Post Top Ad

środa, 1 kwietnia 2015

"Dhadkan : Bicie serca" (2000)


Gatunek: melodramat
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 11 sierpnia 2000
Czas trwania: 2 godz. 41 min (polska wersja)
Reżyseria: Dharmesh Darshan
Scenariusz: Dharmesh Darshan, Naseem Mukri, Raj Sinha
Występują: Akshay Kumar, Shilpa Shetty, Sunil Shetty, Mahima Chaudhry
Muzyka: Shravan Rathod
Zdjęcia: W.B. Rao

Fabuła:
Pochodząca z bogatego domu Anjali zakochuje się w ubogim Devie, lecz jej rodzina jest przeciwna temu związkowi i aranżuje jej ślub z równie zamożnym Ramem. Ram stara się zaskarbić sobie jej uczucia, jednak dziewczyna nie potrafi zapomnieć o Devie. Wraz z upływem czasu Anjali stopniowo zakochuje się w poślubionym mężczyźnie, lecz wtedy w jej życiu ponownie zjawia się kochanek z przeszłości. Dev powraca jako milioner i podejmuje walkę o odzyskanie ukochanej - swego rywala doprowadza do bankructwa. Anjali musi zdecydować, z którym z kochających ją mężczyzn pragnie spędzić resztę swego życia...


~✽~


Film rozpoczyna się sceną, w której Anjali żartuje sobie z Deva, mówiąc mu, że wychodzi za mąż. Jak się okazuje niewinny żart szybko przeradza się w rzeczywistość.
Przyparta do muru Anjali poślubia Rama, którego wybrali dla niej rodzice, porzucając Deva. Jak to bywa zazwyczaj, z czasem Anjali zakochuje się w mężu. Sielankę przerywa Dev, który wraca jako milioner, by odzyskać ukochaną. No i tu dylemat dziewczyny: kogo wybrać? Męża, czy kochanka z przed lat? - tak przynajmniej mówi opis fabuły filmu.
Jak dla mnie to tu dużego dylematu nie było. Od samego początku wiedziałam, kogo wybierze główna bohaterka. Film był dość przewidywalny i momentami się dłużył. Właściwie w pierwszej części nie działo się nic specjalnego, co by w szczególności przyciągnęło moją uwagę. Już na samym wstępie reżyser dosłownie bombarduje kwiecistym językiem i melodramatycznymi scenami. Druga część filmu była dużo ciekawsza.
Sunil Shetty fajnie wykreował postać Deva, choć nie nazwałabym tego jakimś wielkim popisem aktorskim. Grał po prostu dobrze. Zasługuje na pochwałę, gdyż wydaje mi się, że postać Deva wymagała trochę pracy. Dla mnie sam Dev był nikim innym jak niezrównoważonym kochankiem niechcącym przyjąć do wiadomości wyboru, jakiego dokonała jego druga połówka. Porównałabym go trochę do postaci wykreowanych przez Shah Rukh Khana w "Darr" (1993) Yasha Chopry czy "Anjaam" (1994), choć Dev nie był aż ogłupiały do tego stopnia. Był blisko granicy obłędu, ale koniec końców jej nie przekroczył.
Drugi kochanek, czyli mąż Anjali - Ram, grany przez Akshaya Kumara był kompletnym przeciwieństwem porywczego Deva. Ram to dosłowne wcielenie boga. Toleruje gierki swojej
rodziny licząc, że kiedyś w końcu ich nienawiść zmieni się w miłość i jest dosłownie aniołem. A kiedy zobaczyłam Akshaya Kumara odśpiewującego poranną modlitwę, z zamkniętymi oczami i złożonymi rękoma - myślałam że padnę. Moim zdaniem twórcy przesadzili trochę z prostodusznością tej postaci. Ram był tak dobry, cierpliwy i kochający, że aż nierealny.
W role głównej bohaterki wcieliła się Shilpa Shetty. Cóż mogę powiedzieć poza tym, że nie wadziła na ekranie. Shilpa moim zdaniem nie wiele wniosła do filmu. Co nie znaczy, że grała źle. Poradziła sobie dobrze z zarozumiałą i upartą Anjali, ale nie sprawiła, że widz zwracał na nią większą uwagę.
W przeciwieństwie do Mahimy Chaudhry, która przyciągnęła moją uwagę i natychmiast zyskała sympatię. Może ze względu, że darzę ją sympatią po fajnej roli w "Pardes" (1997). W każdym razie jej rola była bardzo fajna, choć trochę mało jej było. Mahima niestety dość często gra role drugoplanowe. Szkoda, bo fajnie się ją ogląda na ekranie.
Piosenki w filmie są średnie. W pamięci zapadło mi jedynie "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" i "Aksar Is Duniya Mein" z zachwycającą Mahimą. Reszta jakoś nie przyciągała specjalnie uwagi.
Film mogę ocenić na 3+/6. Zastanawiałam się nawet nad 4, ale ostatecznie czegoś mi zabrakło.




Ocena: 3/6
Obsada:
  • Ram - Akshay Kumar
  • Anjali - Shilpa Shetty
  • Dev - Sunil Shetty
  • Sheetal Varma - Mahima Chaudhry
  • ojciec Anjali - Kiran Kumar
  • matka Rama - Sushma Seth

Ciekawostki:
  • Arbaaz Khan początkowo miał zagrać Deva.
  • Rolę Sheetal  początkowo miała zagrać Shilpa Shetty, tymczasem zagrała ona główną bohaterkę.
  • Film powstawał w studiach filmowych Fil Ci ty i Filmistan Studios w Mumbaju, w Hyderabadzie, kompleksie sportowym Matoshree w Mumbaju, National Stock Exchange i w Royal Palms w Indiach. Zdjęcia do filmu kręcono także w Szwajcarii, we Włoszech i w Niemczech.

Nagrody:

Filmfare 2001

wygrane: 2
nominacje: 8
  • Nagroda dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Alka Yagnik za utwór "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" 
  • Nagroda za najlepszy czarny charakter - Sunil Shetty
  • Nominacja do nagrody za najlepszy film - Ratan Jain
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera - Dharmesh Darshan
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Mahima Chaudhry
  • Nominacja do nagrody za najlepszą choreografię - Nadeem Saifi i Shravan Rathod
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Alka Yagnik za utwór "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza śpiewającego na podkładzie muzycznym - Udit Narayan za utwór "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera muzycznego - Nadeem Saifi, Shravan Rathod
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego tekściarza - Sameer za utwór "Tum Dil Ki Dhadkan Mein"

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2001

nominacje: 11
  • Nominacja do nagrody za najlepszy film
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Shilpa Shetty
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Mahima Chaudhry
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Akshay Kumar
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera - Dharmesh Darshan
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Alka Yagnik za "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszą reżyserię muzyczną - Nadeem Saifi, Shravan Rathod
  • Nominacja do nagrody za najlepsze słowa do piosenki - Sameer za słowa do piosenki "Dil Ne Yeh Kaha Hai Dil Se" 
  • Nominacja do nagrody za najlepsze słowa do piosenki - Sameer za słowa do piosenki "Tum Dil Ki Dhadkan Mein"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego czarnego charakteru - Sunil Shetty
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza śpiewającego na podkładzie muzycznym - Abhijeet za "Tum Dil Ki Dhadkan Mein"

Piosenki:

(Serce tak powiedziało sercu)


"Serce tak powiedziało sercu.
Zakochałem się w tobie.
Moje życie, moja ukochana,
zaufaj mi.
Niech ogarnie cię tęsknota
podobna do mojej.
Wczuj się w rytm mojego serca
i zakochaj się we mnie." 


 
"Jedno twoje słowo, a zdobędę
dla ciebie księżyc i gwiazdy.
Wiatr i chmury.
To wszystko zdobędę dla ciebie."

"Codziennie wracasz
w moich wspomnieniach i snach.
Czemu mnie tak dręczysz, mój ukochany?"




"Nie odejdę z twych ramion,
Nie porzucę twej ścieżki.
Przysięgam: wrócę.
Ukradnę cię światu. 
Poczekaj trochę."





  

 (Jesteś w każdym uderzeniu mego serca)


"Jesteś w każdym uderzeniu mojego serca. Jesteś w nim.
Szepczesz w każdym moim tchnieniu. Przemawiasz w nim.
Pójdź w me ramiona. Zanurzmy się w krainie snów."


"Powoli zbliżyliśmy się do siebie. Potajemnie wyznaliśmy sobie miłość.
Teraz nie musimy się nikogo bać. Razem będziemy żyć i razem umrzemy"



 


  
"Girlanda pana młodego jest oszałamiająca
Serce panny młodej zdaje się szaleć z miłości
Nagle zmieniają się relacje
Teraz bliski wydaje się obcy. "



"Połączeni siedmiokrotnym okrążeniem ognia.
Ta więź jest na całe życie. Bóg połączył ich uczuciem.
Ustanawiając nowe tradycje, przyrzeczenia i problemy."





(Opierałam się miłości)

 
"Zakochałam się, zakochałam się… 
Opierałam się miłości, lecz się zakochałam, zakochałam, zakochałam
Tak się o mnie troszczyłeś, dla ciebie umarłam, umarłam, umarłam." 

 


 

 "Ziemia i niebo mówią, że jesteś stworzona dla mnie.
Przeznaczenie dało nam światło miłości."







(Często na tym świecie)

 

"Często na tym świecie spotykają się nieznajomi
Gubią się wędrując po obcych ścieżkach.
Ale zawsze pamiętają się"







"W takie noce, gdy spotykają się szaleńczo zakochani
Ich wzrok spotyka się, a serca biją w jednym rytmie
Rodzą się historie miłosne."







Cytaty:
Tylko miłość może pokonać nienawiść
Związki na całe życie nie mogą opierać się na tajemnicach
kwietnia 01, 2015 / by / 0 Comments

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad