Post Top Ad

sobota, 5 marca 2016

"Bajrangi Bhaijaan" (2015)


Gatunek: komedia, dramat
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 43 min.
Premiera: 17 lipca 2015
Reżyseria: Kabir Khan
Scenariusz: K. V. Vijayendra Prasad, Kabir Khan, Parveez Shaikh
Występują: Salman Khan, Harshaali Malhotra, Nawazuddin Siddiqui, Kareena Kapoor
Muzyka: Julius Packiam, Pritam
Zdjęcia: Aseem Mishra
Produkcja: Salman Khan, Rockline Venkatesh
Studio: Eros International
Budżet: ₹90 crore
Box Office: ₹626 crore

Fabuła:
Niema dziewczynka z Pakistanu gubi się w Indiach. Mężczyzna (Salman Khan) o czystym sercu postanawia sprowadzić ją bezpiecznie do domu, mimo iż to nie będzie łatwe zadanie.

~✽~

Długo nie mogłam się zmotywować, żeby w końcu obejrzeć Bajrangi Bhaijaan. Jedynym powodem moich obaw był oczywiście Salman. Rzadko sięgam z entuzjazmem po filmu z jego udziałem. Chociaż ostatnio coraz częściej sięgam (szczególnie po starsze). Chcę w końcu odkryć dlaczego Salman jest tak uwielbiany przez hindusów. Na mnie on kompletnie nie działa, chyba, że w odwrotną stronę.
W każdym razie po tych wszystkich pochwałach na temat Bajrangi Bhaijaan musiałam sama sprawdzić nad czym tyle zachwytu.
Pomysł na film dość oryginalny, ale w dużym stopniu przewidywalny. Tytułowy Bajrangi to prosty człowiek, nie myśli zbyt skomplikowanie, czasami jego dobroduszność wywołuje wręcz uśmiech politowania na twarzy widza. Pomimo, że brat Bajrangi jest momentami (po prostu) głupkowaty, to jest to postać, której ciężko nie lubić. Nie myśli zbyt skomplikowanie, ale za to ma wielkie serce.
Historia choć z potencjałem to trochę naiwna - szczególnie na końcu. Postać Bajrangi'ego też momentami irytująca swoją naiwnością. Zakończenie mało prawdopodobne, wręcz przerysowana.
Mimo wszystkich wad, ja film kupuję! Aż do tej pory nie mogę się nadziwić jak bardzo mi się podobał. A myślałam, że nie ma opcji, żeby tak mi się spodobał film, gdzie główną rolę gra Salman.
Niektóre sceny wywoływały uśmiech, a inne sprawiły, że uroniłam łzę. Historia wciąga od samego początku, film się nie dłuży.
Gra aktorska na bardzo dobrym poziomie.
Salman nie irytuje i widać że wczuł się w rolę Pawana. Tylko na początku prężył mięśnie, a później już było ok.
Przeurocza była mała aktorka Harshaali Malhotra. Naprawdę świetny debiut dziecięcy. Sceny z jej udziałem wywoływały u mnie mimowolny uśmiech. Śliczna dziewczynka, która bardzo dobrze spisała się w swojej roli, stała się zdecydowanie dużym atutem tej produkcji.
Kareena Kapoor wypadła fajnie, ale miała raczej drobną rolę, która nie pozwoliła się jej wykazać w większym stopniu.
Świetnie wypadł też Nawazuddin Siddiqui w roli reportera Chaanda Nawaba, który odegrał dużą rolę w historii Bajrangi'ego. Niewątpliwie popisał się talentem aktorskim.
Soundtrack świetny. Idealnie oddaje klimat filmu i dokładnie pasuje do scenariusza. Piosenki, które szczególnie mi się podobały mi się "Selfie Le Le Re", pomimo, że Salman całkowicie nie umie tańczyć, "Aaj Ki Party", której niestety nie było w filmie, "Bhar Do Jholi Meri" również jest bardzo ciekawa. Ale całkowicie zakochałam się w piosence "Tu Jo Mila", ze świetnym tekstem, magicznym wokalem i muzyką która przewija się przez cały film i znakomicie podkreśla jego klimat.
Po Bajrangi Bhaijaan jak najbardziej warto sięgnąć. Film ukazuje ciekawą historię ukazaną w rewelacyjny (aczkolwiek trochę naiwny) sposób. Świetna gra aktorska (nawet Salmana) działa na plus produkcji. Polecam!

Ocena: 5/6

Obsada:
  • Pawan Kumar Chaturvedi / Bajrangi - Salman Khan
  • Shahida / Munni - Harshaali Malhotra 
  • Chand Nawab - Nawazuddin Siddiqui
  • Rasika - Kareena Kapoor
  • Rasia, matka Shahidy - Meher Vij 
  • Dayanand, ojciec Rasiki - Sharat Saxena
  • Matka Rasiki - Alka Kaushal

Ciekawostki:
  • Początkowo Hrithik Roshan miał zagrać rolę Bajrangi pod kierownictwem Rakesha Rohana, ale scenarzysta V. Vijayendra Prasad nie chciał współpracować z Rakeshem Rohanem. Ostatecznie rolę Bajrangi otrzymał Salman Khan, a reżyserem został Kabir Khan.
  • Salman Khan ma dwa konie nazwane Bajrangi i Bhaijaan.
  • Bajrangi Bhaijaan zarobił ₹168 crore w 6 dni. 
  • Emraan Hashmi miał zagrać rolę dziennikarza Chand Nawab'a, ale ostatecznie zrezygnował, ponieważ uważał, że jego rola była zbyt mała. 
  • Bajrangi Bhaijaan ma silne powiązanie z filmem telugu Baahubali. Historia i scenariusz do obu filmów zostały napisane przez K. V. Vijayendra Prasad'a, który jest również ojcem reżysera Baahubali - S S Rajamouli. Oba filmy stały się hitami i zostały wydane w odstępie tygodnia od siebie. 
  • Bajrangi Bhaijaan zarabiając ₹200 crore w ciągu 8 dni stał się najszybciej zarabiającym filmem w Indiach. 
  • Twórcy filmu potwierdzają, że początkowo rolę Bajrangi zaproponowano Aamirowi Khanowi. 
  • Bajrangi Bhaijaan stał się drugim największym hitem w Indiach pokonując Dhoom 3 w ciągu zaledwie 17 dni. Na początku kwietnia 2015 roku film usytuował się na drugim miejscu zaraz za PK (2014) z Aamirem Khanem. 


Nagrody:
wygrane: 8 | nominacje: 3

Filmfare 2016

  • Nominacja: najlepszy film
  • Nominacja: najlepszy aktor pierwszoplanowy - Salman Khan
  • Nominacja: najlepszy reżyser - Kabir Khan
  • Nagroda: najlepsza historia - K. V. Vijayendra Prasad

Stardust Awards 2016

  • Nagroda: film roku - Salman Khan
  • Nagroda: reżyser roku - Kabir Khan
  • Nagroda: najlepsza dziecięca artystka - Harshaali Malhotra

Star Screen Awards 2016

  • Nagroda: najlepszy reżyser - Kabir Khan
  • Nagroda: najlepszy aktor drugoplanowy - Nawazuddin Siddiqui
  • Nagroda: najlepsza historia - K. V. Vijayendra Prasad
  • Nagroda: najlepsza dziecięca artystka - Harshaali Malhotra

Piosenki:



"Niech Twe miłosierdzie
Pozostanie z nami na zawsze.
Nie boimy się ani nie mamy wątpliwości.
Będziemy tańczyć bez przerwy."


"Czyń cuda i rozkwitnij.
Przyjdź zaakceptować naszą mantrę.
Weź ją!
Czy spotkasz znajomego,
Czy obcą osobę, obejmij ją.
Weź ją!"





"Serce pragnie pokoju.
Pragnie spełnienia.
Tęskni za czymś po raz pierwszy.
Pragnie twojej obecności"
"Jeśli jesteś bólem w mym sercu,
to nie pragnę żadnych leków.
Jak krew, pragnę byś płynęła w mych żyłach.
Jakkolwiek to się zakończy,
pragnę takiego początku.
Pragnę ciebie."






"Przychodzą do Twych drzwi
ze ściśniętym sercem.
O proroku, skiniesz na tego kogo chcesz.
Ja również przyszedłem do
Twych drzwi z pochyloną głową."



"Spełnij moje życzenia, o Mahomecie.
Nie wrócę z pustymi rękoma.
Moje zamknięte oczy są pełne łez.
A moje serce jest pełne bólu"






"Dziś jest impreza, więc tańcz ile sił!
Leć muzyko, powiedz wszystkim
Dziś impreza jest we mnie!
Powiedz księżycowi, żeby zszedł z chmur..."



"Złammy wszystkie zasady.
Tańczmy tak, żeby ludzie byli skołowani.
Sen przepadł.
Panuje świąteczny nastrój.
Nie przestaniemy. Zróbmy hałas!
"Pa" dla każdego, kto nie umie się bawić.
To zaproszenie, zabawmy się razem! "






"Kurczak gdacze z kuchni: kukuruku!
Lekarstwem na twój głód
jest kurczak, kukuruku!
Kurczak dzisiaj mówi...
lekarstwem na twój głód
jest kurczak, kukuruku!"



"Z tego głodu straciłem cierpliwość.
Twarz mi zbladła.
Narządy wewnętrzne wydają we mnie dźwięki...
jakby w mym ciele było trzęsienie ziemi.
Dajcie mi Kolfę, Kormę, Shorbę i Shormę.
Koniec dzisiaj postu!"






"Pewnego dnia, gdy obejmę miłość.
Pewnego dnia, na rogu ulicy.
Napiszę na Twej dłoni nasze imiona.
Wtedy zrezygnujemy z formalności.
I z wzrokiem wbitym w ziemię...
połóż głowę na mym ramieniu, o życie!"


"Powiedz coś, o życie.
Podaj mi swój adres, o życie.
Jestem tam gdzie ty.
Gdziekolwiek spojrzę, widzę ciebie.
Jesteś świtem miłości,
modlitwą w mym sercu."







"Nie oglądaj się, leć!
Oby nikt nie rzucił na ciebie złego uroku!
Daj mi swój sen i weź mój wzrok.
Twoja noc w końcu odnalazła świt."

"Odkąd cię poznałem, umiem zrobić wszystko.
Odkąd cię poznałem, osiągnąłem wszystko.
Chociaż na początku były problemy,
Teraz osiągniecie celu wydaje się łatwiejsze.
Ponieważ jesteś biciem serca, a ja sercem."




Cytaty:

Razia (matka Shahidy): To tylko pięć minut drogi stąd. Proszę pozwolić mi przejść, sama jej poszukam.
Oficer: Może to jest pięć minut stąd, ale to po drugiej stronie granicy.
Razia: Co z tego, że to inny kraj?! Chcę moją córkę!


Pawan: Co mogłem na to poradzić, że podczas zapasów czułem łaskotki?


Pawan: Ma pani 5 rupii bym mógł dać pani 10?
Rasika: Nie.
Pawan: To co teraz?
Rasika: Nic nie szkodzi, weźmie pan te 10 rupii.
Pawan: Ale jak? Muszę dać pani 5.
Rasika: Więc daj mi pan te 10.
Pawan: Ale jak to? 5 rupii jest moje.



Ojciec Rasiki: Leciałeś kiedyś samolotem?
Pawan: Nie.
Ojciec Rasiki: A ja raz. Wiesz, co mówią ludzie? Gdy spadnie ciśnienie, najpierw załóż maskę, a dopiero potem pomagaj innym.


Rasika: Pawan, nie wygłupiaj się. Wiesz, dlaczego cię kocham? Ponieważ masz czyste serce. Różne kasty i religie to bzdura! Nie trać czasu na bzdurne rzeczy.



Boo Ali: Kim jesteś? No kim?
Pawan: A ty?
Boo Ali: To mój teren.
Pawan: A mówiłem, że mój?


- Jesteś z Indii?
Pawan: Tak.
- A jak się tu dostałeś?
Pawan: Przeczołgałem się pod ogrodzeniem. Ale pozwolono mi na to.
- Przyszedłeś aż do Pakistanu by odnaleźć jej rodziców?
Pawan: Tak. A co?
- To zaskakujące, bracie. Szkoda, że w naszych krajach nie ma więcej ludzi takich jak ty.



Chaand Nawab: Albo jesteś bardzo odważny, albo bardzo głupi. Bez strachu wszedłeś do Pakistanu.
Pawan: To był jedyny sposób by ją tu przyprowadzić.
Chaand Nawab: No dobra, ale jak znajdziesz jej rodziców?
Pawan: Pan Hanuman mi pomoże.
Chaand Nawab: Nawet w Pakistanie?


Pawan: To złe. Gdy kłamiesz, wszystko idzie nie po twojej myśli. Zobaczysz.


Chaand Nawab: Bajrangi jest zwykłym człowiek, jak ja i wy. Miał tylko motyw by tu przyjechać. Miłość do sześcioletniej niemej Pakistanki, która zgubiła rodziców w Indiach. Gdy wszystkie inne opcje zawiodły, Bajrangi sam poszedł odnaleźć jej rodziców.

marca 05, 2016 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. zaskakujesz - szybkością pisania nowych recenzji jak i oceną filmu, nie pałam entuzjazmem - tak samo jak ty - z powodu Salmana, którego nie trawię, mimo to cieszę się, że jednak film się spodobał :) niepokoi mnie twoje stwierdzenie
    [...] wywołuje wręcz uśmiech politowania na twarzy widza. Pomimo, że brat Bajrangi jest momentami (po prostu) głupkowaty [...]
    nie wiem, czy chcę oglądać Salmana w takiej roli... muszę to poważnie przemyśleć
    i też kocham ,,Tu Jo Mila'' - jestem oczarowana tym utworem
    czytając ciekawostki - naprawdę? Aamir Khan? dlaczego więc nie on? jest doskonałym aktorem i myślę, że to rola stworzona jak najbardziej dla niego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że Aamir byłby odpowiedni do tej roli, ale Salman też wypadł bardzo przekonująco.
      Cóż Bajrangi był momentami trochę głupkowaty - taki strasznie naiwny, ale w drugiej części było już znacznie lepiej :)

      Usuń
    2. hmmm, no cóż, może więc uda mi się przetrwać pierwszą połowę ;)

      Usuń
    3. ;D
      Mam nadzieję że opiszesz swoje wrażenia na blogu bo jestem bardzo ciekawa jak Ci się spodoba... bądź nie spodoba :)

      Usuń
  2. Film choć ma trochę wad to jest jak najbardziej godny polecenia. Ogląda się go szybko i całkiem przyjemnie. Nawet Salman poradził sobie bardzo dobrze. Ale moje serce podbiła dziewczynka, która zagrała wręcz genialnie. Jest słodka i zdolna. Mam nadzieję, że jeszcze gdzieś zagra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również na początku nie byłam przekonana co do filmu, ale po Twojej opinii chyba jednak postaram się go obejrzeć. :) Salman jest uwielbiamy w Indiach, za to wśród polskich fanów Bollywood, już w mniejszym stopniu, można to dobrze zauważyć. Też mnie zawsze to ciekawiło.

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad