Post Top Ad

wtorek, 30 sierpnia 2016

"Heropanti" (2014) - o bohaterskim Bablu



Gatunek: akcja, romans
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 26 min.
Premiera: 23 maja 2014
Reżyseria: Sabbir Khan
Scenariusz: Sanjeev Dutta (na podstawie Parugu 2008)
Występują: Tiger Shroff, Kriti Sanon, Prakash Raj
Produkcja: Sajid Nadiadwala
Muzyka: Sajid Ali, Wajid Ali
Studio: UTV Motion Pictures
Box Office: ₹652 milionów

Fabuła:
Chaudhary (Prakash Raj) to bezwzględny człowiek, który stalowo trzyma się stereotypów. Jego córki Renu (Sandeepa Dhar) i Dippy (Kriti Sanon) nie mogą wybrać sobie męża. Kiedy Renu ucieka z własnego ślubu z innym chłopakiem ojciec wpada w szał.
Porywa przyjaciół ukochanego córki i chce wyciągnąć od nich gdzie ukryli się młodzi. Z trudem przychodzi mu złapanie Bablu - przystojnego, pewnego siebie i wysportowanego chłopaka. Na miejscu Bablu zakochuje się w drugiej córce Chauhar'ego - pięknej Dimpy.
Tymczasem rozpoczyna się pościg za Renu i jej narzeczonym.


Heropanti należy do grona filmów, które darzę ogromną sympatią. Lubię filmy, dostarczające widzowi rozrywki w czystym wydaniu. Najlepiej zabawne, z ciekawym (może nawet trochę banalnym) wątkiem romantycznym i świetnie jeśli są sceny akcji - w umiarze oczywiście. Taki masala genialnie sprawdza się na odprężenie po ciężkim dniu. Heropanti zaliczam właśnie do takich filmów.
Niesamowicie bawił mnie humor tej produkcji. Wątek romantyczny, choć niezbyt oryginalny to ogląda się z zainteresowaniem. Postacie fajnie zbudowane, świetna muzyka. Czego tu więcej chcieć?
Heropanti to produkcja mająca przede wszystkim dostarczyć rozrywki i jeśli ktoś szuka tu oryginalności, puenty i drugiego dna to niestety nie ten adres.
Choć Heropanti można wiele zarzucić to jednak ja film bardzo polubiłam i często do niego powracam. Pamiętam, że jak oglądałam go pierwszy raz, uśmiech nie schodził mi z buźki przez niemal cały seans.
Fabuła nie jest zbyt wymagająca, ale cały czas coś się dzieje, przez co nie sposób się nudzić. Trochę jak na mój gust został tu umniejszony wątek traktowania kobiet przez ludzi Jat. Wątek, który -zdawałoby się - wszystko nakręca został tutaj bardzo okrojony i ominięty szerokim łukiem. Cóż. Myślę, że twórcy konstruowali Heropanti jako dzieło komercyjne, więc nie chcąc  przysparzać sobie przeciwników i wchodzić w konflikty na temat przekonań poszczególnych odbiorców, po prostu okroili tą kwestię i zajęli widza bardziej rozrywkowymi wątkami.
Bohaterowie są dobrze wykreowani. Heopranti jest remakiem telugowskiego filmu, więc mamy do czynienia z telugopodobnym głównym bohaterem. Bablu jest niepokonany, świetnie walczy, ma cięty język i oczywiście z miejsca zakochuje się w pięknej heroinie.
Z obsadą twórcy postawili na same nowości. Jest to częste posunięcie, przy tworzeniu remaków. Nie mam pojęcia czym to jest powodowane, ale twórcy kina hindi lubią do reamków angażować nowe twarze.
W roli Bablu debiutował tu Tiger Shroff. Pamiętam, że początkowo sceptycznie byłam do niego nastawiona. Nie mniej jednak szybko mnie do siebie przekonał. Ściślej ujmując - w pierwszej scenie ;) Zapewne duża w tym zasługa postaci. Bardzo polubiłam postać Bablu. Bawił mnie jego cięty język, postawa i ta towarzysząca mu nutka z "Whistle Baja", którą oczywiście od razu pokochałam.
Tak naprawdę Heropanti w dużej mierze należy do Tigera i jego postaci. To własnie on zbiera wszystkie ochy i achy widzów (szczególnie tej żeńskiej części). Bablu dostarcza sporo rozrywki, a Tiger z tą postacią poradził sobie całkiem nieźle. Uważam, że jak na debiut poszło mu naprawdę dobrze. Oczywiście, że gra aktorska jest trochę sztuczna, no ale ilu aktorów miało oszałamiający debiut? Można by takich wyliczyć na palcach. Na to, że tak szybko polubiłam Tigera miało też zapewne wpływ to, że bardzo lubię jego ojca. A Tiger, bądź co bądź jest do niego całkiem podobny. No i na dodatek świetnie tańczy!
Drugą nową twarzą była tu Kriti Sanon. Przed Heropanti widziałam ją już w 1:Neokadine, gdzie debiutowała u boku Mahesha Babu. W Heropanti wypadła fajnie w roli upartej dziewczyny, której trochę przycięto skrzydła. Z Tigerem tworzyli śliczną parę.
Powiem tak, na razie Kriti nie miała szansy tak naprawdę się wykazać. Tu, gdzie miałam okazję ją widzieć wypadała bardzo fajnie. Umie grać. Tańczy w miarę dobrze, ale nie sprawiła, że można by się nią zachwycać. Jak na razie nie widziałam u niej zmian po Heropanti. Miejmy nadzieję, że jeszcze poprowadzi swoją karierę jak trzeba.
W roli drugoplanowej Prakash Raj o którym nie omieszkam wspomnieć, w choćby jednym zdaniu. Czy już wspomniałam, że uwielbiam tego aktora? Jest świetny. I tym razem pokazał klasę. Tylko pogratulować kolejnej udanej roli.
Soundtrack jest rewelacyjny. Pamiętam, że bardzo długo gościł na mojej playliście i chyba teraz ponownie się na nią wślizgnie. Jak już wspomniałam "Whistle Baja" pokochałam od pierwszych nutek. Świetny utwór dodający porządnej dawki energii. Warto też zwrócić uwagę na choreografię do piosenki. Mnie osobiście zachwyciła. Żywą nutę i zabawny tekst ma utwór "The Pappi Song", który również bardzo lubię. "Rabba" zachwyca świetnym wokalem Mohit'a Chauhan'a i pięknymi widokami Kaszmiru. Musiało być zimno, bo aktorom aż pobielały usta z zimna. Lubię też utwór "Tabah" oraz klimatyczne "Tere Binaa".
Heropanti to film mało oryginalny. Fajne piosenki, nowe twarze, wartka akcja i spora dawka humoru czynią go wartym uwagi.

Ocena: 5/6

Obsada:
  • Bablu - Tiger Shroff
  • Dippy - Kriti Sanon
  • Chaudhary - Prakash Raj
  • Renu - Sandeepa Dhar
  • Rakesh - Devanshu Sharma
  • Karan - Karan Chhabra
  • Jitesh - Jatin Suri
  • Rajjo - Vikram Singh
  • Tenna - Parth Akerkar

Ciekawostki:
  • "Heropanti" to remake produkcji telugu "Parugu" z 2010 roku, gdzie główną rolę zagrał Allu Arjun. 
  • Tiger Shroff i Kriti Sanon debiutowali w tym filmie. Kriti zagrała wcześniej w produkcji telugu "1: Nenokkadine" u boku Mahesha Babu. Film miał premierę w styczniu 2014 roku. 
  • Tiger Shroff spędził 3 lata na przygotowaniach do filmu. 
  • Syn ochroniarza Salmana Khana miał debiutować w tym filmie, ale Salman stwierdził, że Tiger będzie bardziej odpowiedni do tej roli. 
  • Zwiastun filmu został wydany 4 kwietnia 2014 roku. 
  • Soundtrack został wydany 21 kwietnia 2014 roku. 
  • Tiger Shroff sam wykonywał wszystkie akrobacje w filmie. 
  • Film otrzymał mieszane recenzje od krytyków, ale stał się hitem w Box Office. 
  • Film był kręcony w wielu miejscach w tym w Gulmarg w Kotlinie Kaszmirskiej. Romantyczna piosenka "Rabba" była kręcona w Kaszmirze. 

Nagrody:

Nagrody Apsara 2015

  • Nominacja: Najlepszy piosenkarz śpiewający na playbacku - Arijit Singh z utwór "Aa Raat Bhar"
  • Nominacja: Najlepsza piosenkarka śpiewająca na playbacku - Shreya Ghoshal za utwór "Aa Raat Bhar"
  • Nominacja: Najlepsza choreografia - Ganesh Acharya w piosence "Whistle Baja"

Nagrody IIFA 2015:

  • Nagroda: Najlepszy debiut damski - Kriti Sanon 

Nagrody Surfers' Choice 2015:

  • Nominacja: Najlepszy piosenkarz śpiewający na playbacku - Mohit Chauhan za utwór "Tabah"
  • Nominacja: Najlepsza choreografia - Ganesh Acharya w piosence "Whistle Baja"

Nagrody Filmfare 2015:

  • Nagroda: Najlepszy debiut damski - Kriti Sanon 
  • Nominacja: Najlepsza choreografia - Ganesh Acharya w piosence "Whistle Baja"
  • Nominacja: Najlepsza akcja - Anal Arasu 

Nagrody Screen 2015:

  • Nominacja: Najbardziej obiecująca debiutantka - Kriti Sanon 

Nagrody Star Screen 2015:

  • Nominacja: Najlepsza choreografia - Ganesh Acharya w piosence "Whistle Baja"

Nagrody Box Office India 2014:

  • Nagroda: Debiutant roku - Tiger Shroff 

Nagrody Stardust 2014:

  • Nagroda: Supergwiazdor jutra - Tiger Shroff 
  • Nominacja: Supergwiazda jutra - Kriti Sanon 

Nagrody Ghanta 2015:

  • Nominacja: Najgorzej przydzielona rola - Tiger Shroff 


Piosenki:





"Dlaczego doprowadzasz mnie do szaleństwa, o piękna?
Będę kochał cię codziennie.
Trzymając twoją rękę zabiorę cię daleko. "









"Podejdź bliżej, ułóż usta i…
Zagwiżdż ze mną!"







"Jej oczy są trochę jak leszczyna.
I" trochę ciemne jak kohl.
Kiedy na jej ustach gości uśmiech
Rozświetla cały mój świat."



"Panie… Panie… Mój Panie…
Pozwól mi tylko raz na nią spojrzeć.
Panie… Panie… Mój Panie…
Weź moje życie w zamian."











"Dalej, chodźmy tam, tam gdzie serce pragnie.
Kto wie gdzie, gdzie spotkamy się ponownie.
Tej nocy przeżyjmy życie, całe życie. "


"Dzisiejszej nocy…
Nie wrócimy do domu…
Gdy jesteś ze mną, nie masz się czego bać.
Nie wrócimy do domu, dzisiejszej nocy. "







"Jaki błąd popełnił szalony twój kochanek?
Że zostaliśmy rozdzieleni
Będę zniszczony."



"Dlaczego bez ciebie każdy dzień
Jest dla mnie torturą?
Dlaczego całą noc, ten księżyc
Wydaje się połamany?
To nie jest moja ziemia, i nie moje niebo."







"Przestań być smutna.
Wszyscy są szczęśliwi.
Jeśli czujesz się źle
Chodź, weź darmowego buziaka."




"Porzuć tą całą walkę.
To sezon miłości.
Przygotuj usta, ustaw je.
I wycałuj oba policzki."









"Mimo że cię znalazłem, ciągle byliśmy mile od siebie.
Ukochana, moje serce jest niespokojne
Bez ciebie…"



"Moje serce zostało spalone,
Ponieważ jedyne co otrzymałem
To jedna kropla wody wypełniona
wszystkimi twoimi wspomnieniami."





Cytaty:
- Sukhi! Weź samochód!
Karan: Weźcie ich kilkanaście.
- Co powiedziałeś?
Karan: Powiedziałem, weźcie ich kilkanaście.
- Taki nieustępliwy jest ten twój Bablu?
Karan: Nieustępliwy nie. On jest całym wojskiem.
- (przystawia Bablu pistolet do głowy) Synu, to jest blackberry. Jeśli tęsknisz za rozmowami telefonicznymi, ona połączy cię bezpośrednio.
- Co zrobisz? Uderzysz mnie? No dalej.
Bablu: Do tej pory o tym nie pomyślałem, ale teraz będę musiał to zrobić.
Bablu: Z przyjaciółmi takimi jak wy, kto potrzebuje wrogów? Który podał moje imię?
Karan: Stary... Znowu bohaterska postawa?
Bablu: Co zrobić? Nikt jej nie używa, więc ja nie mogę jej stracić.
Bablu: Powiedz mi coś. Jesteście szczęśliwi?
Rakesh: Tak.
Bablu: To wystarczy. Nie musisz się bać. Zajmę się wszystkim.
Chaudhary: Nadal jestem takim samym Sooraj Singh, który zamordował 18 osób w ciągu jednej nocy. Jestem bezsilny przez swoją córkę. Gdyby była teraz w domu, zabiłbym ją.
Bablu: Pomyślałeś, dlaczego ona nie jest w domu?
Chaudhary: Jesteś prawdziwym przyjacielem, prawda? Ile jeszcze zniesiesz bicia dla przyjaciela?
Bablu: Jak długo możesz mnie być?
Karan: Ta bohaterska postawa wygląda dobrze tylko na ekranie. W prawdziwym życiu, złoczyńca zawsze wygrywa. Zrozumiano?
[...]Bablu: Bohater wygrywa nawet w prawdziwym życiu.
Bablu: Przyjaciele, który nie są draniami, w rzeczywistości nie są przyjaciółmi.

sierpnia 30, 2016 / by / 9 Comments

9 komentarzy:

  1. Lubię ten film. Od razu wpadł w mój gust. Niby niezbyt wymagający, ale ma w sobie coś takiego, że ogląda się go z zaciekawieniem. Miło spędziłam przy nim czas. Kriti i Tiger stworzyli bardzo ładny i zarazem fajny duet. Oboje wypadli w filmie rewelacyjnie! Cieszę się, że kariera dalej im się rozkręca. Soundtrack również jest ogromnym plusem filmu. Szybko wpada w ucho i jest bardzo przyjemny.
    Twoja recenzja uświadomiła mi, że muszę sobie zrobić powtórkę z Heropanti! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, a ja nadal tego Tigera nie lubię. ;/ Nie wiem dlaczego, ale jakoś kojarzy mi się z młodszą wersją Salmana, którego też nie lubię i przez to nie korci mnie po filmy z tym panem. ;/ Ale nie mówię nie, może w końcu się przełamię i sprawdzę, co Tiger ma do zaoferowania na ekranie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze raz dziękuje że spełniłaś moją prośbę i wstawiłaś recenzje Baaghi i Heropanti :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kriti lubię, fajnie wypadła w 1 Nenokkadine i Dilwale, chętnie zobaczyłabym ją w jakiejś poważnej i wymagającej roli. 'Przyjemność' poznania Tigera jeszcze przede mną, ale już odrzuca mnie jego sztuczny wizerunek i przepakowanie, nie lubię takich typów. Mam nadzieję, że przynajmniej aktorsko coś potrafi, bo też cenię Jackiego.
    Niemniej film chętnie kiedyś obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już dawno nie oglądałam żadnego bollywooda i z chęcią bym to teraz zrobiła, no ale szkoła :( W weekend chyba poszukam czegoś, albo obejrzę ten film, bo mnie zainteresował!

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądam takich filmów ale czasem lubię odbiec od normy więc chętnie obejrzę zobaczymy co z tego wyniknie :D

    Blog o książkach KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. A gdzie można obejrzeć go z polskim lektorem ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że niestety z lektorem tego filmu nie znajdziesz. Film nie miał oficjalnej premiery polskiej, więc automatycznie oryginalny lektor też odpada. Można by poszukać z komputerowym lektorem IVONA, ale nigdy mi się ten film nie rzucił w oczy. Sprawdzić możesz, może coś się zmieniło ;) Mimo wszystko nie polecam tego rozwiązania. Lektor IVONA jest okropny, potrafi człowiekowi odebrać całą przyjemność z oglądania filmów.
      Jeśli chcesz film obejrzeć to polecam z napisami polskimi. Na chomikuj.pl można znaleźć film + napisy pl, które odtworzysz w VLC media player. Wydaje mi się że swego czasu "Heropanti" był też dostępny w ofercie Netflixa z napisami pl, ale to już chyba nieaktualne.

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad