Post Top Ad

wtorek, 10 listopada 2015

"I Hate Luv Storys" (2010)


Gatunek: komedia romantyczna
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 30 czerwca 2010
Czas trwania: 2 godz. 14 min
Reżyseria: Punit Malhotra
Scenariusz: Punit Malhotra
Występują: Imran Khan, Sonam Kapoor, Sameer Dattani, Samir Soni
Muzyka: Vishal Shekhar
Zdjęcia: Ayananka Bose
Box Office: $847 993 w USA; $14 871 219 poza USA

Fabuła:
Jay (Imran Khan) nienawidzi filmów o miłości, jednak jako asystent Veera (Samir Soni)- reżysera, który jest najbardziej znanym twórcą romansów w Indiach, nie ma on wyboru- musi stykać się z nimi na co dzień. Sprawy mają się jeszcze gorzej, gdy Jay rozpoczyna pracę z nową panią scenograf- Simran (Sonam Kapoor). Simran kocha historie miłosne tak bardzo, że jej własne życie zaczyna przypominać film o miłości. Jej szczęście zostanie brutalnie przerwane przez cynizm Jaya.

~✽~
Do obejrzenia filmu zachęciła mnie głównie fabuła, ale również i obsada, a konkretnie Sonam Kapoor. Ostatnio dość interesuję się tą aktorką. Jest przez wielu chwalona, ale jakoś ja nie mogę dostrzec jej wspaniałości. Faktem jest że przed I Hate Luv Storys widziałam ją zaledwie w jednym filmie i nie porwała mnie zbytnio. Tu miała słodziuśką, miluśką rolę i zagrała ją dość fajnie. Jednak nie powala na kolana. Nie mniej jednak muszę sięgnąć jeszcze po kilka produkcji z jej udziałem. Na oku w najbliższym czasie mam Raanjhanaa i najnowszy film z Salmanem Khanem Prem Raatan Dhan Payo (który będzie miał premierę już niebawem), zobaczymy jaka wtedy będzie moja opinia o niej.
Film nie jest może zbyt ambitnym dziełem, raczej fajną komedią na nudny wieczór. Mamy tu ciekawą (aczkolwiek dość przeciętną) historię, wpadającą w ucho muzykę i fajnie dobraną parę aktorów. Jedyny minus filmu to to, że momentami seans się nudzi, jednak w końcówce fabuła przyspiesza, dzięki czemu widz zapomina o wcześniejszym poślizgu. Ogólnie końcowe wrażenia po filmie są jak najbardziej pozytywne.
O głównej bohaterce już pisałam, natomiast główna rola męska przypadła w udziale Imranowi Khanowi. Cóż Imran wypadł średnio. Z ciężkim sercem stwierdzam, że aktorsko niezbyt się popisał, nie mniej jednak miał taką pozytywną rolę, że przekonał mnie do siebie. Poza tym trzeba przyznać, że jest diabelsko przystojnym facetem ;)
Film można zaliczyć zdecydowanie do udanych seansów. Jest to przyjazna komedia na poprawę humoru.



Ocena: 4/6
Obsada:
  • Simran Sharma - Sonam Kapoor
  • Jay Dhingra - Imran Khan
  • Raj - Sammir Dattani
  • Veer Kapoor - Samir Soni
  • Nikhil - Aseem Tiwari
  • Giselle - Bruna Abdullah

Ciekawostki:
  • Zdjęcie do filmu powstały w Indiach i Nowej Zelandii. 

Nagrody:

Filmfare 2011

nominacje: 4
  • nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym - Shreya Ghoshal za utwór "Bahara"
  • nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza śpiewającego na podkładzie muzycznym - Shafqat Amanat Ali za utwór "Bin Tere"
  • nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera muzycznego - Shekhar Ravjiani, Vishal Dadlani
  • nominacja do nagrody dla najlepszego tekściarza - Vishal Dadlani za utwór "Bin Tere"

Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2011

nominacje: 3
  • nominacja do nagrody dla najlepszej piosenkarki śpiewającej na podkładzie muzycznym -Shreya Ghoshal za utwór "Bahara"
  • nominacja do nagrody dla najlepszego reżysera muzycznego - Shekhar Ravjiani, Vishal Dadlani
  • nominacja do nagrody dla najlepszego piosenkarza śpiewającego na podkładzie muzycznym - Shafqat Amanat Ali za utwór "Bin Tere"




Piosenki:






"Gdy mam Ciebie
Nic mi nie brak i niczego nie potrzebuje szukać
Moje niekompletne chwile stały się kompletne
Gdy mam Ciebie."




"Jakby czas uciekał z zegarka,
Jakby światło było oddzielone od poranka
Jakby ktoś zabierał melodię z piosenki i wiersza
Tak samo jestem niekompletny bez Ciebie."






"Moje życie jest teraz puste.
Mój każdy oddech jest pusty.
Pełen samotności
Bez ciebie"


"Dlaczego światło opuściło moją rękę na mojej drodze?
Dlaczego noc pojawiła się na mojej drodze?
I każdy poranek zmienił się w okrutną noc"








"Ja wiem, że mnie lubisz
Ty wiesz, że Cię lubię.
Chodźmy razem dziewczyno
Wiesz, że też tego chcesz"



"Kiedy spotyka się dziewczyna i chłopak
Jest zabawa
Ale nigdy nie wypowiem słowa "miłość"
Bo nienawidzę historii miłosnych"









"Spokój uciekł ode mnie.
Moje serce czuje jakby czuło wiosnę
Po raz pierwszy, po raz pierwszy"



"Stworzymy dom
Z bliskości naszych serc.
I zapomnimy o całym świecie."







"Gdy Ty jesteś ze mną na drodze.
Wszystko, co się dzieje, jest jak strona z opowieści.
Kiedy moja dusza się zakochała,
Powstało między nami połączenie w jednej chwili."



"Zostałem oddzielony od mojego serca.
Zostałem złamany na tej drodze.
Dostałem szansę na miłość.
I gdziekolwiek się skłonię.
Dostrzegam ją."





Cytaty:
- Dziecko, jak mają na imię twoi rodzice? 
- Raj i Simran. 
- Dziecko, czy oni również śpiewają piosenki na polu?
Nie myśl jak chłopak, Jay, myśl jak dziewczyna.
Pomyśl jak dziewczyna, mój chłopcze!

Z jakiego ty filmu wyskoczyłaś!?
Wszystko się zmieniło w jednym momencie. I wszystko to z powodu jednej rzeczy której nienawidzę najbardziej. Miłości.
Dziewczyny są jak autobusy. Jeden odjeżdża, drugi przyjeżdża. Ale wśród tych wszystkich autobusów jest tylko jeden autobus który zabierze Cię do domu.
listopada 10, 2015 / by / 4 Comments

4 komentarze:

  1. Seans z tym filmem był bardzo przyjemny. Miło go wspominam, aczkolwiek pamiętam, że momentami mi się nudziło (ale rzadko!). Lubię muzykę z tego filmu. Jest bardzo fajna :)
    Co do Sonam, to przekonałam się do niej jakiś czas temu. Polecam ci film Khoobsurat, zagrała tam rewelacyjnie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak nie w temacie posta ale świetny blog przeczytałam już prawie wszystkie recenzje :)
    Mam pytanie gdzie oglądasz filmy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część filmów posiadam na DVD - te które wyszły w Polsce, kilka jest dostępnych na stronach w internecie (np. zalukaj.tv), niedużo, ale kilka na youtoube (dużo z napisami angielskimi, mniej z polskimi). Najczęściej jednak zwyczajnie ściągam z internetu (np. z chomikuj).
      Niestety filmy indyjskie są ciężko dostępne.

      Usuń
  3. Niestety nie oglądałam jeszcze filmu , ale świetnie się zapowiada ;)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad