Post Top Ad

poniedziałek, 4 sierpnia 2014

"Billu : Billu Barber" (2009)


Gatunek: komedia, dramat, musical
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi, urdu
Premiera: 12 lutego 2009 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 17 min.
Reżyseria: Priyadarshan
Scenariusz:  Priyadarshan, Mushtaq Sheikh
Role główne: Irfan Khan, Shahrukh Khan, Lara Dutta, Om Puri
Muzyka: Pritam Chakraborty
Zdjęcia: V. Manikandan
Produkcja: Shahrukh Khan, Gauri Khan

Fabuła:
Billu to wiejski fryzjer, którego interes nie prosperuje dobrze, ponieważ Billu nie śledzi nowych trendów fryzjerskich. On i jego rodzina pogrążają się w coraz większych problemach finansowych. Wszystko zmienia się diametralnie gdy do wioski przyjeżdża maga gwiazdor Sahir Khan, a na jaw wychodzi fakt, że aktor i Billu kiedyś się przyjaźnili. Pozycja Billu natychmiast ulega zmianie, jego salon zaczyna prosperować jak nigdy wcześniej, a sam fryzjer zaczyna być traktowany z szacunkiem, gdyż wszyscy chcą spotkać się osobiście z Sahirem Khanem. Niestety Billu nie jest pewien, czy gwiazdor w ogóle go pamięta... 

~✽~
Przyznam, że obawiałam się, że film będzie dość nudny. Cóż, spójrzmy prawdzie w oczy - opis fabuły nie porywa. Dlatego też, dość długo zwlekałam z poświęceniem dwóch godzin na ten seans. W końcu znalazłszy chwilę wolnego skusiłam się na dość nudnawy (jak mi się zdawało) film z Shah Rukh Khanem. Nie będę okłamywać, gdyby nie Khan zapewne nawet nie ruszyłabym tego filmu.
Film rozpoczyna się zwyczajnie. Poznajemy głównego bohatera Billu i już od pierwszych dialogów możemy wnioskować, że jest to zwyczajny, szary człowiek z problemami - w tym przypadku boryka się on z brakiem pieniędzy.
Po kilkunastu minutach mamy przeniesienie do całkiem innego świata. Wprowadzenie do niego sygnalizuje piosenka "Love Mera Hit Hit", w której możemy podziwiać piękną Deepikę Padukone u boku Shah Rukh Khana.
Film ukazuje różnice pomiędzy zwyczajnym życiem oraz życiem supergwiazdy, a także pozwala dostrzec potencjalnemu widzowi plusy i minusy życia ludzi sławnych. Dużą uwagę skupia też na relacjach pomiędzy dawnymi przyjaciółmi z których jeden osiągnął sukces, drugi zaś (jak sam uważa) nie ruszył z miejsca. Ten wątek tak naprawdę dopiero na końcu filmu jest uwydatniony.
Aktorzy, moim zdaniem są świetnie dobrani. Irrfan Khan świetnie obrazuje zwykłego, szarego człowieka z problemami. U jego boku podziwialiśmy Larę Dutta, która (przyznam) dość mnie zaskoczyła, oczywiście w pozytywnym sensie. Do tej pory na ekranie widziałam ją jako pewną siebie i oszałamiającą kobietę, teraz miałam okazję zobaczyć ją w trochę innym świetle i również bardzo mi się spodobała w tym wydaniu. 
Pozostał do omówienia jeszcze tylko SRK grający wielkiego gwiazdora Sahir'a Khana. Można powiedzieć, że zagrał siebie. Nie miał zbyt dużego pola do popisu, ale zagrał dobrze. 
Ogromnym plusem filmu są piosenki i choreografia Fary Khan. Możemy podziwiać tańce, śpiewy i piękne kobiety u boku Shah Rukh Khana. 
Film może nie jest porywający, ale podobał mi się. Ot, zwyczajna rozrywka na nudny wieczór. Warto obejrzeć chociażby dla świetnej muzyki i choreografii.  

Ocena: 5/6

Obsada:
  • Billu Vilas Pardesi - Irrfan Khan
  • Bindiya B. Pardesi - Lara Dutta

  • Sahir Khan - Shah Rukh Khan

  • Daamchand - Om Puri

Ciekawostki:
  • Początkowo rolę sławnego aktora miał zagrać Akshay Kumar, a żonę głównego bohatera, fryzjera Billu,  Tabu. Oboje jednak wycofali się z projektu. Ich miejsce zajęli Shah Rukh Khan i Amisha Patel. Aktorka zrezygnowała jednak z roli, ponieważ uważała, że jest zbyt mała. Zanim kontrakt podpisała Lara Dutta, chodziły słuchy, że żonę Billu ma zagrać Juhi Chawla. 
  • Rolę Bindiyi oferowano Tabu, ale ta odmówiła pracy z Irrfanem Khanem po współpracy przy filmie "Imiennik" (2006). 
  • Film nakręcono w studiu filmowym w Mumbaju oraz Pollachi (Indie). 
  • Przez obfite deszcze realizacja filmu została opóźniona.
  • Shahrukh Khan był niezadowolony z ekspresji Irfana Khana, dlatego zorganizował mu praktyki u profesjonalnego stylisty.
  • Początkowa scena, kiedy Shah Rukh Khan wjeżdża na motorze została nakręcona przez Santosha Sivana na prośbę samego aktora, mimo że zdjęcia do filmu wykonywał Manikandan.
  • Kiedy Shahrukh Khan zaoferował rolę Larze Dutta, aktorka przypuszczała, że chodzi mu o udział w międzynarodowym widowisku. Gdy jednak dowiedziała się, że chodzi o rolę w jednym z jego filmów od razu się zgodziła.
  • W filmie gościnnie wystąpiły znane aktorki Bollywood : Priyanka Chopra w piosence "You Get Me Rockin & Reeling", Deepika Padukone w "Love Mera Hit Hit" oraz Kareena Kapoor w "Marjaani"

Błędy w filmie:
  • Na niektórych plakatach, które trzymają fani w filmie zamiast nazwiska Sahir Khan widnieje prawdziwe nazwisko aktora Shah Rukh Khan.

Piosenki:

 [DOWLAND]

 
 
 "Nikt nie ma takiej kontroli w rękach
Palący jak ogień jest ten facet"



 




"Gdziekolwiek pójdę
To niebo, to ziemia
Woła do mnie i wzywa
Ae aa o, chodź ze mną
Ae aa o, dalej ze mną
Ae aa o, śpiewaj ze mną
Dalej, razem rozkręcimy teraz to miasto"



(Świat okrutny)




"Zrywając wszystkie więzi
Zostawiając za sobą swoje wspomnienia
Ogarnia mnie smutek, co dalej zrobić i dokąd"










"Mój świat jest tak mały Ale napełniony był szczęśliwymi momentami
które ktoś wykradł ode mnie
Spotykam wciąż tylko niezrozumienie
teraz pozostało mi tylko moje nic nie warte życie
Powiedzcie czemu świat jest tak okrutny?"






(Zlituj się nade mną)
  
"Miłość twoja przybliża mnie coraz bliżej Boga
I całkowicie zapominam o całym świecie
Bo zwariowałam na twoim punkcie
Zapomniałem o sobie, zlituj się nade mną"
 
"Jesteś wiatrem, ja ziemią
Jestem tam gdzie, podążasz Ty
Kiedy wiejesz dlaczego nie zabierasz mnie ze sobą
Jesteś chmurą, ja ziemią
Jestem obok, Ty nade mną
Dlaczego czasami nie spadniesz na mnie intensywnym deszczem"



(Miłość mojej Hit Hit)

 

"Spojrzałem raz na ciebie i oszalałem na twoim punkcie
Winą nie obwiniam cię za to, że jesteś tak seksowna"

"Hej chłopcze jeśli chcesz mnie poznać bliżej podejdź tutaj...
Hey chłopcze jeśli chcesz powiem ci to co chcesz usłyszeć..
Hey chłopcze jestem gotowa pokazać ci dokładnie jak to zrobić...
Hey chłopcze najwyższy czas by troszkę się zabawić.. "




"Od tej chwili jesteś moim jedynym pragnieniem
I moim najważniejszym marzeniem
Twoje imię wyryte jest na moim sercu
A moje sny zamieszkują od teraz twoje oczy"






"Pozwól mi proszę odnaleźć drogę do twojego serca
I schowaj w nim głęboko by nie znalazło wyjścia"







(Niech ich pochłonie)

"Ale gdy ludzie stwarzają problemy, to unikajmy ich
Jeśli to akceptują, dobrze. Jeśli nie, trudno
Bo gdy świat cię nie rozumie, niech piekło go pochłonie
Niech piekło ich wszystkich pochłonie
Niech ich pochłonie"

"Ich serca nie są chore, najdroższa
Ich serce nie są niewinne, najdroższa
Ich serce po prostu są zazdrosne
Zdradziły ich te serca
Niech ich pochłonie
Niech piekło ich wszystkich pochłonie"


"Płakało moje biedne serce aż moje oczy zrobiły się suche
Każdych kroków nasłuchiwałam z przyspieszonym pulsem
Po cichu i skrycie, musisz najdroższa
Biegnij szybciutko, musisz najdroższa
Ucieknij od tego świata, do mojego świata
Bo ten świat sam się już pogubił"


(Billu Wspaniały)



"Nie ma wspanialszego fryzjera niż Billu
I nie ma na świecie nikogo,kto by nie słyszał jego imienia"




 "Billu, który nie zrobił nic by go nazywać wspaniałym
On nie jest żadnym zwykłym fryzjerem ale najlepszym
Billu, którego nazywają Billu Fryzjerem
Nasz Billu, Billu nasz"






(Zakręciłeś i zawładnąłeś mną)


 
"Kiedykolwiek jesteś ze mną, i wpadasz żywo w moje ramiona
Chce cię wtedy mocno objąć byś nigdy nie odeszła
Moje serce jest całe twoje, mogę się poświecić i zniszczyć ale,
Nigdy się nie poddam, chce żebyś to wiedziała"



 


"Kołyszesz się jak fale, przy równym brzegu
Jesteś jak kropelka rosy, która błyszczy wśród kwiatów"







Cytaty:

"W życiu trzeba czasami coś zaplanować."
"Bo każdy szuka czegoś lub kogoś.
Niektórzy szukają imienia, a inni sławy.
Niektórzy szukają majątku.
A niektórzy spokoju."
"Zapewniam was, że dzieciństwo to najpiękniejszy czas, bo kiedy dorośniecie i będziecie mieli brodę tak jak on i kiedy zostaniecie pilotami,będziecie odczuwać napięcie podczas lotu i wtedy będziecie tęsknić za dzieciństwem, ale wtedy ten czas nie powróci."
"Dzisiaj, wasze serce jest szczere. Czyste jak złoto. Związek jaki nawiążecie dzisiaj tym sercem... Przyjaciół, których poznacie, ci przyjaciele i związki nie powrócą już."


"W każdym dzieciństwie jest ktoś, kto zostawia ślad w naszym życiu. Staje się częścią naszej zabawy i kłopotów. Staje się naszym przyjacielem. Naszym partnerem."


"Gdziekolwiek idę, idzie za mną. Wołają moje imię. Słyszę echa swojego imienia. Ale wciąż wśród tych głosów szukam tylko jednego, głosu mojego przyjaciela, Billu."

sierpnia 04, 2014 / by / 2 Comments

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię ten film. Miło mi się do niego wraca. Bardzo ciekawa historia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem miło wspominam ten film, chociaż aż tak mnie nie zachwycił, żeby do niego wracać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad