Post Top Ad

niedziela, 10 kwietnia 2016

Tollywood: "Yevadu" (2014) - Kim on jest?


Gatunek: akcja, thriller
Kraj produkcji: Indie
Język: telugu
Premiera: 12 stycznia 2014
Czas trwania: 165 minut
Reżyseria: Vamsi Paidipally
Scenariusz: Vakkantham Vamsi
Występują: Ram Charan, Shruti Haasan, Amy Jackson
Muzyka: Devi Sri Prasad
Zdjęcia: Chota K. Naidu
Studio: Sri Venkateswara Creations
Produkcja: Dil Raju
Budżet: 350 min rupii
Box Office: 471 mln rupii

Fabuła:
Sathya (Allu Arjun) ucieka z domu ze swoją ukochaną Deepthi (Kajal Agarwal), która prześladowana jest przez lokalnego zbira. W trakcie drogi dopadają ich ludzie zbira i zabijają oboje. Chłopak ledwo żywy trafia na stół pani doktor, która daje mu nowe życie...Tak nowe, że w połowie filmu zaskakuje samego bohatera, który zmienia się w Rama (Ram Charan) ...



~✽~

Kolejny film z cyklu "Ram Charan" za mną. Seans zapowiadał się dość obiecująco. Jest to historia mężczyzny, który ginie walcząc o swoją miłość, ale dostaje od losu drugą szansę. W szpitalu pewna pani doktor daje mu nowe życie i... nową twarz. Sathiya mści się na swoich oprawcach, ale wkrótce okazuje się, że ta twarz też ma swoje życie...
Film zaczyna się naprawdę ciekawie. Pierwsza połowa to świetne kino akcji. Główny bohater jest taki jaki powinien być prawdziwy hero - przebiegły i błyskotliwy, do tego zawodowo leje wszystkich zbirów. Świetne sceny walki i oczywiście pasujące do tego piosenki.
Pierwsza część zleciała jak okiem mrugnąć. Ale tu pewna historia się kończy a kolejna zaczyna. Połowa filmu, a hero już wszystkich wykończył, i co dalej? Otóż, tu pojawia się całkiem niespodziewany zwrot akcji.
Druga część jest już mniej pasjonująca, niż pierwsza (co trochę niespotykane, bo zazwyczaj jest na odwrót), pomimo tego nadal ogląda się z dużym zainteresowaniem.
Ram Charan pokazał w pełni na co go stać. Jest świetnym aktorem, a w potrójnej roli w pełni wykorzystał swój potencjał. Do tego po raz kolejny pokazał, że jest rewelacyjnym tancerzem.
Na ekranie partnerują mu trzy panie: Kajal Agarwal (bardziej gościnnie, bo z Ramem ma tylko kilka epizodów i piosenkę), Amy Jackson i Shruti Haasan.
Najlepiej wypadła Kajal. Jej rola, choć nie wielka była wymagająca, a ona w pełni to wykorzystała. Więcej scen ma z Allu Arjun'em, pierwotną twarzą Sathyi (który swoją drogą jest troszeczkę mało) i widać, że razem tworzą fajną parę.
Amy Jackson, jak się przekonałam nie umie grać. Jest fatalna w Yevadu, a sceny z nią to prawdziwa męczarnia. Pierwszy raz widziałam tę aktorkę, ale nie prędko sięgnę po coś z nią po raz kolejny.
Shruti Haasan wypadła dobrze, chociaż widziałam ją już w lepszych rolach. Mogła się postarać bardziej. Nie mniej jednak fajną parę tworzą z Ramem.
Soundtrack do filmu jest miły dla ucha i świetnie współgra z klipami. Muzyka działa bardzo na plus dla filmu. Całą ścieżkę dźwiękową bardzo lubię, ale kilka piosenek wręcz uwielbiam, min. "Pimple Dimple", "Freedom" czy trochę bardziej klimatyczną "Cheliya Cheliya". Polecam zapoznać się z soundtrackiem bo na pewno jest wart uwagi.
Film dobry. Warto zobaczyć dla świetnego Rama Charana i jego tańca ;) oraz ciekawej fabuły.

Obsada: 4/6

Obsada:
  • Sathiya / Charan / Ram - Ram Charan
  • Manju - Shruti Haasan
  • Shruthi - Amy Jackson
  • Sathiya - Allu Arjun (występ specjalny)
  • Deepthi - Kajal Agarwal (występ specjalny)
  • Veeru Bhai - Rahul Dev
  • Dharma - Sai Kumar

Ciekawostki:
  • Fabuła filmu została częściowo zaczerpnięta z amerykańskiego filmu Johna Whoo z 1997 roku "Bez twarzy" (ang. Face/Off), gdzie fabuła również kręci się w okół dwóch nieznajomych i zamiany twarzy. 
  • Zdjęcia rozpoczęły się 27 kwietnia 2012 roku. 
  • Film był kręcony głównie w Visakhapatnam (Indie) i Hajdarabadzie, a dwie piosenki zostały nakręcone w Szwajcarii i Bangkoku. 
  • Film został oficjalnie otwarty 9 grudnia 2011 roku z budżetem 350 mln rupii. 
  • Film stał się jednym z najbardziej kasowych filmów telugu 2014 roku. 
  • Samanth'ę Ruth Prabhu wybrano do głównej roli kobiecej, ale ostatecznie została zastąpiona przez Shruti Haasan. 

Piosenki:


"Duma i współpraca to my...
Młodość i entuzjazm to my...
Wojny i determinacja to my.
Młoda gorąca krew to my!"


"Jeśli urodziłeś się by rządzić,
wszystko ku temu cię pchnie
Oczy powiedzą prawdę,
gdy jest ci to przeznaczone
Będziesz fundamentem historii,
napiszesz nowe jej rozdziały."




"Pokazałaś mi mnie w nowym świetle
Sprawiłaś, że myślę tylko o tobie
Dla ciebie poddałem się"


"Chcę być twoim partnerem...
Muszę być w sercu twoim...
Muszę być jedyna w twoim życiu...
Pójdę jak cień za tobą.
Będę tylko tobie ufać."





"Niedaleko centrum Gajuwaka...
Sklep z bransoletkami Ganga Rao...
Pod pretekstem miary, uszczypnął mnie w rękę...
O biedactwo!"



"Jestem troszkę śliczna,
troszkę magnetyczna.
Jak się na mnie patrzą,
jak mam nie odpowiadać?"







"Marzenia i myśli
są puste jak pustynny ląd...
Kochanie, kochanie...
Ten dystans spala mnie na popiół...
Kochanie, kochanie...
Jesteś mym sercem i oddechem..."



"Każdy dzień, każdą chwilę w mego życia,życia dedykuję naszej miłości...
Pragnę jak najszybciej uciec stąd...
Życie me stało się podróżą...
Każdy mój krok jest pełen zagrożenia..."








"Szaleję na widok twój.
Serce me ulatuje z wiatrem,
Usta drżą jak pod napięciem.
Chodź tutaj hero!
Ślicznotka czeka tu na ciebie..."







"Przestań mnie śledzić,
O, ślicznotko...
W sercu mym
Nie ma miejsca na nic..."






"Pocałuj i mnie oznacz wszędzie gdzie dasz radę.
Tak ślicznie na mnie patrzysz.
Twój widok odpala petardy w mym sercu
Chodź tu, chodź tu mój śliczny pakieciku!"



"Chodź tu, chodź tu, mój książę rakieto
Przez ciebie gorączkę wciąż mam
Zaopiekujesz się mną swymi chłodnymi dłońmi"




Cytaty:

Zbir: Ej! Żartujesz? Wiesz kim my jesteśmy? Deva! Ludzie Devy!
Charan: Jaki masz na to dowód?
Zbir: Dowód? Ej! Przestępcy nie mają legitymacji, ani dowodów rejestracyjnych. Jak coś mówimy, wszyscy w to wierzą.
Charan: Ja nie wierzę. Zawołaj Devę, pogadam z nim.
Zbir: Jak rozmawiasz ze mną, to tak jakbyś gadał z Devą.
[Charan uderza go z liścia]
Zbir: Uderzyłeś mnie?
Charan: Nie ciebie, a Devę.
Zbir: Co?
Charan: Mówiłeś, że jak gadam z tobą, to tak jakbym gadał z samym Devą, nie?


M 1: Bracie, on mnie bije!
M 2: Hej chłopczyku! Co ty sobie wyobrażasz?
Ram: Nic bracie. Wczoraj pobiłeś mojego kolegę, podobno nawet mu groziłeś! Nieprawda, bracie?
M 2: Mamy powtarzać ostrzeżenie każdemu dzieciakowi na boisku? Nie było cię wczoraj?
Ram: Jakbym był tu wczoraj, nie byłoby was tu dzisiaj, bracie.


Zbir: Bracie, zostaw mi go. Zajmę się nim.
[Polityk podchodzi do niego i robi telefonem zdjęcie jego pokiereszowanej twarzy]
Polityk: Widziałeś siebie? Raz na niego spojrzałeś i pół twarzy masz pokiereszowane. Jak spojrzysz na niego drugi raz, co z ciebie zostanie poza włosami i skrzepem?



kwietnia 10, 2016 / by / 2 Comments

2 komentarze:

  1. Oglądałam dość dawno, ale podobał mi się ten film. Zleciał szybko i przyjemnie. Ciekawa fabuła, obsada, muzyka. Jak dla mnie - super! Może jeszcze kiedyś do niego wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tym filmie, zachęcał do obejrzenia, ale jeszcze nie aż tak. Po Twojej opinii z pewnością szybko do niego zajrzę :) Zapowiada się naprawdę dobry seans

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad