Post Top Ad

czwartek, 18 lutego 2016

"Main Tera Hero" 2014


Gatunek: komedia, romans, akcja
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 4 kwietnia 2014
Czas trwania: 2 godz. 8 min.
Reżyseria: David Dhawan
Scenariusz: Milap Zaveri, Santosh Srinivas
Występują: Varun Dhawan, Ileana D'Cruz, Nargis Fakhri
Muzyka: Sajid-Wajid
Produkcja: Shobha Kapoor, Ekta Kapoor
Dystrybucja: T-Series

Fabuła:
Seenu (Varun Dhawan) wybiera się na studia do Bangalore. Na miejscu zakochuje się w pięknej Sunainie (Ileana D'Cruz). Jednak prawa do dziewczyny rości sobie przerażający Angad - (Arunoday Singh). Seenu postanawia zdobyć serce dziewczyny i przechytrzyć rywala. Kiedy wszystko idzie w dobrym kierunku, nagle Sunaina zostaje porwana, a jak się okazuje stoi za tym ktoś o wiele potężniejszy niż Angad. Seenu idąc tropem porywaczy trafia na piękną córkę niebezpiecznego mafioso - Ayeshę (Nargis Fakhri), zakochaną w Seenu, która bez względu na wszystko chce zostać jego żoną.

~✽~

Main Tera Hero obejrzałam już jakiś czas temu, ale zazwyczaj zanim dam filmowi wysoką ocenę zrobię sobie powtórkę, żeby upewnić się w odczuciach.
Szczerze mówiąc do powtórki tego filmu podeszłam bardzo entuzjastycznie. I ponownie świetnie się bawiłam. 
Film jest remakiem telugowskiego Kandireega z 2011 roku, gdzie w główną rolę wcielił się Ram Pothineni. Jest to opowieść o młodym lekkoduchu, chłopaku imieniem Seenu. Oblewając kolejny egzamin postanawia wyjechać na studia do Bangalore. Już pierwszego dnia na uczelni Seenu poznaje piękną Sunainę i z miejsca się zakochuje. Nie wie jednak, że jest ona ukochaną apodyktycznego Angad'a, który ma problemy z samokontrolą. Seenu sposobem postanawia walczyć o dziewczynę. Na jego drodze do szczęścia staje jednakże ktoś potężniejszy niż Angad... 
MTH charakteryzuje się specyficznym humorem, dlatego nie jest to komedia, która wszystkim przypadnie do gustu. Na pierwszy rzut oka widać też, że jest to remake filmu telugu - jest sporo scen walki i oczywiście główny bohater jest nie do pokonania. 
Film od razu przypadł mi do gustu. Uwielbiam takie produkcje i ten humor! Na niektórych scenach dosłownie zanosiłam się śmiechem. A Varun w roli Seenu wypadł przeuroczo, chociaż może zbyt często pokazywał sześciopak. Trochę to było wymuszone, ale w końcu tego typu filmy mają dostarczać rozrywki, a Varun bez koszulki świetnie się w tym sprawdza ;)
Sama historia ukazana w filmie jest niezwykle ciekawa. Bardzo mi się podobała, cały czas coś się dzieje i nie sposób się na filmie nudzić. 
Aktorstwo też jest na bardzo dobrym poziomie. 
W tym filmie jestem dosłownie zachwycona Varunem. Nie jest to może jakaś wymagająca rola, a nawet pokusiłabym się o stwierdzenie, że rola Seenu jest wręcz banalna. Za dużo nie trzeba się tu było wysilać. Raczej takie wygłupy, ale bardzo owocne. Mimo wszystko postać Seenu przeurocza. Zainteresowałam się tym filmem właśnie przede wszystkim ze względu na Varuna, ale zdecydowanie było warto. Varun tańczący do "Beat it" w stołówce rozwala system. Niezapomniana jest też przeróbka piosenki "Badtameez Dil" w wykonaniu Varuna. 
Na ekranie partnerowała mu Ileana jako Sunaina. O Ileanie nadal nie mogę wyrobić sobie zdania ale z każdym kolejnym filmem coraz bardziej ją lubię. W Main Tera Hero z Varunem tworzą naprawdę ładną parę. 
Kula u nogi filmu jest Nargis Fakhri. Nie lubię tej aktorki i bardzo wątpliwe żebym kiedykolwiek obdarzyła ją sympatią. Ona mnie zwyczajnie irytuje na ekranie. Całe szczęście reszta rewelacyjnej obsady skutecznie odwracała od niej uwagę. 
Warto też wspomnieć o świetnej kreacji aktorskiej Anupam'a Kher'a jako gangstera Vikrant'a. Jedna z lepszych roli komediowych w wykonaniu pana Kher'a. 
Arunoday Singh, który wcielił się w rolę Angad'a do tej pory pozostawał mi nie znany. Nie mniej jednak bardzo mi się tu podobał. Angad niby taki twardziel, a w stosunku do Sunainy taki wstydliwy. Zabawne też było jak z Varunem mierzyli się wzrokiem, biorąc pod uwagę, że Arunoday jest od Varuna o głowę wyższy.
Uroku całej produkcji dodawały też postacie drugoplanowe, jak Peter (Rajpal Yadav), przyjaciel Angada, który wzrostem sięgał mu do piersi i przytakiwał mu we wszystkim; Veronica, dziewczyna Vikranta (Evelyn Sharma), o połowę od niego młodsza przez co wszyscy brali ją za jego córkę. Zabawna była też postać Balli'ego (Saurabh Shukla), prawej ręki Vikranta, który jako jedyny nie dał się tak od razu zrobić w konia Seenu. 
Ogromnym plusem produkcji jest rewelacyjny soundtrack! Jeden z moich ulubionych bollywoodzkich soundtracków, które goszczą u mnie na pierwszych miejscach. Moje ulubione to "Palat"i "Shanivaar Raati", ale wszystkie bez wyjątku mi się podobają. 
Film oczywiście trafia na moją listę ulubionych i dostaje ocenę 6 (trochę naciągane, ale nie mam serca dać niżej). 
Obowiązkowy seans dla fanów Varuna, ale nie tylko.

Ocena: 6/6

Obsada:
  • Sreenath "Seenu" Prasad - Varun Dhawan
  • Sunaina - Ileana D'Cruz

  • Ayesha Singhal - Nargis Fakhri
  • Angad Negi - Arunoday Singh
  • Vikrant Singhal, ojciec Ayeshy - Anupam Kher
  • Veronica, dziewczyna Vikranta - Evelyn Sharma
  • Peter - Rajpal Yadav
  • Balli - Saurabh Shukla
  • Ojciec Seenu - Manoj Pahwa
  • Matka Seenu - Supriya Shukla
  • Ojciec Sunainy - Shireesh Sharma

Ciekawostki:
  • Main Tera Hero to remake filmu telugu Kandireega z 2011 roku.
  • Kiedy Seenu pierwszy raz spotyka Sunainę, duplikuje on scenę z filmu Barfi! (2012), gdzie Ileana grała jedną z głównych ról. 
  • Głos boga w filmie jest dubbingowany przez Salmana Khana. 
  • Varun Dhawan grający główną rolę, jest synem reżysera David'a Dhawan'a.
  • Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 5 lipca 2013 roku. 
  • Film był kręcony w Coonoor i Bangalore (Indie), a także w Bangkoku (Tajlandia).
  • Film zdobył mieszane opinie krytyków, ale stał się hitem w Box Office.

Nagrody:

wygrane: 2 | nominacje: 3

Apsara 2015

  • Nagroda: najlepszy aktor w roli komediowej - Varun Dhawan 
  • Nominacja: najlepsza choreografia -  Bosco Martis i Caesar Gonsalves w piosence "Besharmi Ki Height"

Bollywood Hungama Surfers' Choice Movie 2015

  • Nominacja: najlepszy aktor w roli komediowej - Anupam Kher 

Star Screen 2015

  • Nominacja: najlepszy aktor (popularny aktor) - Varun Dhawan 

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2015

  • Nagroda: najlepsza rola komediowa - Varun Dhawan

Piosenki:






"Porzuciwszy chorobliwą uczciwość
Przyjdź do mnie. Przybiegnij do mnie.
Moje serce cię zaprasza."





"Cała noc, całkiem bezwstydna.
Tylko ty i ja...
I przyciemnione światła."










"Odkąd cię zobaczyłem 
Jestem wstrząśnięty.
Czuję, jakby moje serce wyskoczyło z piersi."





"Co zaprząta twoją uwagę?
Twój bohater jest tutaj!
Więc, odwróć się!"









"Powieszę księżyc przed twoim oknem.
Zawieszę swe serce na twojej sukience.
Dlaczego wszystko co powiem
wydaje ci się złe?
Odwróć się!"








"Ogłosiłem już, że cię kocham.
Dla ciebie sprawiłem, że serca dziewczyn tańczą."



"Jestem wykończony, 
ale nie mogę zrozumieć. 
Ja nie śpię... Jak ty możesz spać beze mnie?
W sobotnią noc nie mogę spać."







"O 7:30 wieczorem zaczęły się budzić pragnienia.
O 8:30 moje serce zaczyna się wyrywać.
Nie marnuj więc czasu, chodź prosto do mnie."







"Kochanie, sposób w jaki się uśmiechasz...
To nie jest fair.
To jak wpędzasz swojego kochanka w kłopoty...
To nie jest fair. "



"Dotykasz serca i znikasz...
To twój okropny nawyk. 
Pokazujesz się po kryjomu, a potem ukrywasz...
To duży problem."







"Będąc blisko ciebie,
Ja też zaczynam się powoli ślizgać. 
O, powoli odzyskałam nad sobą kontrolę, 
obejmując cię."






Cytaty:

Seenu: Sir! Brat mówi, "Zrób mi przysługę i nie rób mi żadnych przysług.". A ja mówię: "zrób mi przysługę". Proszę mi dać dwa procent, sir. 



Seenu: Sir, ja idę na IPL. 
Profesor Tripathi: Ty nigdzie nie idziesz. Zostajesz tutaj, ze mną, w tej klasie. Ponieważ twoje zachowanie, tak jak psi ogon i hindi Katriny nie może być naprostowane.
Seenu: Sir, ale ona mówi teraz w hindi dużo lepiej. 


Seenu: To nie fair, mamo. Tak dobrze napisałem egzaminy. Napisałem trzy-stronicowe odpowiedzi na każde pytanie. A i tak Tripathi mnie oblał. 
Mama: Jestem pewna, że twoje odpowiedzi musiały być dobre. Ale jego pytania były błędne. 
Seenu: Na pewno. 


Seenu: Co ja jestem wyświetlacz dotykowy, że co chwilę mnie dotykacie?!


Babu: Hej, bohaterze!
Seenu: Hej, czekałem aż to powiesz, żeby cię pobić. [zdejmuje kurtkę] Wujku, potrzymaj proszę moją kurtkę. 
Babu: [do swojego kumpla] Powiedz mu o mnie. 
Kumpel Babu: Czy ty wiesz kim jest Babu? Kim jest ojciec Babu? Kim jest jego brat... 
Seenu: Tak spiorę twojego Babu, że nie będzie potrafił odróżnić "baba" od "baby"


Babu: Będzie cię to sporo kosztowało. 
Seeniu: Spoko, gościu. I tak nie lubię tanich rzeczy. 


Przyjaciel Seenu: [mówi do zdjęcia] Seenu, bracie. Pamiętam, że to była sobota gdy wkroczyłeś do mojego życia sprowadzając pecha. Przyjechałem do Bangalore z Ooty tylko by od ciebie uciec. Ale modlę się co dnia. Ześlij żebraków do mojego domu. Ześlij choroby na moje ciało. Ale ciebie nigdy. [Seenu puka do drzwi]


Doktor: Co się stało, Angad? Nie czujesz się dziś zły?
Angad: Nie doktorze, jestem daleki od złości.
Doktor: Jesteś pewny?
Angad: Doktorze, czy gdybym był zły dożyłbyś do następnego pytania?


Seenu: Powiedziałem już o tobie mamie. Przysięgam na fasolę mojej mamy zdobędę twoje serce w Bangalore i pobierzemy się w Ooty... a miesiąc miodowy na Goa.
Esha (przyjaciółka Sunainy): To trochę zalatuje skąpstwem.
Seenu: Siedź cicho.


Seenu: Chłopaki, nie jestem teraz w nastroju. Przyjdźcie później.
Chłopak: Co to znaczy "nie jestem w nastroju"? Pożyczyliśmy kije hokejowe i pałki bejsbolowe od studentów. Nie możemy oddać ich nie używając.
Seenu: Aha, więc to tak? W takim razie dam wam trzy opcje. Pierwsza: połamię. Druga: Spiorę. A trzecia: połamię, posklejam... i znowu połamię. To moja ulubiona.


Seenu: W dzieciństwie miałaś ładniejsze policzki. Ale teraz masz lepsze nogi.


Seenu: Uderz mnie. No uderz! Pamiętacie psy, co powiedział wam szef dając biszkopty i karmę?Przez trzy dni możecie patrzeć, szczekać, ale nie gryźć. Spadaj!


Seenu: Znasz plan mojego miasta, biografie moich rodziców. Ale niestety... Nie poznałeś całej mojej historii.Zostałem wyrzucony z piętnastu szkół. 10 policjantów zostało przeniesionych przeze mnie. I nawet kilka MLA uciekło przeze mnie. Kiedy opuszczałem miasto wszyscy przyszli popatrzeć. Wyglądam niewinnie i słodko. Ale tak naprawdę, jestem strasznym łotrem.


Seenu: Ok, Ayesha kochasz mnie. Ale prawdziwa miłość, nigdy nie jest jednostronna. Pochodzi z dwóch stron. Tak jak... Gdy zobaczyłem Sunainę pierwszy raz w naszych sercach rozległy się dzwony. Kiedy ty zobaczyłaś mnie w pociągu czy w twoim sercu odezwał się dzwon?
Ayesha: Nie. Żadnego dzwonu nie było.
Seenu: Jestem gotowy zostawić dla ciebie Sunainę. Ale jeśli w twoim sercu nie zabrzmiał dzwon, to skąd do ch*ja mam wiedzieć, że mnie kochasz?
Ayesha: Co to za logika? Dzwony... Ch*j?


Seenu: Teściowo! Ratuj mnie przed tym białym gorylem.
Veronica: Ty zwierzaku! Dlaczego niepokoisz mojego zięcia?
Seenu: Teściowo, Angad pocałował Petera. A teraz ściga mnie! Czy to moja wina, że ich przyłapałem?
Veronica: Zawsze podejrzewałam tą dwójkę. Zwłaszcza tego małego.
Peter: Nie, nie, nie, to nie tak! Już wszystko wyjaśniam.
Veronica: Ok.
Peter: Seenu powiedział Angadowi, że całowanie swojej przyszłej żony to sztuka.
Veronica: A ty co powiedziałeś?
Angad: Powiedziałem, że chcę się nauczyć tej sztuki.
Seenu: Powiedział, powiedział. 
Veronica: Więc czego go nauczyłeś Seenu?
Seenu: Pokazałem moją sztukę.
Veronica: Jak?
Seenu: O tak. Złapałem piękną dłoń Sunainy.[Seenu łapie Sunainę] Zakręciłem nią. Przyciągnąłem ją bliżej.Przechyliłem.[przechyla ją] I co zrobiłem potem Peter?
Peter: Pocałowałeś ją.
Seenu: Tak. [całuje Sunainę] 
Peter: To sequel całusa. Po 'Krish 2' nadszedł 'Kiss 2'.
Seenu: Pokazać jeszcze raz?

lutego 18, 2016 / by / 3 Comments

3 komentarze:

  1. Uwielbiam ten film! Dobra dawka humoru z Varunem w roli głównej. A skoro on tam gra, to jako jego fanka nie mogłam przejść koło tego filmu obojętnie. Nie zawiodłam się. Genialny! Muzyka również rewelacyjna, swoją drogą to też jeden z soundtracków, które uwielbiam. :) Lubię wracać do tej produkcji, jedna z lepszych komedii jakie widziałam. Małym minusem faktycznie może być Nargis. Zdecydowanie wolałam ją w Rockstar.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co pamiętam dobrze na nim się bawiłam. Rola Varuna bardzo sympatyczna. Ogólnie tak jak cała produkcja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny film. Nieźle się na nim uśmiałam :) Varun był niesamowity, bardzo dobrze wypada w komediach. Ileana także zagrała dobrze i zgadzam się co do Nargis. Była lekko denerwująca. Muzyka za to jest cudowna. Uwielbiam "Palat", "Galat Baat Hai" i "Besharami Ki Height". Do tej pory są jednymi z najczęściej słuchanych przeze mnie utworami.

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad