Post Top Ad

niedziela, 15 marca 2015

"Happy New Year" (2014)


Gatunek: musical, komedia kryminalna
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi, angielski
Premiera: 23 października 2014
Czas trwania: 2 godz. 59 min.
Reżyseria: Farah Khan
Produkcja: Gauri Khan
Scenariusz: Farah Khan, Althea Kaushal, Mayur Puri
Występują: Deepika Padukone, Shah Rukh Khan, Abhishek Bachchan, Boman Irani, Sonu Sood, Vivaan Shah, Jackie Shroff
Muzyka: Vishal Shekhar
Zdjęcia: Manush Nandan

Fabuła:
Pod przykrywką uczestnictwa w międzynarodowym konkursie tańca sześcioro nieudaczników układa plan wykradzenia diamentów Charanowi Groverowi.

Zwiastun filmu:

~✽~

Dość długo wyczekiwałam tego filmu, a co za tym idzie moje oczekiwania były dość duże. Nic dziwnego. HNY to dla mnie nie byle jakie wydarzenie: film w reżyserii Farah Khan, którą wręcz uwielbiam, a do tego rewelacyjna obsada - moi ulubieni aktorzy. Same te czynniki powodowały, że nie mogłam przejść obok tej produkcji obojętnie.
Czego oczekiwałam? Głównie zabawnej komedii z dobrą obsadą i fajną muzyką, nic innego jak dobrej zabawy i... całkowicie się NIE zawiodłam! Film jest wręcz genialny. Uśmiałam się przy nim, a do tego było kilka chwil, że przyłapywałam się na wstrzymywaniu oddechu.
Po około godzinie seansu (1/3 całości) czułam się trochę rozczarowana. Niby wszystko fajnie, ale już trochę nudno - no i proszę (jakby na moje życzenie) na ekran wkracza piękna Deepika Padukone. Tym razem zaczyna się dziać, a pod koniec nie mogłam oderwać wzroku od ekranu.
Deepika jako jedyna dziewczyna w obsadzie dodaje uroku i blasku filmowi, a jej taniec jest wręcz powalający. Nie mam się do czego doczepić, ale być może dlatego, że do Deepiki mam słabość już od bardzo dawna.
Ze swoim filmowym partnerem - Charliem, czyli Shah Rukh Khanem stworzyli wspaniały duet. Widać, że dobrze im się razem pracuje. Co do samego SRK to również jestem pozytywnie zaskoczona. Po jego grze w "Chennai Express" (2013), HNY było naprawdę miłą odmianą. W "Chennai Express" Khan wydawał mi się jakiś taki przerysowany i sztuczny, trochę się bałam, że i tym razem tak będzie, ale nic z tego. Moim zdaniem pokazał, że z wiekiem nie traci swojej świetności.
Pozostają jeszcze "aniołki Charliego". Wszyscy na swój sposób spisali się świetnie, ale najbardziej podobała mi się gra aktorska Bomana Irani. Przekonałam się na własne oczy, że jest naprawdę uzdolnionym i wszechstronnym aktorem. Weźmy chociażby jego wcielenie z "Dona" czy "Jestem przy tobie". Szkoda, że tak rzadko gra role pierwszoplanowe.
Warto też wspomnieć o Abhishek'u Bachchanie, który w HNY gra podwójną rolę. Zwykle co do Abhisheka mam mieszane uczucia. W jednym filmie bardzo mi się podoba w innym niezbyt. Nie wiem czy to wina roli jakie sobie wybiera, czy może gorsze chwile. W każdym razie tu całkowicie zdobył moje uznanie.
Soundtrack do filmu jest bardzo fajny. Nie powiem, że jest rewelacyjny, bo nie jest. Wpada w ucho i jest rytmiczny, ale nie porywa w jakimś wielkim stopniu. Nie mniej jednak miło się słucha takich piosenek jak "India Waale", "Dance Like a Chammiya", czy "Sharabi".
Reasumując film godny polecenia. Jednak nie oczekujcie zbyt wiele po tym filmie - jedynie dobrej rozrywki i oderwania od codzienności - bo tylko to ma ta produkcja do zaoferowania. Tego się po niej spodziewałam od samego początku, żadnych wygórowanych oczekiwać i dlatego daję 6.

Ocena: 6/6
Obsada:

  • Chandramohan "Charlie" Sharma - Shah Rukh Khan
  • Mohini Joshi - Deepika Padukone
  • Nandu Bhide / Vicky Grover - Abhishek Bachchan
  • Temhton "Tammy" Irani - Boman Irani
  • Jagmohan "Jag" Prakash - Sonu Sood
  • Rohan Singh - Vivaan Shah
  • Charan Grover - Jackie Shroff


Ciekawostki:

  • Zdjęcia do filmu powstały w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz Mumbaju (Indie)
  • Farah Khan chciała, aby w rolę Mohini wcieliła się Aishwarya Rai Bachchan, jednak aktorka odrzuciła propozycję twierdząc, że nie zagra w filmie, w którym nie tworzy duetu razem ze swoim mężem Abhishekiem.

  • John Abraham miał zagrać postać Jaga, jednak odmówił, gdyż oferowana rola - w przeciwieństwie do jego innych nadchodzących produkcji - nie była tak wymagająca.
  • Zdjęcia rozpoczęły się 1 września 2013 roku, a zakończyły w sierpniu 2014 roku.

Piosenki:


"Nie znam alfabetu tańca, przyjaciele.
Mimo to świat prosi mnie bym pokręcił tyłeczkiem.
Nigdy nie dotknąłem whisky,  ani nie poszedłem do monopolowego.
A mimo to wszyscy mi mówią, że tańczę jak pijany."




"Dlaczego kiedy prosty facet trochę się pogiba,
ludzie mówią, że to niemoralne?
Dlaczego wszyscy nazywają mnie pijakiem?"








"Jeden kieliszek i tańczę jak Govinda!
Drugi kieliszek i tańczę jak Jeetendra.
Trzeci kieliszek i tańczę jak Bachchan w filmie "Pijak".
Czwarty kieliszek i tańczę jak Dharmendra.
Ale ubaw mają ci, którzy patrzą jak tańczę.
Dlaczego wszyscy nazywają mnie pijakiem?"








 
 "Jesteśmy kumplami na wieki, szarlatanami, szalonymi kochankami.
A ludzie z miłością nazywają nas Hindusami!
To my dotykamy strun w sercu, jesteśmy Hindusami.
Umiemy wyrwać zwycięstwo z rąk porażki, jesteśmy Hindusami.
Umiemy sprawić, by wszyscy tańczyli do naszej melodii, jesteśmy Hindusami."

 

"Czy ktoś w to wierzy czy nie.
Posiadamy pewnego rodzaju styl i wdzięk.
Czy jesteśmy tacy czy owacy, to nie ma znaczenia.
Ponieważ jesteśmy z siebie dumni."
 
 

 "Oddajemy nasze życie, nasz świat i wiarę osobom, których obejmujemy.
Niczego na tym świecie nie potrzebujemy.
Tylko miejsca w sercach naszych bliskich.
Zakochujemy się tylko raz w życiu.
Nawet jeśli prosisz milion razy,
odpowiedź zawsze będzie taka sama."



"Silniejszy ma zawsze rację.
Ale pamiętajcie, że pióro jest silniejsze od miecza."





"Czuję się świetnie, ponieważ to noc bezsensu.
Czuję się świetnie,  ponieważ to noc bezsensu."









 "Te czerwone bransoletki
dzwonią tylko dla ciebie.
Tańczą na moich przegubach.
 Zostały przez ciebie zaczarowane.
Proszę, zostań moją miłością."












"Wszystkie przygotowania się skończyły.
Ten wieczór dedykowany jest Tobie.
Serce z pomocą oczu mówi: ta noc jutro już nie powróci.
Więc zacznijmy rozmowę pełną miłości.
Zwariowałam Tylko dla ciebie."





"Dotknąłeś mnie w taki sposób,
że zaczynam wariować.
Czuję się piękniejsza po
przeczytaniu gdzieś Twojego nazwiska."





"Życie jest proste jak niezamężna dziewczyna. 
Wie, jak docenić serce.
Jest teraz moja.
Żyj tak by wszystkie pragnienia zostały spełnione."



"Zwariowałem troszeczkę.
Jak gwiazdy mego losu się zmieniły.
Zwariowałem troszeczkę
i w głowie też mi się poprzewracało.
Łał, jest wspaniale.
Niech żyje Radha i Krishna!"





"Wymień ze mną spojrzenia tak jak robi to Chammiya!
Porusz swym ciałem, kochanie jak Chammiya!
Tańcz jak Chammiya!"


 

"Nie mam kontroli nad swoim ciałem.
Jakby niepokój płynął w moich żyłach.
Połóż rękę na mojej tali. Zatrać się ze mną.
Bądź trochę niegrzeczny, kochanie. Tańcz jak Chammiya!"





"Serce te przywiązało się...
Przywiązało się do ciebie, o ukochany.
Spójrz, osada mego serca stała się Twoja."





"Jakim językiem mówią Twe oczy,
że bez powodu zaczęłam tańczyć
i poczułam się tak, jakbym była Twoja.
A ty mój."







"Serce me bije bardzo szybko i robi wiele hałasu.
Patrzenie na niego budzi we mnie wielki ogień.
Nareszcie spaliłam się doszczętnie i została sama miłość."







"Twe czarujące czarne oczy rzucają na mnie zaklęcia.
Teraz należę do ciebie, obejmij mnie.
Chodź, jestem Twój.
Oboje spalmy się powoli.
Zjednoczmy się tak, by ni moja, ni Twoja
stopa nie dotknęła ziemi."








Cytaty:

"Przeznaczenie to cholernie kapryśna rzecz. W każdej chwili zmienia swą drogę."

"Jeśli przegracie, to trudno, ale nie straćcie swojego szacunku."
"Na świecie istnieją dwa rodzaje ludzi. Zwycięzcy i przegrani. Lecz życie daje każdemu przegranemu jeszcze jedną szansę... by zostać zwycięzcą."

"Jedz kaczki i brokuły to wyrosną ci muskuły."

"Mówi się, że człowiek bez jedzenia może przeżyć 4 tygodnie. 4 dni bez wody i 4 minuty bez powietrza. Ale bez nadziei? Nawet nie 4 sekundy."

"Tata zawsze powtarzał: Nie utrudniaj sobie życia."
"Tammy: Musimy włamać się do systemów bezpieczeństwa Shalimara, które są najbardziej zaawansowane na świecie. Potem musimy wejść do sejfu i ukraść 9 bezcennych diamentów, tak?
Jag: Tak.
Tammy: Tak?
Charlie: Dokładnie Tammy.
Tammy: Szajba im odbiła."

"Tammy: Peter? Czy to ty?
Peter: [wychylając się zza pleców Tammego] A kuku!"

"Charlie: To syn Charana Grovera. [podaje Nandu zdjęcie]
Nandu: Cholera, podwójna rola! Jesteśmy dokładnie tacy sami! Ale jak to możliwe? Mój tata nigdy nie był w Dubaju.
Tammy: Więc jego ojciec musiał przyjechać do Indii..
Nandu: Tak, to możliwe. ... Hej!"

"Tammy: Charlie, kochanie. Co nam chcesz powiedzieć? Co przed nami ukrywasz? 
Charlie: Nic, chłopaki. Jesteście... ok. Chodzi o to, że w nocy, kiedy  diamenty będą w Shalimarze w Atlantis będą odbywały się występy. MŚwT. I pokój 9C będzie zarezerwowany dla MŚwT. Jeśli chcemy ten pokój dla siebie, to musimy wziąć udział w tych MŚwT.
Jag: Jaki miś WT? Co to do diabła za jakiś miś WT?
Charlie:  MŚwT.
Jag: No właśnie, co to jest?
Charlie: Już wam mówiłem, są to występy na żywo. Impreza MŚwT. Milostwwtań.
Tammy: Przepraszam. To on jest głuchy, a nie my. Co powiedziałeś?
Charlie: Nie słyszałeś? To tylko Mistostwaswatawtańcu. [przejeżdża ręką po twarzy]
Tammy: Co to te Mistostwaswatawtańcu?
Charlie: To Mistostwaswatawtańcu.
Tammy: Jakie Mistostwaswatawtańcu? Mów wyraźnie!
Charlie: Mistrzostwa. Świata. W. Tańcu.
Tammy: Klepki mu się poprzestawiały!"

"Nandu: Ja tu jestem dla mojej mamy, a ty dla taty. Oboje jesteśmy związani smutkiem.
Charlie: Dziękuję.
Nandu: Bracie, dam ci buziaka.
Charlie: Buziaka? Jakiego buziaka?
Nandu: Normalnego.
Charlie: Nie Nandu! [odpycha go]
Nandu: Tylko jeden buziak!
Charlie: Nie. Proszę cię!
Nandu: Charlie... Przysięgam na moją matkę. Jesteście bez serca. Wciągnęliście mnie w swoje retrospekcje, doprowadziliście do płaczu, a Charlie nie chce dać mi nawet jednego buziaka!"
"Nandu: No powiedz Mohini, nauczysz nas tańczyć?
Mohini: Myślisz, że to tak łatwo tańczyć jak Mohini? Otóż nie! Tylko dwie osoby na świecie to potrafią. Pierwsza to Jennifer Lopez druga to Shakira! W Indiach nikt tak nie tańczy.
Nandu: Już nigdy nie dostaniesz takiej szansy! Będziesz w telewizji!
Mohini: Z wami? A więc na pewno zrobię z siebie idiotkę."
"Mohini: Taniec jest modlitwą. Jest sztuką!
Nandu: Ja też mówiłem, że z ciebie niezła sztuka."
"Charlie: Kiedy wczoraj po raz pierwszy cię zobaczyłem, zostałem zahipnotyzowany. Ta pasja, ekspresja, rytm. Te ruchy falujące... czarujące. Te uda...cuda, które wyczyniasz. Twoje biodra nie kłamią. Mohini. Te twoje piersi...zapierasz dech w piersiach."
"Charlie: Obiecuję panu, że pana teraźniejsze szczęście będzie niczym w porównaniu z rozpaczą po naszym odjeździe.
Grover: Rozpaczam tylko nad tym, że kraj, który posiada 1,3 miliarda ludzi, wysłał tu was.
Charlie: Niech się pan nie martwi. My wam wystarczymy."

"Charlie: Rohan, co się dzieje?
Rohan: Mohini się rozbiera.
Charlie: Zamknij się. Odłóż te walkie talkie i weź się do roboty. Mohini się nie rozbierze.
Tammy: Oczywiście, że nie.
Charlie: Na pewno?"



"Tammy: Ty pierwszy.
Charlie: Nie Tammy. Widziałeś Titanica?
Tammy: Tak.
Charlie: Był w nim taki jeden tekst.
Tammy: Jestem królem świata?
Charlie: Inny. Jak ty skoczysz, to ja skoczę. [popycha go w dół]"


"Tammy: Dlaczego on jest nagi?
Charlie: To jego osobista sprawa."






marca 15, 2015 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. dzięki za miły komentarz, owszem być może mamy podobny gust, kto to wie? :D
    piszesz świetne posty - nie dość że do rzeczy to jeszcze tyle pracy dodatkowo w to wkładasz - mam na myśli załączanie cytatów i zdjęć - brawo! takich blogów o Bollywood potrzeba ;)
    też bym tak chciała... ale z powodu braku czasu jak i z powodu tego, iż zawsze chciałam pisać o mojej pasji, zostaję przy krótkich postach :P no ale mam nadzieję, że przekazuję czytającym to co chcą wiedzieć ;)
    a co do filmu - miałam to samo zdanie zaraz po seansie, to nic że był trochę długi, odzwyczaiłam się od takich, film wydawał mi się świetny
    z perspektywy czasu zdałam sobie sprawę, że zamiast się zachwycać, powinnam go ostro skrytykować, no ale jak można krytykować produkcję za to, że jej głównym celem było dostarczenie widzom rozrywki i to się udało? nie mam do tego serca, więc przyznam, że chyba jednak podzielam twoje zdanie w 100% ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Ja także wyczekiwałam HNY od bardzo długiego czasu i szczerze mówiąc po jego obejrzeniu byłam trochę zawiedziona. Gdy skończyłam oglądać zdałam sobie sprawę, że oczekiwałam zupełnie czego innego, myślałam, że to potoczy się inaczej. Podczas oglądania wszystkie piosenki przeleciały mi przed oczami prawie równocześnie, jednak po pewnym czasie zdałam sobie sprawę, że film, pomimo że trzygodzinny, minął mi strasznie szybko. Jak już mówiłam spodziewałam się zupełnie czego innego, jednak film uważam za genialny. W większości zgadzam się z twoją opinią, ale jestem sprzeczna co do soundtracku. Moim zdaniem był świetny, co tylko pobudzało coraz bardziej moje oczekiwania na ten film. Szczególnie zakochałam się w piosence "Indiawaale" i "Dance like a Chammiya", chociaż reszta piosenek także dalej króluje w mojej głowie. Czekałam na świetną obsadę, głównie Shahrukh'a i Deepikę, oraz zabawne momenty. Niektóre wydawały się trochę naciągane, ale nadrabiają za nie świetne sceny pod koniec filmu. Podczas "World Dance Medley" niemalże się rozpłakałam wiedząc, że film się kończy, oraz z powodu samej sytuacji. Film obejrzałam już w grudniu, bo udało mi się go ściągnąć... Tak: ŚCIĄGNĄĆ... Problemem był dostęp do filmu oraz jego tłumaczenia. Moje marzenia by się spełniły, gdyby puścili go w kinach lub gdyby był dostępny na DVD. Pomimo że oglądałam go już spokojnie ponad 10 razy z chęcią kupiłabym go na płycie lub obejrzała w kinie lub telewizji. Korzystając z sytuacji podsyłam wam linka do petycji na temat powrotu Bollywood do Polski, którą znalazłam. Wracając do filmu moim zdaniem naprawdę warto obejrzeć, jednak tak jak powiedziałaś: nie można oczekiwać od niego zbyt wiele, bo można się rozczarować. Serdecznie pozdrawiam ;)

    http://www.petycjeonline.com/kino_bollywood_w_polsce

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ten film obejrzę gdzies na necie z polskimi napisami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na alltube z napisami polskimi:
      http://alltube.tv/film/happy-new-year-2014-napisy/14953

      Usuń
  4. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad