Post Top Ad

niedziela, 28 lutego 2016

2 States (2014)



Gatunek: komedia, dramat, romans
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 29 min.
Premiera: 18 kwietnia 2014
Reżyseria: Abhishek Verman
Scenariusz: Abhishek Varman; Hussain Dalal (dialogue)
Na podstawie: Chetan'a Bhagat'a "2 States: The Story of My Marriage"
Występują: Arjun Kapoor, Alia Bhatt
Muzyka: Shankar-Ehsaan-Loy
Zdjęcia: Binod Pradhan
Produkcja: Karan Johar, Sajid Nadiadwala
Studio: Dharma Productions
Budżet: ₹350 milinów
Box Office: ₹1.50 miliarda

Fabuła:
2 States to historia Krisha Malhotry (Arjun Kapoor) i Ananyi Swaminathan (Alia Bhatt), którzy poznają się w szkole. Między dwojgiem szybko pojawia się uczucie i wszystko zdaje się iść po ich myśli. Problemy zaczynają się dopiero, gdy para podejmuję decyzję o zawarciu małżeństwa. Pochodzą oni bowiem z różnych stanów Indii i ich otoczenia drastycznie się różnią. Młodzi postanawiają pobrać się tylko za zgodą rodziców. A to oznacza dopiero początek kłopotów...

~✽~

Film zapowiadał się dość fajnie. Fabuła wydawała się ciekawa i pełna możliwości. Do tego ciekawa para aktorska i śliczne zdjęcia.
2 States to ekranizacja książki Chetan'a Bhagat'a "2 States: The Story of My Marriage". Nie czytałam książki, więc nie za bardzo mogę się do niej odnieść. W każdym razie od razu po obejrzeniu filmu widać, że książka pana Bhagat'a to powieść. Wszystko dzieje się spokojnym tempem i nie ma zbyt wielu zwrotów akcji.
Osobiście jestem fanką bardziej dynamicznych produkcji, dlatego 2 States nie skradło mojego serca.
Nie zaprzeczam oczywiście, że historia jest dobra. Wręcz przeciwnie. Uważam, że historia Krisha i Ananyi jest warta uwagi. Dobrze, że powstają filmy o różnicach kulturowych. Mimo wszystko nie jestem fanką biernych produkcji, a ta zdecydowanie do takich należy. Praktycznie każdą scenę można przewidzieć, a ja lubię jak film mnie zaskakuje.
Główny bohater, Krish jest w porządku, ale to wszystko co można o nim powiedzieć. Zwykły, szary człowiek, ani wygadany, ani błyskotliwy. Przeciętny chłopak wyrwany z tłumu. Nie mniej jednak Arjun Kapoor w tej roli bardzo mi się podobał. Mam słabość do tego aktora, ale nawet on nie sprawił, że specjalnie polubiłam Krisha.
Za to jestem pod dużym wrażeniem Alii Bhatt w tym filmie. Bardzo podobała mi się w roli Ananyi. Sama postać też super. Trochę zwariowana, ale twardo stąpająca po ziemi.
Soundtrack w filmie jest średni. Piosenki, które zapadły mi w pamięci to "Offo", "Iski Uski" i "Locha-E-Ulfat". Nie jest to soundtrack, który na długo zapadnie w mojej pamięci, ale znacznie umila seans.
2 States to dobry film, ale momentami zwyczajnie nudnawy. Historia choć dobra, nie porwała mnie za specjalnie. Nie mniej jednak warto sięgnąć po ten film, ze względu na ciekawy temat jaki porusza.

Ocena: 4/6

Obsada:
  • Krish Malhotra - Arjun Kapoor
  • Ananya Swaminathan - Alia Bhatt
  • Vikram Malhotra, ojciec Krisha - Ronit Roy
  • Kavita Malhotra, matka Krisha - Amrita Singh
  • Radha Swaminathan, matka Ananyi - Revathy
  • Shiv Swaminathan, ojciec Ananyi - Shiv Kumar Subramaniam
  • Shipra Mehra, ciotka Krisha - Achint Kaur


Ciekawostki:
  • Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 29 stycznia 2013 roku.
  • Film był kręcony w Mumbaju, Delhi, Ćennaju i  Ahmadabadzie (Indie).

  • Gdy w 2010 roku ogłoszono zamiar adaptacji powieści Chetana Bhagata "2 States: The Story of My Marriage" to Saif Ali Khan miał zagrać Krisha Malhotrę. W wyniku konfliktu pomiędzy reżyserem Sidharthem Anandem, a Saifem z projektu zrezygnowano. Potem reżyserią miał zająć się Vishal Bhardwaj, który chciał obsadzić w tej roli Shahrukh Khana, jednak ten odmówił, gdyż nie chciał wracać do grania w romantycznych filmach. Jego miejsce zajął Ranbir Kapoor, którego natomiast zastąpił Imran Khan. Jednak Khan wycofał się, gdyż producenci Sajid Nadiadwala i Karan Johar chcieli rozpocząć zdjęcia już w listopadzie 2012 roku, ale aktor podpisał kontrakt na współpracę z reżyserem Tigmanshem Dhulią. Ponadto w tym samym czasie miał rozpocząć promocję filmu Vishala Bhardwaja "Matru Ki Bijlee Ka Mandola". Ostatecznie w filmie wystąpił Arjun Kapoor.
  • Pierwszym wyborem do wcielenia się w postać Ananyi Swaminathan była Priyanka Chopra, gdy częścią filmu miał być Saif Ali Khan. Jednak aktorka zrezygnowała ze względu na konflikt terminów. Deepika Padukone również wycofała się z produkcji z tych samych powodów, co Chopra. Gdy zatwierdzono Asin do roli, opuściła ona projekt bez podania konkretnych powodów. Ostatecznie zaangażowano początkującą aktorkę Alię Bhatt.
  • Gdy w 2010 roku ogłoszono zamiar adaptacji powieści Chetana Bhagata "2 States: The Story of My Marriage", to reżyserią miał zająć się Siddharth Anand. Jednak w wyniku konfliktu pomiędzy Anandem, a ówczesnym aktorem grającym główną rolę Saifem Ali Khanem, z projektu zrezygnowano. Potem na to miejsce zatrudniono Vishala Bhardwaja, jednak ostatecznie film wyreżyserowany został przez Abhisheka Vermana.

  • Film jest ekranizacją książki Chetana Bhagata, która z kolei jest oparta na jego prawdziwym życiu. 
  • Film zdobył miano "Super hitu" w box office w Indiach. 

Nagrody:
wygrane: 3 | nominacje: 14

Filmfare 2015

wygrane: 1 | nominacje: 6
  • Nagroda: najlepszy reżyser muzyczny - Ehsaan Noorani, Loy Mendonsa, Shankar Mahadevan
  • Nominacja: najlepszy film
  • Nominacja: najlepszy reżyser - Abhishek Verman
  • Nominacja: najlepsza aktorka drugoplanowa - Amrita Singh
  • Nominacja: najlepszy aktor drugoplanowy - Ronit Roy
  • Nominacja: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym - Arijit Singh za utwór "Mast magan"
  • Nominacja: najlepszy piosenkarz śpiewający na podkładzie muzycznym - Benny Dayal za utwór "Locha-E-Ulfat"

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2015

wygrane: 2 | nominacje: 8
  • Nagroda: najlepsza reżyseria muzyczna - Ehsaan Noorani, Loy Mendonsa, Shankar Mahadevan
  • Nagroda za doskonałość techniczną: najlepsze zdjęcia - Binod Pradhan
  • Nominacja: najlepszy film - Karan Johar, Sajid Nadiadwala
  • Nominacja: najlepsza aktorka pierwszoplanowa - Alia Bhatt
  • Nominacja: najlepsza aktorka drugoplanowa - Amrita Singh
  • Nominacja: najlepszy aktor pierwszoplanowy - Arjun Kapoor
  • Nominacja: najlepszy reżyser - Abhishek Verman
  • Nominacja: najlepsza historia - Chetan Bhagat
  • Nominacja: najlepsze słowa do piosenki - Amitabh Bhattacharya za utwór "Mast Magan"
  • Nominacja: najlepszy aktor drugoplanowy - Ronit Roy


Piosenki:


"Jest trochę draniem...
.i trochę niezdarą.
Miłość jest diabłem.
Ale uroczym diabłem.
Offo! Mam ją wygonić?
Offo! Czy mam ją przytulić?"

"Zaczęło się żartem,
a teraz jest obsesją.
Dosyć drogą obsesją.
Miłość pieści moje ramiona,
jak zwykły przyjaciel.
Ale wykorzystuje każdą szansę,
by pokazać jak jest naprawdę."





"Jestem skołowany miłością
Co za absurdalny stan!
W jakim to nastroju jest Bóg?
Dlaczego gra moim sercem?"


"Miłość szarpie mnie za nogawki.
Czy to komedia?
Czy tragedia?
Nigdy tego nie chciałem,
a utknąłem z tym.
Jestem skołowany miłością"




"Mast Magan"


"Oczarowałaś mój rozum.
Wymawia tylko twoje imię.
Co z tego, że potrafi...
skoro nie może zapomnieć?"





"Przyszedł twój książę.
Okryty miłością.
Jest tutaj, u progu twoich drzwi.
Nie obchodzą mnie bogactwa,
nic dla mnie nie znaczą...
Z tobą niedostatek jest znośny,
jesteś tym, czego mi potrzeba.
Oczarowałaś mój rozum."





"Co i jak? Kto jest kim? Tylko
przyjaciele od whiskey są prawdziwi!
I tylko kawałek kurczaka
może polepszyć sprawę!"


"Gdzie są piękne dziewczęta...
tam znajdą się pendżabskie chłopaki!
Jeszcze lepiej, jeśli dziewczyny
są im przychylne.
Pendżabska dziewczyna,
nie tak łatwo ją oczarować."





"Bez ciebie słońce traci swój ogień.
Słowik traci głos.
Skoro księżyc panuje
z taką swobodą...
Czemu dookoła widzę tylko ciemność?"


"Taka złość...
Pozwól, że opowiem ci sekret.
To ciało jest pustą muszlą.
Jej duszą jesteś ty."






"Hulla Re"


"Łamanie tradycji, zyskanie chaosu.
Tkanie historii miłosnej
na rozdrożach przeznaczenia.
Garnek pongalu gotuje się.
Moja miłość przemawia do ciebie."




"Bieganie za miłością.
Ona mnie złapała?
Czy ja złapałam ją?"





Cytaty:

Ananya: Teraz muszę zdobywać dobre oceny. 
Krish: A... To dlatego wzięłaś mnie za przyjaciela. 
Ananya: Kontroluj się. Nie jesteś, aż takim geniuszem. 


Ananya: Chodźmy na miasto. Ja stawiam. 
Krish: W tym stroju? (Ananya ma na sobie krótkie spodenki)
Ananya: Tak. A co? Czujesz się onieśmielony? 
Krish: A ty nie? Ludzie się gapią. 
Ananya: Oni i tak będą się gapić, nie ważne co założę. 
Krish: A więc chcesz podniecać wszystkich dookoła?!
Ananya: Nie chcę nikogo podniecać! Wy chłopcy z IIT już jesteście podnieceni! 


Ananya: Wy, chłopcy cały czas myślicie o jednym, prawda?
Krish: Tak...


Ananya: Krish, kocham cię. Oddychaj. 
Krish: Ucieknijmy. 
Ananya: Nie mogę biegać w tym sari. 


Krish: Skoncentruj się Ananya. Nie ma nic straszniejszego na tym świecie od pendżabskiej teściowej. 


Ananya: Nie powiedziałeś swojej mamie, że przyjeżdżam?
Krish: Chciałem jej zrobić niespodziankę. 
Ananya: Jest duża różnica między niespodzianką, a szokiem! 

lutego 28, 2016 / by / 3 Comments

3 komentarze:

  1. Film mi się podobał, był lekki i przyjemny. Arjun i Alia stworzyli uroczy duet. Muzyka średnia, ale kilka piosenek było fajnych. Książkę dopiero, co zaczęłam czytać, troszkę się zagapiłam, bo zawsze wolę wziąć się najpierw za książkę, a potem za film, a tu wyszło odwrotnie, no ale cóż. Bywa ;) Mam nadzieję, że książka spodoba mi się bardziej niż film.

    OdpowiedzUsuń
  2. absolutnie się zgadzam - ciekawa historia, ale nie porywa aż tak, bym miała zamiar kiedykolwiek drugi raz obejrzeć, soundtrack miły dla ucha :D Pozdrawiam i czekam na kolejne posty :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny film, przyjemnie mi się go oglądało :) Arjun i Alia stworzyli świetny duet. Co do piosenek to mi też najbardziej spodobała się "Offo" i "Locha-E-Ulfat".

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad