Post Top Ad

poniedziałek, 15 września 2014

"Yeh Jawaani Hai Deewani : Ta młodość jest szalona" (2013)


Gatunek: komedia, romans
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 30 maja 2013 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 39 min.
Reżyseria: Ayan Mukherjee
Scenariusz: Ayan Mukherjee
Występują: Ranbir Kapoor,  Deepika Padukone, Aditya Roy Kapoor, Kalki Koechlin
Muzyka: Pritam Chakraborty
Zdjęcia: Manikandan

Fabuła:
Naina Talwar to cicha i spokojna dziewczyna. Bez przerwy siedzi z nosem w książkach, nie jest spontaniczna i nie potrafi cieszyć się życiem. Jest znudzona takim życiem, więc gdy tylko trafia się okazja postanawia wyjechać na wycieczkę do Manali. Na tę samą wycieczkę wybierają się jej znajomi z liceum Bunny, Avi i Aditi, którzy są zupełnym przeciwieństwem Nainy. Pełni energii, spontaniczni i cieszący się życiem. Dziewczyna podczas wycieczki uczy się żyć pełną życia, a także pierwszy raz się zakochuje.


~✽~

Na ten film czekałam z niecierpliwością. Zachęcające były przede wszystkim pozytywne opinie. Nie mogłam się doczekać kiedy w końcu go obejrzę. A gdy już w końcu dostałam go w swoje ręce, zwlekałam z seansem. Dlaczego? Otóż zwyczajnie bałam się zawodu. Miałam wielkie oczekiwania co do tego filmu i troszeczkę się bałam. Okazało się, że niepotrzebnie. Film naprawdę mnie urzekł i spełnił moje oczekiwania. Po seansie byłam w pełni urzeczona. Zakochałam się w całokształcie - w fabule, piosenkach, choreografii, głównych bohaterach - dosłownie we wszystkim.
Sama do tej pory zastanawiam się co jest takiego wyjątkowego w tym filmie. Wydaje mi się, że tym co urzeka jest główny wątek, a mianowanie nie miłość, ale magia przyjaźni i młodości. Tak, to zdecydowanie młodość i niewinność urzeka widza. Przez cały film możemy śledzić jak bohaterowie dorastają, jak z szalonych nastolatków stają się godnymi zaufania młodymi ludźmi. Jest to ponadczasowy wątek i myślę, że właśnie dlatego tak bardzo podoba się widzowi.
Kolejnym plusem filmu jest Ranbir Kapoor. Byłam (w sumie nadal jestem) pod ogromnym wrażeniem jego gry aktorskiej. Wyjątkowo mnie urzekł w tym filmie. Tak bardzo, że już szykuję się do kolejnego seansu z Ranbirem w roli głównej. Bardzo podobała mi się jego postać wizualnie. Wnosiła do filmu mnóstwo świeżości i śmiechu, w niektórych scenach, gdy tylko się pojawia powoduje uśmiech na twarzy widza.
U boku Ranbira nie gorzej poradziła sobie Deepika Padukone. Ogólnie podobała mi się zarówno jej postać, jak i gra aktorska, jednak dla mnie w filmie miała trochę za mało energii. Nie wiem, czy to wina roli, czy może jakiś inny powód, ale momentami Deepika była trochę mało wyrazista. Moim zdaniem chwilami (bo ogólnie było dobrze) mogła dać z siebie więcej.
Pomimo tego z Ranbirem tworzyli naprawdę piękną parę. Świetnie razem wyglądali na ekranie.
Pozostałą dwójkę głównych bohaterów, czyli Aviego  (Aditya Roy Kapoor) i Aditi (Kalki Koechlin) miałam okazję zobaczyć na ekranie pierwszy raz. Z tego co poszperałam to nie mają zbyt obszernej filmografii, a szkoda bo podobali mi się na ekranie. Zwłaszcza Kalki Koechlin. Mam nadzieję, że będę miała okazję jeszcze kiedyś zobaczyć z nią jakiś film. 
Ogromnym plusem filmu jest też niesamowita muzyka. Od razu wpada w ucho. Do tej pory nie mogę się pozbyć niektórych piosenek z głowy. Do piosenek dochodzi choreografia Fary Khan, świetny taniec zarówno Deepiki jaki i Ranbira i jesteśmy w niebie :)
Podsumowując film naprawdę mnie zauroczył swoją świeżością. Idealny zarówno dla zagorzałych fanów kina hindi jaki i dla laików.Historia jakich wiele, a jednak inna. W jakim sensie? Przekonacie się oglądając. A może już oglądaliście? Jakie wrażenia?  


Ocena: 6/6


Obsada:
  • Kabir "Bunny" Thapar - Ranbir Kapoor
  • Naina Talwar - Deepika Padukone
  • Avinash "Avi" - Aditya Roy Kapoor
  • Aditi Mehra - Kalki Koechlin
  • Riyana - Poorna Jagannathan
  • Lara - Evelyn Sharma
  • Taran - Kunaal Roy Kapur
  • Dave - Omar Khan
  • Matka Nainy - Dolly Ahluwalia
  • Macocha Bunny'ego - Tanvi Azmi
  • Ojciec Bunny'ego - Farooq Shaikh
  • Vikram - Rana Daggubati
  • Gościnnie: 
    Mohini, tancerka w piosence "Ghagra" - Madhuri Dixit

Ciekawostki:
  • Zdjęcia kręcono w świątyni bogini Hidimba w Manali, w Udajpurze, w Mumbaju, w Kongdori w Gulmarga, w Pahalgam i Srinagar w Kaszmirze oraz w Radżastanie (Indie), a także w Paryżu (Francja).
  • Pierwotnie główną rolę żeńską miała zagrać Anushka Sharma.
 Błędy w filmie:
  • W scenie sangeet Lara nazywa Bunny'ego "Sunnym".
  • Kiedy Aditi prosi Avinasha i Bunny'ego, aby znów byli przyjaciółmi, jej fryzura zmienia się pomiędzy ujęciami.
  • Kiedy Bunny i Naina wsiadają do pociągu, Bunny podnosi bagaż dziewczyny wraz z jej książką. W następnym ujęciu widzimy chłopaka wsiadającego do pociągu, jednak Naina stoi za nim i nadal trzyma książkę w ręku.
  • Bunny słyszy część video wiadomości od Aditi. Jednak w następnym ujęciu video jest pokazane od samego początku.

Nagrody:

Filmfare 2014

nominacje: 9
wygrane: -
  • Nominacja do nagrody za najlepszy film.
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera - Ayan Mukherjee
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Ranbir Kapoor
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Kalki Koechlin
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora drugoplanowego - Aditya Roy Kapoor
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Shalmali Kholgade za utwór pt.: "Balam pichkari"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza śpiewającego na podkładzie muzycznym  - Benny Dayal za utwór pt.: "Badtameez dil"
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera muzycznego - Pritam Chakraborty
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego tekściarza - Amitabh Bhattacharya (II) za utwór pt.: "Kabira"

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2014

wygrane: 1
nominacje: 5
  • Nagroda dla najlepszego aktora drugoplanowego - Aditya Roy Kapoor
  • Nominacja do nagrody za najlepszy film.
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - Deepika Padukone
  • Nominacja do nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej - Kalki Koechlin
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Ranbir Kapoor
  • Nominacja do nagrody za najlepszą reżyserię muzyczną - Pritam Chakraborty

Piosenki:

(Bezwstydne serce)



"Widziałem miętę w liściu betelu,
kamień w kolczyku w nosie.
Widziałem seksowne dziewczyny
i przystojnych chłopaków."

 

 
"Ono już szaleje,
nie wie kiedy przestać.
Co dobre, a co złe,
ono nie widzi różnicy.
Ono nalega, nie chce przestać."


 


"To bezwstydne serce
 Nikogo się nie słucha"





"Ono nie wie jak zmienić,
to ostentacyjne, jednostajne życie.
Nie wie, jak stłumić,
płachtę wstydu
Ono nalega, nie chce przestać"




(Dziewczyna z Delhi) 


 
"Dla ciebie złamię wszystkie zasady.
Przybywając tu porzuciłem moją dziewczynę z Delhi"












"Moja namiętność do ciebie wzrosła.
Jesteś dla mnie dniem i nocą, czuję, że
Z tobą moja przyszłość jest jaśniejsza."



"Odejdź kłamco... który niby łamie mnie dla zasady.
I porzucił dla mnie dziewczynę z Delhi."






"Jesteś bezwstydny w tych zalotach
Bez żadnego powodu się na mnie uwziąłeś.
Setki razy cię odrzucałam chłopcze,
a ty nadal chcesz się ze mną zaprzyjaźnić"






(Kochanie)

 

"Dlaczego tak dobrze się bawię?
Czyżbyś wymieszał bhaang* w powietrzu?"
*narkotyk, który często jest spożywany w czasie Holi








"Twój szybki dowcip stał się torturą.
Dziś stałaś się kluczem do każdego zamka."













"Kochanie, gdy polewasz mnie wodą z pistoletu
ta prosta dziewczyna upija się."







"Kiedy tańczysz w jeansach, 
Nawet kuzynki sąsiadów się za tobą oglądają"










"Dlaczego jestem taka odurzona?
Czy nakarmiłeś mnie słodyczą ze swych oczu?"












"Chłopcze, o chłopcze!
Skąd przybyłeś?
Masz miłą twarz,
Ale też i głupie myśli"



 

"Płoniesz, tak, płoniesz z zazdrości,
Płoniesz przez moje gadanie.
Tak, to cię irytuje.
Moje niedbalstwo cię irytuje."








"O pani! Co jest w tobie takiego specjalnego?
Po prostu mi to powiedz."




"Moja ghagra jest nowością w TV
Od Baghdad do Delhi 
przez Agrę"











"To nonsens...
Twoja ghara jest nonsensem

Nawet jeśli jest od Baghdad, czy Delhi przez Agrę"









"Jestem zabawna - Chcę tego
Jestem karą - Przeżyję ją
Jestem pragnieniem - Poproszę o nie
Jestem hazardem - Zagram"









 (Boże)

 


"Nie wiem dlaczego, ale tylko trasami buntowników...
Chada moje serce, Boże.
Boże, tylko nimi interesuje się moje serce."










"Przyszłość jest pytaniem, teraz trzeba żyć swoim życiem."









"Moja torba na ramionach, to moja filozofia.
Podążam tam, gdzie zaprowadzi mnie ścieżka."






(Kabirze)


"Dlaczego jesteś tak egoistyczny?
To nie jest ani słońce, ani cień.
Dlaczego jesteś tak egoistyczny?
Nie potrafisz nigdzie się osiedlić."




 "Wielki Kabirze, zatroszcz się o to
Wielki Myślicielu, zatroszcz się o to.
Dlaczego jesteś tak bezstronny i okrutny?"

"Jesteś beztroskim, wolnym ptakiem.
Jesteś jak burza.
Nadal przegrywasz.
Co tak ukrywasz?"

 

 



"Dlaczego jesteś tak egoistyczny?
Ani sól, ani cukier nie pasuje do twych ust.
Dlaczego jesteś tak egoistyczny?
Zapomniałeś o swojej starej miłości..."
 








"Subhanallah"
(Wielki Boże!)
 

 

"Pewnego dnia, gdy będziesz podziwiać siebie
Moimi oczami, zrozumiesz. "








 

"To wszystko, co dzieje się po raz pierwszy,
Niech się dzieje.."





 



"Ten związek dwóch serc,
Nie potrafię się do tego przyznać otwarcie...
Wielki Boże!"


Cytaty:


"Wspomnienia są jak pudełka czekoladek. Kiedy je otworzysz, nie potrafisz spocząć na jednej."

"Po prostu przestań tak źle o sobie myśleć i zacznij kochać siebie taką, jaka jesteś. Jesteś fajna, taka jaka jesteś. Tylko jest jeden problem. ... Za mało się uśmiechasz."
"Jesteś tak czarujący, że ludzie zapomną jakim naprawdę jesteś dupkiem!"

"Jak bardzo próbujesz, Bunny... Zawsze coś stracisz w swoim życiu. Po prostu... cieszmy się chwilą."
"Czas na nikogo nie czeka. Płynie obok nas i zostawia nas w tyle.I zanim za bardzo zostanę w tyle, chcę spędzać z tobą ten czas."

"Bunny: Pokonanie Bunny'ego w trekkingu nie jest zwyczajnie niemożliwe... To Misja Niemożliwa."

"- Nigdy nie podrywałem mam przyjaciół.
- Bo podrywał ich ojców!"

"Macocha: Wszystko będzie dobrze, Bunny.

Bunny: Oprócz tego sorbetu. Nadal jest ohydny."
"Avi: Jaka ładna panna młoda! Mógłbym sam ją poślubić.

Aditi: Co?!

Avi: Tak tylko myślę... Ona coś powie, a ja nie zrozumiem. Potem ja coś powiem, a ona się zarumieni nawet nie rozumiejąc mnie..."
"Naina: A co, jeśli będziesz chciał mieć dzieci?

Bunny: A co mają do tego dzieci? Możemy je spłodzić nawet teraz. Chodź za świątynię. Pokażę ci.

Naina: ... Idiota!

Bunny: Ile chcesz? Mogę też spłodzić bliźniaki!"

"Naina: Nie możesz wygrać, skoro spędzasz czas na masowaniu dziewczęcych nóg.
Bunny: To się nazywa flirtowaniem. To dobre dla zdrowia... Jak joga!"
"Bunny: Nie mogę flirtować z dziewczynami takimi jak ty, więc robię to z nią.
Naina: Dziewczynami takimi jak ja?
Bunny: Dziewczyny takie jak ty, nie są stworzone do flirtowania. Są stworzone do zakochiwania się. A miłość... jest zła dla mojego zdrowia."

"Naina: Więc... czego ty chcesz od życia, Bunny?

Bunny: Przygody... szaleństwa...ekscytującego każdego dnia... tak bardzo, że będę czuł adrenalinę we krwi! Chcę latać, Naina! Chcę biec, nawet jeśli upadnę... Ja po prostu nigdy nie chcę przestać."
"Bunny: Wyszłaś za mąż?

Naina: Słucham?! Nie!

Bunny: Dzieci?

Naina: Taa! Trójka!

Bunny: Podła kobieta!

Naina: Dlaczego pytasz?

Bunny: Zastanawiam się, czy powinienem się zachowywać, czy mogę otwarcie flirtować.

Naina: Czy flirtowanie jest konieczne?

Bunny: Oczywiście! Jest bardzo zdrowe!"
"Bunny: Zawsze byłaś taka piękna, czy to magia czasu?

Naina: Ale kiepski tekst...

Bunny: Teraz mówisz, że kiepski laleczko, ale był czas, że leciałaś na te teksty.

Naina: Ja?! Leciałam na ciebie? Proszę cię!"
"Bunny: Więc... masz romans!

Naina: Oczywiście, że nie!

Bunny: Więc on cię podrywa?!

Naina: Nie wiem.

Bunny: No weź, Naina!

Naina: Zamknij się, Bunny!

Bunny: Kim jest ten koleś?

Naina: A po co ci to wiedzieć?!

Bunny: Skrada się wokół, robi ci zdjęcia...Musi gdzieś tu być!

Naina: Bunny, jak mogłeś przeczytać moje smsy!

Bunny: Nie tylko je przeczytałem, Naina! Napisałem do twojego Romeo, byście się spotkali nad jeziorem!

Naina: CO?! Zabiję cię!"

"Naina: Zeskocz na ten parapet!

Bunny: Nie jestem zwierzakiem cyrkowym!

Naina: Boisz się, Bunny?

Bunny: ... Teraz to uraziłaś moje ego."

"Bunny: To mąż Aditi, Taran!

Naina: Co on robi?

Bunny: Nie jestem pewien...Jakiś plemienny taniec..."

"Bunny: Ja nie oszukuję!

Naina: Kłamca! Gdybyś nie ściągał, nadal byłbyś w podstawówce!

Bunny: … Racja."
"Bunny: I wszystkie będą z tego samego ojca, czy mam pomóc?

Naina: …. Wstrętne!

Bunny: Tak tylko myślałem! Ale nasze dzieci mogłyby być przystojne! Z moim świetnym wyglądem i cóż... moim mózgiem."
"Naina: Dlaczego nie zrozumiesz tego, że jeśli zostanę tu trochę dłużej, to...

Bunny: To co, Naina?

Naina: To się w tobie zakocham... Znowu. A ty we mnie nie... Znowu."

września 15, 2014 / by / 6 Comments

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten film. Jest na mojej liście ulubionych. Fajnie się go oglądało. Naprawdę świetny! Poleciłabym każdemu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Film bardzo mi się podobał , zaliczam go do moich ulubionych. Duet Deepika&Ranbir genialny. Piosenki są rewelacyjne , stale ich słucham . :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny blog, film być może kiedyś obejrzę
    dzięki za obserwację, odwdzięczyłabym się bardzo chętnie, gdyby była taka możliwość obserwacji
    kiedyś zaobserwowałaś mój blog: http://bwoodkrainamarzen.blogspot.com/ - możesz przestać, bo już będzie nieaktywny, gdyż zapomniałam hasła - geniusz ze mnie :P
    ach! przypomniałam sobie, co miałam jeszcze Tobie napisać - niecierpliwie czekam na recenzję Jab Tak Hai Jaan, mam w planach ten seans ale nie jestem pewna czy warto, a czytając niektóre z twoich recenzji doszłam do wniosku, że mamy podobny gust, więc... czekam na JTHJ
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się wydaje, że mamy bardzo podobny gust :)
      A co do notki o JTHJ to pojawi się już niebawem. Jest praktycznie gotowa, tylko trzeba dopracować. Niestety, brak czasu, ale mam nadzieję, że znajdę chwilkę.

      Usuń
  4. Gdzie mogę ten film obejrzeć na internecie?☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tutaj (http://www.dailymotion.com/video/x2kg336), ale niestety bez napisów.

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad