Post Top Ad

czwartek, 14 sierpnia 2014

"Goliyon Ki Raasleela Ram-Leela" (2013)


Gatunek: melodramat, musical
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 14 listopada 2013 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 34 min.
Reżyseria: Sanjay Leela Bhansali
Scenariusz: Sanjay Leela Bhansali, Garima, Siddharth
Występują: Deepika Padukone, Ranveer Singh
Muzyka: Monty Sharma
Dystrybucja: Eros International
Zarobek: 34 miliony $

Fabuła:
Indyjska adaptacja sztuki Szekspira "Romeo i Julia". Historia miłości Rama oraz Leeli, których rodziny są skłócone od ponad 500 lat.

~✽~

Któż nie zna słynnej Szekspirowskiej wersji "Romea i Julii"? Myślę, że każdy człowiek w większym, czy mniejszym stopniu miał do czynienia z tą książką.
Przyznam, że sama indyjska ekranizacja wzbudziła we mnie dużą ciekawość. Powstawało już wiele filmów opartych na książce Szekspira. Z chęcią więc sięgnęłam po "Goliyon Ki Raasleela Ram-Leela". Nie ukrywam, że dużą zachętą była dla mnie Deepika Padukone. 
Film był trochę inny niż się spodziewałam. Spodziewałam się dramatycznego klimatu od samego początku, tymczasem na początku Sanjay Leela Bhansali funduje nam komedię romantyczną.
Główni bohaterowie są bardzo malowniczy. Ram niewiele ma wspólnego z Szekspirowskim Romeo, jedynie to, że obaj nienawidzą rozlewu krwi, chcą pogodzić zwaśnione rody i obaj zakochują się w córce wroga. Sama Julia, a w tym przypadku Leela ma bardziej cięty charakterek. Nie należy do dziewczyn, które czekają na księcia w lśniącej zbroi, aż ocali je przed złem tego świata. Bardzo mi się to podobało.
Film ma jest utrzymany w świetnym klimacie. Na początku uśmiech nie schodzi nam z twarzy, kiedy widzimy szczęście Rama i Leeli, gdy się w sobie zakochują, a kiedy przychodzi czas na tę bardziej dramatyczną część nie możemy nie uronić łzy. Świetne połączenie gatunków.
Zakończenie też jest nie mniej dramatyczne niż u Szekspira. Jest utrzymany ten sam klimat, gdzie do ostatniej chwili mamy jeszcze nadzieję, na happy and.
Film bardzo mi się podobał. Deepika i Ranveer świetnie sobie poradzili i tworzyli świetną parę na ekranie.

Ocena: 4/6

Obsada:
  • Leela - Deepika Padukone
  • Ram - Ranveer Singh
  • Meghjibhai, brat Rama - Abhimanyu Singh
  • Kanjibhai, brat Leeli - Sharad Kelkar
  • Raseela, szwagierka Leeli - Richa Chadda
  • Dhankor Baa, matka Leeli - Supriya Pathak

 Ciekawostki:
  • Zdjęcia do filmu powstały w stanie Gudźarat (Indie).
  • Początkowo główną rolę żeńską miała zagrać Kareena Kapoor, ale z powodu napiętego grafiku aktorka zmuszona była wycofać się z udziału w produkcji. Na zwolnione miejsce rozważano przyjęcie Priyanki Chopry, ostatecznie jednak angaż powierzono Deepice Padukone.
  • Ranveer Singh, który w filmie grał gudziaradczyka musiał nauczyć się mówić z akcentem, jak również trenować, aby mógł pochwalić się rzeźbą przed kamerą. 
  • Krążyły pogłoski, że Madhuri Dixit i Aishwarya Rai Bachchan były brane pod uwagę do występu gościnnego w piosence "Ram Chahe Leela"  . Ostatecznie w piosence wystąpiła
    Priyanka Chopra. 
  • Początkowo tytuł filmu miał brzmieć "Ramleela" jednak był zbyt mylący z Ramlila, czyli nazwą wystawianej co roku sztuki na podstawie hinduskiego eposu religijnego (w skrócie obchody święta religijnego). Po wpłynięciu petycji twierdzących, iż tytuł filmu mógłby zranić uczucia religijne hindusów tytuł filmu zmieniono na "Goliyon Ki Raasleela Ram-Leela".  

   
   
   

Nagrody:

Filmfare 2014

wygrane:3
nominacje: 5
  • Nagroda dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Deepika Padukone
  • Nagroda dla najlepszej aktorki drugoplanowej -  Supriya Pathak
  • Nagroda za najlepszą choreografię - Sameer (XII) i Arsh Tanna za utwór "Lahu Muh Lag Gaya" 
  • Nominacja do nagrody za najlepszy film
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Ranveer Singh
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera - Sanjay Leela Bhansali
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Nagada"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera muzycznego - Sanjay Leela Bhansali


Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa

wygrane: 0
nominacje: 5
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Deepika Padukone
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Ranveer Singh
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Richa Chadda
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera - Sanjay Leela Bhansali
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego czarnego charakteru - Supriya Pathak

Piosenki:
(Dotknij mnie)

 

"Dotknij mnie swą duszą,
Pokoloruj mnie swą namiętnością"









"Ogień, który cię rozpala, rozpala i mnie.
Spalmy się w nim..."





(Miłość  w stanie wojny)





"To gra kul i pocałunków.
Tak swawolna jak miłość między nami."










 "Jeśli naciśniesz spust, dam ci buziaka.
To miłość w stanie wojny!"






"Ta miłość" 


 "Czułem do ciebie wrogość...
Ale teraz sam siebie nie mogę poznać."








"Ta miłość, te wyrzuty sumienia...
 Ta miłość to błąd. Miłość do wroga..."







(Skosztowałem krwi)

 

"Moje serce szybuje
By połączyć się z Tobą
Serce szybuje, stopy prą naprzód
Dla Ciebie
Zostawiam w tyle świat"






"Śpiące w moich żyłach pragnienie
Teraz się budzi
Skosztowałem krwi
Przez dotyk warg
Z zaułków marzeń"








"Nagada Sang Dhol" 
(Grzmijcie bębny)

 


"Hej, bębniarze, uderzajcie szybciej. 
Rozerwijcie kajdany u mych stóp."





 







"Ktoś puka do drzwi. 
Ale to nie on...
Nadal na ciebie czekam... 
Przyjdź, otwórz swe ramiona..."





"Pawie teraz rozmawiają o nas w ogrodzie. 
Moje serce tak cię pragnie. 
Grzmijcie bębny, grzmijcie bębny. 
Grajcie głośniej, z całej siły!"






"Ram Chahe Leela" 
 (Ram pragnie Leeli)

 




 "Ram pragnie Leeli, Leela kocha Rama.
Czy świat zaakceptuje ich miłość?"








"Jeśli strzelisz, będzie to walka...
Jeśli odpuścisz, to znaczy że kochasz..."











"Trzymaj broń w swej kieszeni.
Kontroluj spust."






 





"Jest tylko jedna kula i jedno życie. 
Na każdej kuli jest zapisane imię tego, który poniesie śmierć, 
Ale oni próbują oszukać te kule..."









"Tattad Tattad"  



"Tylko spójrzcie, zobaczcie
Jak głęboko są połączone serca
Wita wroga z wrogością
Ale miłość kwitnie w jego sercu"


"Patrzcie jak się porusza
Uleczy każdą ranę"




Cytaty:

"Nawet ocean nie może być zbyt pewny siebie, bo pewnego dnia może stać się pustynią. Jeśli nawet ocean tego nie może to jak my możemy?"
"Zabrałaś mi oddech i przyszedłem go odebrać"



"Mam 100 powodów do umierania, ale tylko 1 do życia...Ty nim jesteś!"
"Bezwstydna, samolubna, niepoprawna... Ale taka jest miłość, prawda?"

" - To miejsce jest wyłącznie dla mężczyzn.
Ram: Hej! Możesz zapytać każdą dziewczynę we wsi, co sądzą o mej męskości."


"Ram: Wow! Jesteś tak samo seksowa jak niebezpieczna...
Leela: A ty tak samo niebezpieczny jak zarozumiały!
Ram: Dlatego wpadłem na niesamowity pomysł, zmieńmy nasze nazwiska!Wtedy nie będę Rajari, a ty nie będziesz Sanera. Proste, problem rozwiązany.
Leela: Czy gdybyś nazwał różę ryżem, to byś ją zjadł?"
"Leela: Co robisz w moim łóżku?
Ram: Twoje łóżko jest gorące jak ty...
Leela: Jesteś bardzo odważny...  Ryzykowałeś życiem, by tu wejść! Jestem, aż tak piękna?
Ram: Tak... Oddałbym za ciebie życie... Przyjąłbym tu kulę... Na mą klatę...
Leela: Nie masz ani jednego włosa na klacie!
Ram: Nie tylko tu..."
"Ram: Poślub mnie.
Leela: Poślubić ciebie? Ok, w porządku. Desperacko czekam na nasz ślub.
Ram: Tak łatwo się zgodziłaś?
Leela: Czyż nie czekałam na ciebie całe życie?"
"Ram: Twoja talia, to pewnie rozmiar 28?
Leela: Nie... 24. Gdzie jesteś?
Ram: A biodra? 42?
Leela: Zapomnij o biodrach! Po co ci moje pomiary?
Ram: A w biuście masz 36?
Leela: Nie 36! 136!
Ram: 136! Wow moja dziewczyna ma ogromne serce!"

"Ram: Słuchaj, zdradzę ci sekret. 
Leela: Jaki sekret?
Ram: Po raz pierwszy mam załadowany pistolet.
Leela: Ty niegrzeczny pawiu!
Ram: Hej 136... Nie zbliżaj się do mnie."





sierpnia 14, 2014 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. Film oglądałam, bardzo mi się podobał. Świetna rola Deepiki, Ranveer też zagrał nieźle. Może kiedyś powrócę do tej produkcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że na początku miałam bardzo duże wątpliwości, co do tej produkcji. Jakoś średnio przemawiało do mnie połączenie Deepika & Ranveer, jednak po seansie przekonałam się, że to świetny film i naprawdę genialna rola Deepiki, a także pozostałych kobiet. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi także film się podobał. Deepika zagrała świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Filmu nie oglądałam , ale zapowiada się fajnie. Śliczne zdjęcia i animacje , Deepika jak zwykle wygląda ślicznie. Dziękuję za komentarz na moim blogu! Pozdrawiam i dodaję twój blog do polecanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie obejrzeć ten film, Twoja recenzja mnie bardzo zaciekawiła, a do tego Deepika jest moją ulubioną aktorką, więc nie mogę przegapić tej produkcji.
    Mam pytanie, gdzie ten film oglądałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fim ściągnęłam z chomikuj z polskimi napisami. Z tego szukałam (a było to dość dawno więc coś mogło się zmienić) nie było go w internecie. Możliwe że też po prostu przeoczyłam, radzę więc dokładnie poszukać. Film oczywiście polecam, tym bardziej fanom Deepiki. :)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad