawiązanie było celowe.
  • Kiedy Rahul wypowiada zdanie: "Nazywam się Rahul i nie jestem terrorystą" nawiązuje do filmu "Nazywam się Khan" (2010), w którym  SRK grał rolę główną.



Błędy w filmie:
  • Rahul zabiera urnę ze swojego domu i wkłada ją do torby. W kolejnej scenie, na stacji, babcia Rahula  podaje mu ją znowu.
  • Dziadek Rahula ogląda jednodniowy mecz krykieta pomiędzy Indiami, a Pakistanem w 2013 roku, w momencie kiedy Sachin Tendulkar odbija. Jednakże Sachin przeszedł na emeryturę po jednodniowym meczu krykieta w 2012 roku.




Piosenki:

Cytaty:


"Rahul: Nigdy nie lekceważ siły zwykłego człowieka"
"Dziadek: Oni mnie lubią, ponieważ jesteśmy spokrewnieni. Ale ty mnie kochasz, dlatego jesteśmy spokrewnieni"
"Rahul: Dość! Tego już za wiele! Tak mnie żeśta wkurzyli... że usiądę. Nie myślcie sobie, że jeśli już usiadłem to nie będę w stanie znów wstać!  I nie myślcie sobie, że jeśli wstałem... to nie będę w stanie znów usiąść."
"Rahul: To jest twój ojciec, twoje zbiry, twoje małżeństwo, a moja wina?! To jest twój problem, twoje porwanie, twoja wioska Pppp... a moja szyja z zaciskającą się pętlą!? To znaczy, że to co twoje jest moje?! Nie, Meenamma. Ludzie puszczają latawce na wietrze, ale twoje zbiry puszczają komórki i kontrolerów biletów. Byłem taki cichutki i szczęśliwy, że jadę na Goa. Lalalala Goa nadchodzi! Ale nie! Nadchodzi Chennai Express!"
"Meenamma: Rahul, wiem, że jest mały problem. 
Rahul: Mały problem? Mam dziś wieczorem walczyć z tą wieżą Tingu! A twój ojciec też chce się dowiedzieć, który z nas jest sikniejszy. 
Meenamma: Silniejszy. 
Rahul: Tak, silniejszy. Posłuchaj Meenamma, jeśli się zdenerwuję...
Meenamma: To co zrobisz, Rahul?
Rahul: Popełnię samobójstwo. Zjem truciznę, zawiążę sobie pętlę na szyję, albo pozwolę by mnie przejechał Chennai Express. 
Meenamma: Nie. 
Rahul: Pociąg mnie woła...!
Meenamma: Rahul!
Rahul: Ok. 
Meenamma: Nie panikuj. 
Rahu: Ale on jest taki wielki! 
Meenamma: Przygotuję na dziś wieczór plan ucieczki. 
Rahul: On jest taki włochaty i przerażający! 
Meenamma: Do tego czasu zachowuj się normalnie.
Rahul: Nie mogę być normalny!
Meenamma: Bądź normalny, Rahul!
Rahul: Ok! Ok! Ok. 
Meenamma: Idę przygotować plan. 
Rahul: Jestem normalny. Włożyłaś we mnie bombę zegarową, a każesz mi się zachowywać normalnie! Ok, jestem normalny. Cześć, nazywam się Normalny. Pewnie już o mnie słyszałaś."
 "Rahul: Hej Meena Lochini Azzaddddha... sundram. Co to za nazwisko? Nawet adresy są krótsze! "
"Rahul: Będę spać w łóżku, bo jestem twoim mężem, małżonkiem! I jak to mówią "Nie ma to jak show!". Chodź Meenamma, chodźmy spać amma!
Meenamma: Dobra, śpij jak chcesz. Ale potem nie mów, że cię nie ostrzegałam. Nie wiem co się stanie w nocy.
Rahul: Rahul, zostaniesz dziś wykorzystany, bo twoja żona nie umie się kontrolować!
Meenamma: Zamknij się. 
Rahul: Dobranoc kochanie. Karaluchy pod poduchy."
"Chłopiec: Hey Tangu! Dotknij tylko wujka, a cię potnę!"
"Rahul: Ale nie będę walczyć dlatego, że chcę zrobić coś dobrego. Nie! To proste i łatwe. Jestem zwykłym człowiekiem i się wkurzyłem! Więc nie lekceważ siły zwykłego człowieka! Co żeś powiedział? "Przyjechałeś tu żywy. Ale już taki stąd nie odjedziesz.Potnę cię na kilka kawałków i je zapakuję." Tak? Będę z tobą walczył! Z twoimi ludźmi! Ze wszystkimi! Nawet z całą wsią! Zrobię to tylko dla Meeny! Bo ją kocham! ... Naprawdę."

Podstawowe informacje:
  • Gatunek: akcja, komedia romantyczna
  • Produkcja: Indie
  • Data premiery: 8 sierpnia 2013r.
  • Język: hindi, tamilski, angielski
  • Czas trwania: 2 godz. 22 minuty
  • Reżyseria: Rohit Shetty
  • Scenariusz: Yunus Sajawal
  • Muzyka: Vishal–Shekhar
  • Montaż: Steven H. Bernard
  • Zdjęcia:  V. Manikandan
lutego 17, 2014 / by / 4 Comments

4 komentarze:

  1. Miałaś rację, świetny film, może nie był aż tak śmieszny jak się tego spodziewałam po twojej krótkiej ale przydatnej recenzji, ale nie zawiodłam się, jest genialny! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam ten film. SRK i Deepika tworzą jeden z moich ulubionych duetów. Bardzo zabawny. Kocham piosenke "Titli", jest śliczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja, ale jednak mam trochę odmienne zdanie. Ten film należy do jednego z niewielu filmów z SRK, który jakoś w ogóle mi nie podszedł. Może kiedyś obejrzę jeszcze raz i zmienię zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ten film charakteryzuje się bardzo specyficznym humorem :) Jak ktoś nie lubi takich specjalistycznych żartów (że tak to ujmę :P - bo momentami ten humor bywa po prostu głupi) to raczej i film mu się nie spodoba.

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad