Post Top Ad

piątek, 11 marca 2016

"Zanjeer - Łańcuchy" (2013)


Gatunek: akcja, thriller
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 17 min.
Premiera: 6 września 2013
Reżyseria: Apoorva Lakhia
Scenariusz: Suresh Nair, Apoorva Lakhia
Występują: Priyanka Chopra, Ram Charan, Prakash Raj
Muzyka: Anand Raj Anand, Meet Bros Anjjan, Chirantan Bhatt
Produkcja: Reliance Entertainment
Budżet: ₹105 milionów
Box Office: ₹45 milionów

Fabuła:
Inspektor Vijay Khanna (Ram Charan) słynie z wybuchów wściekłości i niekonwencjonalnych metod pracy. Osierocony jako dziecko żyje samotnie, do czasu aż do jego życia wkracza Mala (Priyanka Chopra), która jest naocznym świadkiem w sprawie nad którą pracuje Vijay. Dziewczyna początkowo odmawia współpracy z policją ze strachu przed zemstą gangstera Teja (Prakash Raj). Vijay w końcu przekonuje Malę do zeznań, przez co dziewczyna trafia na celownik morderców. Aby zapewnić jej bezpieczeństwo, policjant ukrywa ja w swoim domu. Po pewnym czasie zdaje sobie sprawę, ze dziewczyna znaczy dla niego więcej niż by chciał. Tymczasem Teja bojąc się o swój interes postanawia zlikwidować Vijaya...

~✽~

Zanjeer jest to debiut Rama Charana w bollywood, a że ostatnio jestem bardzo zainteresowana tym aktorem (chyba z pięć filmów telugu czeka na zrecenzowanie) nie mogłam przejść koło tej produkcji obojętnie.
Film bez wątpienia jest robiony na południowy styl. Nie chodzi tylko o to, że główną rolę gra aktor telugu, ale też charakterek głównego bohatera bardzo pasuje do tollywoodzkiego hero. Lubię filmy bolly robione na styl telugu. Są mniej brutalne, niektóre wątki są trochę bardziej rozwinięte (mam na myśli oczywiście główną postać kobiecą), inne pominięte (np. korupcja, która w telugu zazwyczaj jest bardzo uwydatniana), a z tego powstaje produkcja, którą naprawdę dobrze się ogląda.
Fabuła nie jest skomplikowana. Mamy glinę, który rwie się do bicia i piękną dziewczynę w opałach. Oczywiście ów glina pokonuje wpływowego gangstera i niszczy jego duży interes (czyt. przekręt).
Bardzo cieszy mnie fakt, że w obsadzie znalazł się Prakash Raj - tym razem jako gangster Teja. Mam słabość do tego aktora i uważam, że jest świetny. Potrafi zagrać wszystko i w każdym języku. Również w Zanjeer wypadł bardzo przekonująco.
Główny bohater - inspektor Vijay Khanna, nie jest postacią oryginalną. Małomówny, a wszystko oczywiście załatwiałby pięściami. Wolę raczej bohaterów bardziej wygadanych i przebiegłych. Ram Charan sprawdził się nieźle, ale nie zachwycał, jak to nie raz potrafi. Na dodatek trochę jestem rozczarowana, że jego głos był dubbingowany - liczyłam, że usłyszę jak mówi w hindi. Ku mojej rozpaczy nie było też tańca Rama! Trochę na napisach, ale nic poza tym.
O ile Ram Charan nie powalał na kolana to bardzo podobała mi się Priyanka w pozytywnej roli Mali - dziewczyny z zagranicy, która wplątała się w niezłe kłopoty. Nie była to rola szczególnie wymagająca, ale miło się ją oglądało. Z Ramem tworzą bardzo ciekawą parę. Fajnie byłoby zobaczyć ich razem jeszcze raz w innej produkcji.
Piosenki świetnie zgrane z fabułą dzięki czemu film się nie dłuży. Sam soundtrack bardzo fajny. W ucho wpadły mi Lamha Tera Mera i Khochey Pathan Ki Zubaan. Reszta bez szału, ale też nie tandetna.
Jedyne do czego można się przyczepić to trochę słabo dopracowany scenariusz. Myślę że całą historię inspektora Vijaya można było opowiedzieć w ciekawszy sposób. Twórcy powinni bardziej odnieść się (już na początku) do wczesnej młodości i tragicznego dzieciństwa bohatera, dzięki czemu postać inspektora byłaby bardziej zrozumiała dla widza.
Wątek miłosny też niedopracowany. Ta miłość Vijaya i Mali nie wiadomo skąd się wzięła. Poznali się, nawet polubili, piosenka i bum: wielka miłość. Dość nieuzasadnione.
Mimo wszystko Zanjeer jest zrobiony w taki sposób, że nie da rady się nudzić.
Wrażenia po seansie jak najbardziej pozytywne.

Ocena: 4/6


Obsada:
  • Inspektor Vijay Khanna - Ram Charan
  • Mala - Priyanka Chopra
  • Teja - Prakash Raj
  • Sher Khan - Sanjay Dutt
  • Mona Darling - Mahie Gill


Ciekawostki:
  • Jest to remake filmu Zanjeer z 1973 roku.
  • Film wyszedł w dwóch wersjach językowych. W hindi pt. Zanjeer i w telugu z tytułem Thoofan.
  • Do roli Sher Khana brano pod uwagę Arjun'a Rampal'a i Sonu Sood, ale ostatecznie rolę otrzymał Sanjay Dutt. 
  • Jest to debiut Rama Charana w bollywood. 
  • Film był katastrofą w Box Office. 

Nagrody:

wygrane: 1 | nominacje: 2
  • Nagroda The Ghanta Awards (2014) - najgorszy debiut męski - Ram Charan 
  • Nominacja do nagrody Golden Kela Awards (2013) - najgorszy aktor - Ram Charan 
  • Nominacja do nagrody Zee Cine Awards (2014) - najlepszy debiut męski - Ram Charan 

Piosenki:



"Patrz, cały Mumbaj nam salutuje.
Nawet wysoko postawieni się nas boją.
Jeśli się rozzłościmy, to
Przestępcy mają wielkie kłopoty.
Patrz, jesteśmy bohaterami Mumbaju."

"Wyglądasz jak sexy oficer.
Gdy celujesz swoim pistoletem
Kradniesz mi spokój.
Zanotuj skargę w moim rejestrze.
Zrób to!
Zanotuj skargę w moim rejestrze."




"Pokaż pieniądze, a zobaczysz przedstawienie.
Pinky będzie tańczyć do późnej nocy.
Jest odpowiedzią na wszystkie pytania.
Nie należy ani do mumbajczyków ani do delhijczyków.
Pinky należy tylko do tych co mają kasę."



"Mój urok zna cały świat.
Będziesz miał ze mnie
Tyle zabawy co z telewizji.
Chodź i daj nam trochę rozrywki."









"Kiedy jesteśmy razem.
Jak mam wyrazić, jak to jest?
Stałeś się powodem mojego życia."



"Co to jest? Czy to miłość?
Czy to mi się przydarzyło po raz pierwszy?
Cokolwiek to jest, to dzięki twojemu towarzystwu.
Ta chwila jest nasza."






"Mogę poświęcić swe życie
dla mojego przyjaciela, przysięgam.
Poświęcę swe życie,
tylko daj mi znak, o przyjacielu.
To obietnica Khochey Pathana!"

"Nikt nie jest na tyle silny, by na ciebie spojrzeć.
Stoję przed tobą jak mur.
Kto jest na tyle silny by cię dotknąć?
Mój miecz utnie mu głowę.
Przysięgam na przyjaźń, nigdy nie odejdę."




"To zabójcza noc.
Jest w niej coś specjalnego.
Emocje wydają się odurzone.
Są zabójcze."


"Podejdź bliżej, obejmij mnie.
Nie dręcz siebie.
W tym życiu, ciesz się życiem
W całej pełni."





"Nawet księżyc był oszołomiony
Kiedy podniosłam zasłonę.
Wszyscy na mnie spojrzeli.
Shaqfla Bane była hitem."

"Każdy, kto mnie zobaczył.
Rzucił swe serce jak monety.
Wszyscy stanęli dla mnie do walki.
Shaqfla Bane była hitem."




Cytaty:


Vijay: Sher Khanie, nie ściskam przestępcom dłoni, tylko zakładam im kajdanki.

Teja: Chciwość. Ale nie mam nic przeciwko temu. Bo mój guru Abdul Rehman powiedział: "Chciwość się skończyła, więc postęp się skończył." [...] Powiedział też, że każdy człowiek, zwłaszcza swój, ma prawo do postępu. Wystarczy, że jego chciwość nie przekracza twojej. Inaczej niedługo cię zdradzi. Jeśli tak się stanie, jest tylko jedno wyjście. Człowiek musi zostać zabity, tak samo jak chciwość.




Teja: To dlatego, że nazywa się Vijay (zwycięstwo)... bierze swoje imię na poważnie.

Sher Khan: Jakie masz zamiary?

Vijay: Teja.
Sher Khan: Straciłeś swoją pozycję, ale nie postawę. Powinieneś się martwić o swoją pracę.
Vijay: Wkrótce ją odzyskam. Teraz chcę zdemaskować Teję.
Sher Khan: Bawisz się ogniem.
Vijay: To mój ulubiony sport.


marca 11, 2016 / by / 3 Comments

3 komentarze:

  1. Film jest dobry. Ogląda się go przyjemnie. Co prawda ma kilka niedociągnięć, ale nie jest zły :) Priyanka wypadła najlepiej, zagrała świetną postać. Muzyka jakoś w ucho mi nie wpadła.
    Czekam na twoją recenzję Tamasha, ciekawi mnie jakie masz wrażenia po obejrzeniu tej produkcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam jeszcze Zanjeer, choć wydaje się ciekawy. Najbardziej jednak chyba interesuje mnie jak wypadł duet Ram-Priyanka :)Bardzo lubię tą dwójkę, więc przy najbliższej okazji postaram się obejrzeć film :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na całe szczęście udało mi się obejrzeć Zanjeer, i byłam zadowolona z seansu, nie tylko z powodu Rama, który jest zabójczo przystojny ale też Priyanki, która wypadła tu wspaniale, również liczyłam na jakiś taniec Rama, bo gość chyba jest najlepiej tańczącym aktorem w ogóle kina indyjskiego (no dobra - może zaraz po Hrithiku), to samo Priyanka :D
    byłam nieco rozczarowana ich miłością która tak się szybko rozwinęła... dziwne... muzykę uwielbiam, a najbardziej to chyba Kaatilana :D

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad