Post Top Ad

wtorek, 19 kwietnia 2016

"Aashiqui 2" (2013)



Gatunek: romans, muzyczny
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 26 kwietnia 2013
Czas trwania: 2 godz. 12 min.
Reżyseria: Mohit Suri
Scenariusz: Shagufta Rafique
Występują: Aditya Roy Kapoor, Shraddha Kapoor
Muzyka: Jeet Gannguli, Mithun Sharma, Ankit Tiwari
Produkcja: Mahesh Bhatt, Gulshan Kumar
Dystrybucja: T-Series Films
Budżet: ₹90 milionów ($1.3 miliona)
Box office: ₹1.09 miliarda ($16 milionów)

Fabuła:
Rahul Jaykar (Aditya Roy Kapoor) jest sławnym piosenkarzem. Niestety jego kariera wisi na włosku przez alkohol, którego nadużywa gwiazdor. Przypadkowo poznaje Aarohi (Shraddha Kapoor), dziewczynę o pięknym głosie, która chciałaby zostać piosenkarką. Rahul dostrzega w niej potencjał i postanawia zrobić z niej gwiazdę. Aarohi i Rahul zaczynają być sobie coraz bliżsi. Jednak to wszystko nie jest takie proste. Jak potoczą się losy tych dwojga?

~✽~

Jest taki rodzaj filmów, który skłania do refleksji, jest świetną rozrywką i szybko nie wywiewa z pamięci. Do takich filmów należy właśnie Aashiqui 2. Długo nie zapomnę o tym filmie ukazującym cudowną historię miłosną, okraszonym rewelacyjną muzyką.
Głównie do obejrzenia tego filmu zachęcił mnie piękny plakat dwojga ludzi w deszczu. Drugą dobrą zachętą okazał się fakt, że główną rolę gra Aditya Roy Kapoor, do którego mam słabość.
Przyznam, że pomijając Adityę podchodziłam do tego filmu dość sceptycznie. Spodziewałam się trochę ciężkostrawnego seansu. Film wydał mi się podobny do Rockstar z 2011 roku z Ranbirem Kapoorem w roli głównej, który nie zbyt przypadł mi do gustu. Stąd pewnie moja początkowa niechęć do tego filmu.
Aashiqui 2 nie jest cukierkową opowieścią o miłości. To film o problemach i o tym jak sława może zniszczyć człowieka, chociaż początkowo wydaje się idealna.
Rahul Jaykar (w tej roli boski Aditya Roy Kapoor) to przebrzmiewająca gwiazda sceny, mająca problem z alkoholem. Pewnego dnia w barze sięgając po kolejną butelkę poznaje Aarohi (Shraddha Kapoor), dziewczynę o anielskim głosie, która marzy o sławie. O tej pory RJ pomaga dziewczynie wspiąć się na szczyt. Powoli rodzi się między nimi uczucie. Co wybierze RJ - miłość, czy alkohol i czy będzie w stanie poradzić sobie z końcem swojej kariery?
Chociaż historia nie jest oryginalna, to ukazana w bardzo emocjonujący sposób, co sprawia, że nie sposób o tym filmie szybko zapomnieć. Niektóre sceny są tak zrobione, że aż dreszcz przechodzi. Bajkowa scena w deszczu (ukazana na owym plakacie), a końcówka jest mocna. Film bardzo porywający i wzruszający.
Muzyka jest rewelacyjna!Jeden z najlepszych wzruszających soundtracków bollywoodzkich. Idealnie podkreśla klimat filmu. W pamięć zapadają takie utwory jak: "Piya Aaye Na", "Sun Raha Hai", "Chahun Main Ya Naa" i przepiękna piosenka, zdecydowanie najlepsza "Tum Hi Ho". I choć film oglądałam już dobry kawałek czasu temu to nadal wszystkie utwory należą do moich ulubionych piosenek.
Aktorstwo jest na poziomie bardzo dobrym. Aditya Roy Kapoor świetnie wykreował postać Rahula Jaykar'a. Aditya jest naprawdę dobrym aktorem i oby więcej filmów z nim w rolach głównych! Potrafi zagrać wszystko, świetnie wychodzą mu role komediowe, ale też te wymagające więcej zaangażowania jak właśnie rola RJ'a.
Główna postać kobieca Aarohi momentami troszkę irytowała - może dlatego, że wolę bardziej wyraziste bohaterki, a Aaroshi niestety do takich nie należy. Jest cicha i trochę naiwna, ale wydaje mi się że właśnie taki był zamysł twórców co do tej postaci. Co nie zmienia faktu, że Shraddha Kapoor, która wcieliła się w rolę Aaroshi wykreowała postać świetnie. Idealnie pasowała do twórczej, ale i delikatnej Aaroshi.
Aashiqui 2 to produkcja obowiązkowa dla fanów romansów chwytających za serce, niezapomnianych wyciskaczy łez oraz fanów Adityi. Ode mnie film jak najbardziej zasłużył na 6. Na pewno jeszcze kiedyś do niego powrócę (uzbrojona w pudełko chusteczek).

Ocena: 6/6

Obsada:
  • Rahul Jaykar - Aditya Roy Kapoor
  • Aarohi Keshav Shirke - Shraddha Kapoor
  • Vivek, najlepszy przyjaciel Rahula - Shaad Randhawa
  • Saigal, właściciel wytwórni muzycznej - Mahesh Thakur
  • Matka Aarohi - Shubhangi Latkar
  • Salim Bhai - Chitrak Bandyopadhyay

Ciekawostki:
  • Produkcja filmu rozpoczęła się w 2011 roku; film był kręcony głównie w Kapsztadzie, Goa i Mumbaju. 
  • Zanim zaczęli kręcić film Aditya i Shraddha wzięli udział w warsztatach, aby przełamać lody i czuć się bardziej komfortowo w swoim towarzystwie. 
  • Aditya Roy Kapoor przyszedł na plan pijany, aby wypaść lepiej w roli alkoholika, ale scena została anulowana ponieważ wyszła całkowicie nieprzekonująco. 
  • Soundtrack filmu stał się bardzo popularny. Utwory "Tum Hi Ho" i "Sun Raha Hai" podbijały listy przebojów w Indiach. 
  • Głos ojca Rahula, z którym ten rozmawia przez telefon do w rzeczywistości głos producenta Mohita Suri. 

Nagrody:

Filmfare 2014

wygrane: 2 | nominacje: 4
  • Nagroda: najlepszy reżyser muzyczny - Ankit Tiwari, Jeet Ganguly, Mithun Sharma
  • Nagroda: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym - Arijit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nominacja: najlepsza aktorka pierwszoplanowa - Shraddha Kapoor
  • Nominacja: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nominacja: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym - Ankit Tiwari za utwór "Sunn Raha Hai Na Tu"
  • Nominacja: najlepszy tekściarz - Mithun Sharma za utwór "Tum Hi Ho"

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2014

wygrane: 4 | nominacje: 3
  • Nagroda: najlepsza reżyseria muzyczna - Ankit Tiwari, Jeet Ganguly, Mithun Sharma
  • Nagroda: najlepsze słowa do piosenki - Mithun Sharma za utwór  "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym Shreya Ghoshal za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nagroda: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym Arjit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nominacja: najlepsza aktorka pierwszoplanowa - Shraddha Kapoor
  • Nominacja: najlepszy tekściarz - Sandeep Nath za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nominacja: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym - Ankit Tiwari za utwór "Sunn Raha Hai"

Screen Weekly Award 2014

wygrane: 3 | nominacje: 4
  • Nagroda: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym Shreya Ghoshal za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nagroda: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym Arjit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: Jodi No. 1 [Para nr. 1] - Aditya Roy Kapoor&Shraddha Kapoor 
  • Nominacja: najlepsza aktorka - Shraddha Kapoor 
  • Nominacja: najbardziej popularny aktor - Aditya Roy Kapoor 
  • Nominacja: najbardziej popularna aktorka - Shraddha Kapoor
  • Nominacja: najlepszy reżyser muzyczny - Ankit Tiwari, Jeet Ganguly, Mithun Sharma

Star Guild Awards 2014

wygrane: 4 | nominacje: 2
  • Nagroda: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym Arjit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: najlepszy tekściarz - Mithun Sharma za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: Hall of Fame
  • Nagroda specjalna: para roku - Aditya Roy Kapoor&Shraddha Kapoor 
  • Nominacja: najlepszy reżyser muzyczny - Mithun Sharma 
  • Nominacja: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Sunn Raha Hai"

BIG Star Entertainment Awards 2013

wygrane: 3
  • Nagroda: najbardziej rozrywkowy aktor w filmie romantycznym - Aditya Roy Kapoor 
  • Nagroda: najbardziej romantyczna para roku - Aditya Roy Kapoor&Shraddha Kapoor 
  • Nagroda muzyczna: Mithun Sharma, Jeet Gannguli, Arijit Singh za "Tum Hi Ho"

Nagroda Zee Cine 2014

wygrane: 5 | nominacje: 7
  • Nagroda: najlepszy reżyser muzyczny - Ankit Tiwari, Jeet Ganguly, Mithun Sharma
  • Nagroda: najlepszy tekściarz - Mithun Sharma za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym Arjit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nagroda: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nagroda: najlepsza piosenka roku - Mithun Sharma, Jeet Gannguli, Arijit Singh za utwór "Tum Hi Ho"
  • Nominacja: najlepsza aktorka - Shraddha Kapoor 
  • Nominacja: najlepszy aktor - Aditya Roy Kapoor 
  • Nominacja: najlepszy film
  • Nominacja: najlepszy reżyser - Mohit Suri 
  • Nominacja: najlepszy tekściarz - Sandeep Nath za utwór "Sunn Raha Hai"
  • Nominacja: najlepsza piosenkarka śpiewająca na podkładzie muzycznym - Palak Muchhal za utwór "Meri Aashiqui"
  • Nominacja: najlepszy scenariusz - Shagufta Rafique


Piosenki:





"Ponieważ to ty
To ty
Jesteś moim życiem
Moim wsparciem, moim bólem
Jesteś moją miłością"



"Nie możemy
trzymać się z daleka
Żyję tylko dla ciebie
Cały mój czas jest oddany tobie
Nie potrafię żyć ani chwili bez ciebie
Każdy oddech jest tylko dla ciebie"






"Czy słyszysz?
Płaczę
Czy słyszysz?
Dlaczego płaczę?"


"Czas stoi w miejscu
Jak to się stało
Chcę byś wrócił do mojego życia
Tak jakby spełnił się sen
Zadowalasz moją duszę
Jesteś moją wiarą"





"Tylko powiedz mi
Czy tego chcę czy nie
Pokaż mi drogę do swego serca
Czy tego chcę czy nie"



"Zakochałeś się we mnie
Nigdy cię nie zapytam
Czy tego chcę, czy nie
Chcę żyć w twoich snach
Ponieważ tego pragnę
Czy tego chcę czy nie."







"Mój ukochany jeśli oddasz mi swój ból
Przysięgam, stanę się lepsza"


"Czy to w szczęściu, czy to w smutku
Serce zawsze woła ciebie
Stworzyłaś mnie
Ukształtowałaś mnie
Bóg opiekuje się światem ale to ty jesteś moim światem
Jesteś wszystkim czego potrzebuję"







"W moich myślach cały czas goszczą twoje wspomnienia.
Zawsze jestem o ciebie zatroskana.
Jestem tym, kim jestem dzięki tobie."


"Ponieważ to ty... to ty.
Jesteś moim życiem...
Moim wsparciem, moim bólem.
Moją miłością jesteś ty."








"Och, me serce to twoja wina
Dlaczego mu zaufałeś?
Wszystkie obietnice były fałszywe
Ten za którym podążyłaś tu
Ukochany, zniknął"


"To co wydawało się rzeczywistością
Okazało się iluzją
Opowieść która zmierzała ku zakrętowi
Skończyła się
Zapomniałem, ona także
Jak wszystkim o tym opowiem?"






"Zapomnij o mnie.
To moje ostatnie pożegnanie.
To twa podróż, twa ścieżka.
Musisz dalej żyć, beze mnie."



"Jeśli wiosna zakwitnie.
Znajdziesz mnie tam.
Gdzie powinno istnieć nasze uczucie.
Znajdziesz mnie tam.
Spotkamy się w ten sposób, to obietnica.
Zawszę będę z tobą, to obietnica."








"Nie jest łatwo być zakochanym.
Wylewać łzy.
Kochankowie są zawsze pogrążeni w smutku.
Nie każdy jest obdarzony tym dobrodziejstwem."









"Miłość jest jak gra w karty.
To historia łamania i łączenia zaufania
Spotkała mnie, więc dlaczego czuję się taki samotny?
Ile jeszcze bólu przyniesie miłość?"



Cytaty:

Rahul: Nie piję żeby umrzeć. Ale za to, żeby się napić, mógłbym zginąć.

Rahul: Posłuchaj.
Aarohi: Co?
Rahul: Nic... Tak po prostu.

Aarohi: Dziękuję.
Rahul: Za co?
Aarohi: Za to, że dałeś mi nadzieję.

Gwiazdą jest ktoś, kogo piosenki i głos sprawiają, że chcesz gwizdać. Gwizdać!

Aarohi: Skoro pijesz tak dużo, jak rozpoznasz mnie w tym tłumie?
Rahul: Zrobię to. Wśród tysięcy, milionów, miliardów. Mogę zapomnieć siebie, ale nie ciebie.

Często ci, którzy zapalają lampę, są tymi, którzy ją potem gaszą.

Rahul: Nie trzeba wiele czasu, by człowiek stał się diabłem.

Aarohi: Miłość to nie żart.
Rahul: Ale moje życie nim jest.

Aarohi: Skoro byłeś taki przerażony, dlaczego tak bardzo się zbliżyłeś? Powinieneś trzymać się z daleka.
Rahul: Dokładnie! Zanim cię poznałem byłem swoim własnym wrogiem! I zanim stanę się dla ciebie groźny, po prostu odejdź!


kwietnia 19, 2016 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten film, dla mnie jest magiczny. Wspaniała historia przedstawiona w poruszający sposób. Do tego idealnie dobrana obsada, bo jakoś nie widzę innych aktorów młodego pokolenia w tym filmie. Shraddha i Aditya byli stworzeni do odegrania tych postaci. Kolejne co kocham w tym filmie to soundtrack - rewelacyjny! Jeden z lepszych jakie słyszałam, od razu wpadł mi w ucho. Najbardziej podobają mi się piosenki Tum Hi Ho, Meri Aashiqui i Chahun Main Ya Naa, uwielbiam ich słuchać.
    Jest to produkcja, którą oglądałam juz kilka razy, a mimo to nigdy mi się nie znudzi. Przepiękny film. I jeszcze ten dialog: - Posłuchaj. . - Co? - Nic. .tak po prostu. } rozpływam się!
    Jedno jest pewne, bez chusteczek nie można zacząć seansu z tym filmem. Ja za każdym razem mam przy sobie kilka paczek i zawsze to za mało.
    Film jest naprawdę godny polecenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się ze wszystkim! To jeden z moich ulubionych filmów. Taki który na bardzo długo utkwi w pamięci. Jest niesamowity, magiczny i bardzo poruszający. Wspaniała historia. Aditya i Shraddha stworzyli coś niesamowitego, byli razem wspaniali. Co do muzyki to również przepiękna, najbardziej podoba mi się Tum Hi Ho. Jest cudowna. Nie można tego filmu obejrzeć bez zapasu chusteczek, to prawda <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miły komentarz. :) Zapraszam też na facebooka, tam piszę w miarę regularnie o oglądanych na bieżąco filmach, które składam później w podsumowania.
    Twoje recenzje przypominają mi trochę moje za najlepszych czasów. Też dbałam o każdy szczegół, a czasem nie mogłam przestać pisać, bo było tyle spraw do poruszenia. Uwielbiam długie recenzje, więc bardzo chętnie też będę Cię odwiedzać. :)
    Aashiqui 2 gdzieś tam sobie leży, ostatnio mocniej sobie o nim przypomniałam, bo Aditya zachwycił mnie w Fitoor i przydałoby się gdzieś go jeszcze zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Płakałam na tym filmie raz, płakałam drugi, trzeci i milionowy. Płakałam przy pierwszym seansie, jeszcze bez napisów, potem, gdy pojawiły się angielskie, a potem, gdy tworzyłam tłumaczenie (jeśli oglądałaś napisy tłumaczone przez Saathiyę, to właśnie ja ;)). Uwielbiam ten film i często do niego wracam, bo ma w sobie jakąś magię. Genialny aktorsko i genialny muzycznie. Zgodzę się z Tobą, że to jeden z najlepszych soundtracków 2013 roku.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny blog. Szkoda, że nie ma u Ciebie opcji Obserwowania (a przynajmniej nie zauważyłam). Pomogłoby to być na bieżąco z postami. Planujesz może coś takiego dodać? :))

    Pozdrawiam, www.hoe-e.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad