Post Top Ad

sobota, 15 lutego 2014

"Don 2" (2011)

Podstawowe wiadomości:
  • Gatunek: thriller, akcja
  • Data premiery (świat): 23 grudnia 2011r.
  • Produkcja: Indie
  • Język: hindi
  • Czas trwania: 2 godz. 25 minut
  • Reżyseria: Farhan Akhtar
  • Scenariusz:  Farhan Akhtar, Ameet Mehta, Amrish Shah
  • Muzyka: Shankar-Ehsaan-Loy
  • Zdjęcia: Jason West
  • Wytwórnia: Reliance Entertainment

Moja ocena: ★★★★★★ 6/6




Byłam tak zachwycona pierwszą częścią "Dona" z 2006 roku, że chyba nic dziwnego, że szybko sięgnęłam po część drugą.
No i muszę przyznać, całe szczęście nie zawiodłam się. Dlaczego w ogóle w mojej głowie pojawiła się myśl, że na "Don 2" mogłabym się zawieść? Otóż, jak to w filmach często bywa pierwsza część jest hitem, a kolejna to jakieś nieporozumienie. Całe szczęście w tym przypadku jest wręcz odwrotnie.
W pierwszej części w dużym stopniu  Farhan Akhtar trzymał się "Dona"  z 1978. No i w końcu nic dziwnego, bo miał być to remake. Końcówkę zmienił i to było najlepsze! Dzięki temu uniwersalnemu zakończeniu była możliwość nakręcenia kolejnej części, co w oryginale odpadało.
"Don 2" pozytywnie mnie zaskoczył. Muszę przyznać, że był nawet lepszy od jedynki. Główny bohater - przebiegły Don - tym razem poszedł na całość. W pierwszej części był trochę krępowany postacią Vijaya, ale tym razem pokazał klasę. 
Scenariusz jest bardzo ciekawy. Gwarantuję, że nie można się nudzić na tym filmie. Don jest nieprzewidywalny. 
Tak jak pierwsza część jest inny, niż dotychczasowe filmy Bollywood. Dla fanów tańca SRK - niestety mało tu takich scen. Ale wszystko wynagradzają świetne efekty i sceny walki. 
Z czystym sercem mogę polecić ten film i zagwarantować świetny seans. 


Akcja filmu rozpoczyna się pięć lat później. Przebiegły Don jest głównym dilerem narkotyków Azji i chce przenieść się do Europy. Nie jest to łatwe, ponieważ tamtejsza mafia postanawia się go pozbyć. 


Stając twarzą w twarz z Malikiem i Romą trafia do więzienia. 



Tam spotyka Vardhaana. Mężczyzna początkowo chce zabić Dona, ale później pozwala wplątać się w jego grę. 



Dwaj przestępcy uciekają z więzienia i postanawiają opanować świat biznesu. Chcą napaść na jeden z największych sejfów w Europie.
W pościg za nimi rusza Roma...



Zwiastun:



Obsada:

  • Don - Shahrukh Khan 

Moim zdaniem gra SRK jeszcze lepsza niż w pierwszej części. W tej części postać Dona jest mniej sztuczna i pokazuje swój pazur. O wiele bardziej podoba mi się ta wersja. 
  • Roma - Priyanka Chopra 

Gra aktorska Piyanki zdecydowanie bardziej podobała mi się w pierwszej części.
  •   Vardhaan - Boman Irani

  • Ayesha - Lara Dutta


  • Sameer Ali - Kunal Kapoor 
  • J.K. Diwan - Alyy Khan
  • Jabar - Newab Shah 
  • Vishal Malik, oficer CBI - Om Puri
  • Don (a raczej jego przebranie) - Hrithik Roshan
    Nadal nie wieżę, że udało im się go namówić. To było przezabawne. Tym bardziej, że Hrithik Roshan był brany pod uwagę do roli Dona w pierwszej części. :)
     
Nagrody:
  • Nagroda Filmfare za najlepszą akcję.
  • Nagroda Filmfare za najlepszy dźwięk nagrywany Nakul Kamte
  • Nominacja do nagrody Filmfare za najlepszy film.
  • Nominacja do nagrody Filmfare dla SRK dla najlepszego aktora pierwszoplanowego.
  • Nominacja do nagrody Filmfare dla Farhan Akhtar dla najlepszego reżysera.
  • Nominacja do nagrody IIFA dla SRK dla najelszego aktora pierwszoplanowego. 
  • Nominacja do nagrody IIFA dla Bomana Aktara dla najlepszego czarnego charakteru. 





Ciekawostki:
  • SRK jest pierwszym indyjskim aktorem, który kręcił w Berlinie.
  • Zdjęcia kręcono w Indiach, Malezji i Niemczech.
  • Ekipa filmowa w Niemczech została wpuszczona do miejsc, gdzie nie wpuszczono ekipy nagrywającej Walkirię (film o zamachu na Hitlera).
  • Film okazał się kasowym przebojem i w krótkim czasie zarobił dużo pieniędzy tym samym pobił inne filmy 2011 roku w tym Bodyguard i Ready Salmana Khana.
  • Shahrukh Khan przeszedł specjalne zajęcia ze sztuki walki.
  • W końcowej scenie gdy Don jedzie na motorze na rejestracji widzimy napis "DON 3"

 

 

Błędy:
  • Kiedy Don ogląda strój płetwonurka ma na ręku czarną rękawiczkę, ale w kolejnym kadrze rękawiczka znika.
  • Hrithik Roshan jest tylko "maską" Dona, ale jest wyższy od SRK i ma całkiem inną posturę. 
  • W pierwszej części filmu Roma nie jest oficerem Interpolu. 
  • Kiedy Don przychodzi do Romy i Malika, dziewczyna upuszcza dokumenty, ale później, kiedy widzimy scenę z góry dokumentów nigdzie nie ma. 
  • Kiedy Don i Jabar spotykają się po raz pierwszy na wysypisku. Podczas kiedy w kadrze widzimy Dona (miażdżącego samochód Jabara) po raz pierwszy nie ma on okularów, później kamera przenosi się, a gdy wraca na Dona ten zdejmuje okulary, których wcześniej nie miał.





 

Piosenki:





Cytaty:

"- Jakieś ostatnie życzenie?
Don: Jaka jest najlepsza restauracja w Bangkoku?
- Co to ma znaczyć?
Don: Myślę, że zanim z wami skończę powinienem zjeść porządny obiad. Wiesz, spaghetti albo coś lepszego. Nie? Nie lubicie? Szkoda. "




"Don: Cieszę się, że cię widzę. Ty moja dzika kotko."


"Don: W tym biznesie, kiedy inni mają większą korzyść z twej śmierci niż życia zdajesz sobie sprawę, że czas się wycofać"


" Vardhan: Dlaczego by nie pociąć cię na kawałki i dać zeżreć psom?
Don: To nie przyniesie korzyści żadnemu. Chyba, że psom. A ja nie lubię psów."


"Widzę cię, moja dzika kotko."



"Don może nie pamiętać swoich przyjaciół, ale zawsze pamięta swoich wrogów."


"Roma, Roma, Roma... Słyszałem, że podobno dalej mnie kochasz."


"Roma: Kajdanki.
Don: Uuu... Ostra jesteś. 
Roma: Podoba ci się?
Don: Mhym. 
Roma: To w twoim stylu."


"Don: Myślę, że pewnego dnia uświadomisz sobie, że nigdy nie jestem tym samym Donem. Którego nienawidzisz bardziej?
Roma: Każdego tak samo. 
Don: Właśnie dlatego nigdy cię nie zapomniałem. Moja dzika kotko."


"Zanim wrgowie Dona zrobią pierwszy ruch, Don zdąży zrobić następny"


"Roma to tylko takie małe przyzwyczajenie. Ciężko się tego pozbyć."


"Pamiętaj o jednym, złapanie Dona nie jest trudne..."
 


lutego 15, 2014 / by / 1 Comments

1 komentarz:

  1. Kurczę, tak ciekawie opisałaś, i te dialogi, że chciałabym obejrzeć już dziś Dona 2, już nie mogę się doczekać :)
    Ale najpierw jeszcze raz obejrzę jedynkę, tak dla przypomnienia, bo oglądałam chyba z dwa lata temu :P
    Pozdrawiam i czekam na następną notkę, bo o Aetbaar jakoś mnie nie zaciekawiła, oczywiście przeczytałam, ale już jestem zniechęcona do tego filmu :)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad