Post Top Ad

poniedziałek, 1 sierpnia 2016

"Naayak : Przywódca" (2013) - tollywood



Gatunek: komedia, akcja
Kraj produkcji: Indie
Język: telugu
Czas trwania: 2 godz. 33 min.
Premiera: 9 stycznia 2013
Reżyseria: V. V. Vinayak
Scenariusz: V. V. Vinayak, Akula Siva
Występują: Ram Charan, Kajal Agarwal, Amala Paul
Muzyka: S. Thaman
Produkcja: DVV Danayya, S. Radha Krishna
Budżet: ₹350 milionów
Box Office: ₹465 milionów

Fabuła:
W Kalkucie dochodzi do brutalnego morderstwa na grupie przestępców.
Cherry (Ram Charan) to młody, sprytny inżynier pracujący w firmie wuja Jilebi'ego (Brahmanandam). Jilebi zadarł z bandytami, więc bratanek chcąc mu pomóc udaje się do domu wpływowego awanturnika Babji (Rahul Dev). Tam poznaje jego siostrę Madhu (Kajal Aggarwal) i z miejsca się w niej zakochuje.
Tymczasem przez tego samego człowieka zostaje zabity policjant. Policja zaczyna ścigać Cherry'ego, który wygląda dokładnie tak samo jak morderca...



Po raz kolejny (po Yevadu) Ram Charan w podwójnej roli. Dwóch Ramów Charanów, idących na schodach to duża dawka adrenaliny, ale dwóch Charanów tańczących obok siebie może przyprawić o zawał serca ;)
Zazwyczaj do filmów telugu podchodzę z dystansem. Naayak to też jeden z tych tytułów, które mają dostarczać rozrywki telugu w czystej postaci. Mam hero, który pierze wszystkich aż furczy, piękną kobietę (a nawet dwie) robiącą raczej za tło do piosenek i oczywiście zły charakter.
Film momentami trochę się nudzi. Zaczyna się sceną walki, kiedy to hero brutalnie zabija wszystkich zbirów. Nie obyło się oczywiście bez efektów specjalnych, które swoją drogą momentami były przesadzone, było też dużo krwi, tryskającej na wszystkie strony, co również było przesadą. Później mamy bohatera wyglądającego identycznie, zwyczajnego, aczkolwiek sprytnego inżyniera, pojawia się też epizod z zabawnym wujkiem (Brahmanandam) i piękna dziewczyna (Kajal), która kradnie serce naszego bohatera.
Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że morderca o tej samej twarzy ponownie atakuje. Czyżby inżynier Cherry prowadził podwójne życie? A może to sprawka innego człowieka, który wygląda dokładnie tak samo?
Pierwsza część dość fajna, środek trochę się nudzi, ale końcówka za to bardzo interesująca. Trochę za dużo w filmie pobocznych wątków, przez co można się pogubić w natłoku bohaterów i fabuły.
Ram Charan jak zwykle wypadł bardzo fajnie w roli heroła. Postać Cherry'ego bardzo mi się podobała, z humorem, potrafiący się bić (jak to hero), ale bez przesady. Za to postać Naayaka zbyt wyidealizowana. Ja rozumiem, że telugowski hero musi być nie do pokonania, ale Naayak był przesadą. Momentami to irytowało.
Końcówka też trochę niedorzeczna, na siłę zrobiony happy and, a film byłby trochę bardziej wartościowy, gdyby jednak historia nie skończyła się tak bajkowo.
Warto też wspomnieć o Kajal Agarwal, która pomimo, że nie miała zbyt rozbudowanej roli, to wypadła bardzo fajnie. Z Charanem tworzą naprawdę ładną parę.
Na duży plus produkcji działa też soundtrack, który bardzo mi się podobał. Piosenek jest trochę dużo w filmie i są dość długie, ale mimo wszystko się nie nudzą. No i tańczącego Rama Charana nigdy za wiele :) A trzeba mu przyznać, że tancerzem jest świetnym.
Naayak to produkcja, która ma dostarczać przede wszystkim rozrywki. Nie jest to produkcja wielkich polotów, trochę zagmatwana z przesadzonymi efektami specjalnymi, ale za to z dobrą muzyką i dość fajną obsadą, a także kilkoma zabawnymi scenami. Ode mnie 4. Polecam jedynie fanom Rama Charana, albo kina telugu w czystej postaci.

Ocena: 4/6

Obsada:
  • Charan (Cherry)/Siddharth Naayak - Ram Charan 
  • Madhu - Kajal Aggarwal
  • Nandini - Amala Paul
  • Jilebi - Brahmanandam
  • Rawat - Pradeep Rawat
  • Babji - Rahul Dev
  • Oficer CBI - Ashish Vidyarthi
  • Shukla Bhai - Posani Krishna Murali

Ciekawostki:
  • Film otrzymał pozytywne opinie krytyków i był sukcesem komercyjnym. 
  • Film został zdubbingowany w języku tamilskim i malayam pod tym samym tytułem. 
  • Zdjęcia rozpoczęły się 7 listopada 2012 roku. 
  • Kręcono głównie w Hajdarabad i Kalkucie, a kilka piosenek było kręcone w Dubaju, Islandii i Słowenii. 
  • Naayak to pierwszy film indyjski kręcony w Słowenii. 
  • Piosenka "Subhalekha Raasukunna" to nowsza wersja piosenki o tym samym tytule z filmu telugu Kondaveeti Donga (1990) z Chiranjeevim (ojcem Charana) w roli głównej. 

Nagrody:
wygrane: 2 | nominacje: 9

Filmfare Południe 2014

  • Nominacja: najlepszy aktor - Ram Charan
  • Nominacja: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Hey Naayak"

South Indian International Movie 2014

  • Nominacja: najlepszy aktor - Ram Charan
  • Nominacja: najlepszy reżyser - V. V. Vinayak
  • Nominacja: najlepszy reżyser muzyczny - S. Thaman
  • Nominacja: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Hey Naayak"
  • Nominacja: najlepszy komik - Posani Krishna Murali
  • Nominacja: najlepszy choreograf - Chota K. Naidu
  • Nominacja: najlepszy czarny charakter - Pradeep Rawat
  • Nagroda: najlepsza choreografia - Johnny za utwór "Laila O Laila"

TSR – TV9 National Film 2014

  • Nagroda: najlepszy aktor - Ram Charan

Piosenki:


"Ma droga Lailo!
Chodź do mnie skarbie
Szaleję za tobą
Będę atakować wprost twoje serce."

"O, przepiękna, dziewczyno!
Czym jest życie bez przypraw
O piękna dziewczyno,
życie jest mdłe bez twego towarzystwa
Oszalałem z miłości!"







"O dziewczyno, ugodziłaś mnie jak nożem
Jak błyskawica, przeszły mnie ciarki po plecach
O dziewczyno, ugodziłaś mnie jak nożem
Zjawiłaś się jak grom i dałaś mi to, czego szukałem"


"Jestem jak odurzona
Opętałeś mnie szaleńczo
To  twoja brawura jest tego przyczyną
Chcę podzielić się tą miłością
i ofiarować ci moje piękno"




"Odpowiedziała mi moja ukochana
na mój pierwszy namiętny pocałunek.
Wezmę piękny wieniec
świeżych kwiatów dla Ciebie.
Będę cię zabawiać w
czasie tak pięknych wieczorów"

"Rozpoczął się nowy sezon na miłość
Ptaki śpiewają pieśni o miłości
Wiatr roznosi odurzające tchnienie
Jaśminy są gotowe ozdobić twoje piękne włosy
Twoje spojrzenie przenika do mojego serca"





"Zakochałem się od pierwszego wejrzenia
Usidliłaś mnie tym swoim uśmiechem
Usidliłaś mnie pierwszym słowem
I tyle!"


"Lubię cię i oferuję ci moje serce
Wyląduję na twych kolanach
w poszukiwaniu bezpieczeństwa"





"W każdej godzinie, którą wybierzesz,
będę gotowa dla Ciebie
Możesz dotknąć i poczuć
moje piękno jak chcesz
To jest miejsce dla prawdziwej miłości"



"Będę cię czarować swoją magią całą noc
Będę ci służyć moją urodą
jak smacznym jedzeniem i winem
Lubię twój styl i moc
przez to zostałam twą fanką"




"Hej przywódco...
Jesteś przywódcą w miłości
Moje serce oszalało na twoim punkcie
Jest zahipnotyzowane i mocno bije"


"Jesteś moim mężczyzną
Ja jestem twoją królową
Przyszedłeś tu podbić nasze serca
Jesteś władcą mojego piękna
Pozwalam ci zasiąść
Na tronie mojej nieśmiałości"


Cytaty:

- Kiedy przyjdzie?
- To nie autobus czy pociąg, że ma swój rozkład jazdy. To sztorm.

Cherry: Możesz zmuszać do miłości kogo chcesz. Ale nie szantażuj mojej miłości. Ona jest moja, więc zjeżdżaj.
- Co? To chciałeś mi powiedzieć?
Cherry: Bracie, nie wiesz, że jej brat to Babji. To morderca. Nie wygrasz z nim, już nie żyjesz.
- A ty jak z nim wygrasz?
Cherry: On ze mną nie wygra.





Jilebi: Ty masz wysokie ego, Ale obawiam się, że on ma swoją dumę. Zapomnij teraz o tej miłości.
Madhu: Jilebi!
Jilebi: Tak, skarbie.
Madhu: Jestem bardzo porywcza.
Jilebi: Boże! Ale wpadłem! Postaram się, kochanie.

Jilebi: Powiedziała, że ​​mnie zabije.
Cherry: Nie mówiła serio.
Jilebi: Powiedziała, że się zabije.
Cherry: To żart.
Jilebi: Cholera!




Madhu: Brat będzie zadowolony z tego, kogo kocham.
- Jasne, aż dostał gorączki.

- Jesteś podcięty.
- Tak jest. Zawsze jestem po cywilnemu i podcięty. Obowiązek i picie idą w parze jak dwoje oczu.
- Stale pijesz?
- Nie, sir. Piję dla kurażu jak idę kogoś aresztować. Potem piję ze strachu czy nic mi się nie stanie. Piję z radości jak inni mnie doceniają. Pije ze smutku jak mnie nie doceniają.
- Jesteś uzależniony, prawda?
- Jestem przekonany, że wszyscy w wywiadzie są od czegoś uzależnieni.




- Czemu pijesz w moim domu? Co sobie wyobrażasz?
- Auto potrzebuje paliwa by jechać. Moje usta drinka by mówić.

Jilebi: Wschód i zachód słońca wyglądają podobnie, ale pora dnia jest inna. Taka jest różnica między wami.

Naayak: Ludzie nie są dla rządu. To rząd jest dla ludzi.

sierpnia 01, 2016 / by / 4 Comments

4 komentarze:

  1. Cytat o paliwie i drinku, Ram Charan, Kajal oraz telugowa jazda bez trzymanki - nic nie może mnie bardziej zachęcić do filmu! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Produkcji nie widziałam, ale jeśli najdzie mnie na coś z Ramem to może obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie niedawno przeglądałam piosenki z Kajal i trafiłam na Oka Choopuke Padipoya i przyznam że bardzo mi się spodobała. Cały czas jej słucham :D Jeśli pozostałe piosenki są równie tak dobre, no i oczywiście duet Ram-Kajal, to wszystko brzmi zachęcająco, mimo średniej fabuły. :) Film na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja miło wspominam ten film! ;) Bardzo lubię Wisienkę, więc musiałam obejrzeć tę produkcję. ;) Bardzo mi się podobała i naprawdę poczułam, że oglądam Teluga z prawdziwego zdarzenia ;)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad