Post Top Ad

sobota, 22 marca 2014

"Kabhi Haan Kabhi Naa: Czasem tak czasem nie" (1993)

http://1.fwcdn.pl/po/63/32/266332/7186599.3.jpg

Gatunek: dramat, komedia, romans, muzyczny
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Data premiery: 25 lutego 1994 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 38 min.
Reżyseria: Kundan Shah
Scenariusz: Kundan Shah, Pankaj Advani
Występują: Shah Rukh Khan, Suchitra Krishnamurthy, Deepak Tijori
Zdjęcia: Virendra Saini
Muzyka: Jatin-Lalit
Produkcja: Vikram Mehrohtra
Choreografia: Farah Khan

Fabuła:
Film opowiada historię chłopaka o imieniu Sunil. Mieszka on w małym miasteczku wraz z rodziną. Sunil jest chłopakiem, którego wszyscy lubią, duszą towarzystwa. Ma jednak małą wadę - bardziej niż nauka liczy się dla niego kariera muzyczna i miłość do pięknej Aany. Jego ojciec czuje się zawiedziony synem. Sunil z całych sił zabiega o względy Aany, niestety ona widzi w nim tylko przyjaciela, a zakochana jest w gitarzyście zespołu - Chrisie. Sunil próbuje zwrócić na siebie uwagę Aany oczerniając Chrisa. Kiedy kłamstwa wychodzą na jaw Sunil przeżywa odrzucenie z każdej strony, kumple wyrzucają go z zespołu,  a Aana nie chce go znać. Odrzuca go także ojciec, którego Sunil okłamuje przedstawiając mu fałszywe świadectwo...
http://i.imgur.com/xFAqR.png

Powiem tak, film mnie nie zachwycił. Chociaż nie był zły, biorąc pod uwagę fakt, iż nie należy do najnowszych produkcji. Fabuła jest nieco inna niż w pozostałych filmach Bolly. Film warto obejrzeć głównie ze względy na Shah Rukh Khana, który świetnie zagrał rolę głównego bohatera. Choć muszę przyznać, że Sunil czasami mnie irytował i miałam ochotę ukręcić mu kark za to co wyprawiał, to na swój sposób był słodki i wzbudził moją sympatię. Suchitra Krishnamurthy natomiast zupełnie nie pasowała mi do roli Anny. Była jakaś taka sztuczna. Zakończenie niespodziewane i wspaniałe, ze względu na Juhli!
No i muzyka: najbardziej podobała mi się piosenka o Donie, choć inne piosenki nie były złe, to nie powaliły mnie jakoś specjalnie na kolana.
Film lekki i przyjemny, choć widziałam dużo lepsze.

Ocena: 3/6


Obsada:
  • Sunil - Shah Rukh Khan
 http://www.leisuremartini.com/wp-content/uploads/2013/05/Kabhi-haan....jpg
  • Aana - Suchitra Krishnamurthy 
  • Chris - Deepak Tijori 
  • Saimon, ojciec Aany - Satish Shah  
  • Mary Sullivan - Rita Bhaduri
  • Vinayak - Anjan Srivastav 
  • Anthony Gomez, The Don - Goga Kapoor
 http://i.ytimg.com/vi/y3fPzioBboY/mqdefault.jpg
  • Pan Patel - Tiku Talsania
  • Imran -  Ashutosh Gowariker
  • Yezdi - Kurush Deboo 
  • Siostra Sunila - Sadiya Siddiqui 
  • Juhi Chawla - gościnnie
Nagrody:
  • Nagroda Filmfare Krytyków dla Najlepszego Aktora - Shah Rukh Khan
  • nominacja do Nagrody Filmfare dla Najlepszego Aktora - Shah Rukh Khan
 http://dooleyonline.typepad.com/.a/6a00e551a4e0f38833019b00849f0f970d-pi

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhZb4kGHKs_gQmEiq0SR7BHyw747YidvvZic9Nq26evvIgVc1v29ohqdLCT2uoKsvMJJbsYXLSiNveQAM-gGyarWoy4Jc_NcmuDsM4eybKdwhxs9RLyZvuajcUVw39dqKnMZq6tAAOZKqo-/s1600/27108605px5.png

Ciekawostki:
  • Zdjęcia do filmu kręcono w Bombaju i na Goa (Indie).
  • Przy okazji promowania filmu Shahrukh Khan zapoczątkował nowy trend. W kinie Gaiety w Bombaju, gdzie zaplanowano premierę filmu, siadł w kasie i podpisywał się na kupowanych przez widzów biletach. 
  • Kiedy Anna dowiaduje się o kłamstwach Sunila, SRK trzyma w ręku loda w wafelku. W rzeczywistości była to pianka do golenia, ponieważ prawdziwe lody zbyt szybko się rozpuszczały. 
  • Film okazał się hitem kasowym tylko w Mumbaju.
  • Na planie tego filmu rozpoczęła się wieloletnia współpraca i przyjaźń aktora Shah Rukh Khana z choreograf Farah Khan, która zaowocowała takimi filmami jak: "Dil Se" (1998), "Aśoka" (2001), "Czasem słońce, czasem deszcz" (2001), "Chalte Chalte" (2003), "Jestem przy tobie" (2004), "Paheli"(2005), "Don" (2006) i inne.
  • Akcja tego filmu rozgrywa się na wybrzeżu Goa do 1961 roku kolonii portugalskiej, a dziś części Indii. Tam też rozegrano historię z innego filmu z Shah Rukh Khanem "Josh" z 2000 roku.
  • W tym samym roku - 1993 Shah Rukh Khan zagrał też w filmach "King Uncle", "Darr" i "Baazigar".
  • W filmie, szefa zespołu muzycznego Imrana gra Ashutosh Gowariker, późniejszy reżyser nominowanego do Oscara filmu "Lagaan" z 2001 roku i "Swades" (2004) z Shah Rukh Khanem w roli głównej. 
  • Shah Rukh Khan ma dużo sentymentu do tej roli uważając ja za rolę "chaplinowską". To rzadko spotykany w filmie bollywoodzkim przypadek, gdy główny bohater jest nieudacznikiem. Inny film z Shah Rukh Khanem w roli nieudacznika to "Devdas" z 2002 roku.
  • Sam Shah Rukh Khan mówi: "Ten film na zawsze pozostanie w mojej pamięci"
http://lh6.ggpht.com/-_sxz3TSy4Fs/T2ROIT4UuuI/AAAAAAAACHY/vMqnYMtnJRI/Kabhi-haan-kabhi-naa-_-Kyon%25255B3%25255D.jpg?imgmax=800

Piosenki:
http://www.bilder-hochladen.net/files/7mp4-e6-b534.png

Cytaty:
"Jeśli kochasz swoje życie musisz przestać jeść słodycze"
"Nawet kłamstwo ma granice"
 http://dooleyonline.typepad.com/.a/6a00e551a4e0f388330192ab4c950f970d-pi
"Wiesz, są na tym świecie ludzie, którzy pragną żyć na swój własny sposób. Nie ma sensu ich przymuszać. Takie wolne dusze nie martwią się szukaniem celów w życiu. Podróż przez życie jest dla nich najważniejsza."
"W życiu nie zawsze dostajemy to, o co prosimy"
"Uczucia są ważniejsze niż te wszystkie rzeczy"
"To w tobie powinno być coś, czym zdobędziesz miłość i jej serce"
"Zakochany mężczyzna jest ślepy"
  http://im.rediff.com/movies/2012/apr/02slid9.jpg

http://im.rediff.com/movies/2013/jul/02bollywood-love-story25.jpg
marca 22, 2014 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten film, jest jednym z moich ulubionych ♥ A SRK gra tak naturalnie i przeuroczo, że mogę wracać do tego filmu wiele razy. I jeszcze Juhi na końcu ♥ Tylko szkoda, że posiadam wersję bez tłumaczenia piosenek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tłumaczenie na piosenkach, bo mam ten film na DVD :) Szczerze to średnio go wspominam. Nie jest zły, ale momentami trochę zalatuje nudą. SRK niby uroczy, ale trochę mnie postać Sunila irytowała z tym swoim krętactwem.

      Usuń
    2. Ja posiadam tylko Dil se i Chalte Chalte z SRK na płycie + "Shahrukh Khan. Legenda." Może skuszę się na pobranie wersji po angielsku, poprawię język, no i mam nadzieję, że znajdę z tłumaczeniem piosenek ;) Szkoda, że już nie dodają płyt z gazetami. Pamiętam, że jak byłam mała to tylko czekałam aż tata mi kupi jakąś gazetę z Bolly ♥

      Usuń
    3. A co do samego filmu, każdy ma inny gust. Ja nie mogę ścierpieć Paheli, a widzę, że dałaś 6 ;) Ale SRK to SRK, dla niego mogę obejrzeć cokolwiek.

      Usuń
    4. Ja w sumie tych filmów na DVD mam całkiem pokaźną kolekcję. Nawet nie liczyłam, ale pewnie coś ok. 30. Część z gazet, a część kupiłam kilka lat temu na allegro. Chyba wtedy moim najlepszym zakupem było piękne wydanie Devdasa w takim ślicznym rozkładanym pudełku z pięknymi zdjęciami; film + piosenki i materiały zza kulis. Samo patrzenie na pudełko zachęca do ponownego obejrzenia filmu :D

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad