Post Top Ad

środa, 18 listopada 2015

Bang Bang! (2014)



Gatunek: akcja, romans, komedia
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 26 września 2014 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 36 min
Reżyseria: Siddharth Anand
Scenariusz: Sujoy GhoshSuresh Nair
Występują: Hrithik Roshan, Katrina Kaif, Danny Denzongpa, Javed Jaffrey, Jimmy Shergill
Muzyka: Vishal-Shekhar
Zdjęcia: Vikas Sivaraman
Box Office: $2 546 172 w USA; $39 499 809 poza USA

Fabuła:
Harleen, młoda recepcjonistka z banku, zostaje wciągnięta w kradzież klejnotu Koh-i-Noor, stając się wspólniczką Rajveera, którego tożsamość jest tajemnicą.
~✽~

Bang Bang! to jeden z tych filmów, na których po prostu nie da się dobrze nie bawić. Świetna rozrywka. Mnóstwo akcji, komedii, romansu - czyli połączenie, którego wprost nie da się nie lubić.
Podobał mi się oryginał amerykański Wybuchowa para z 2010 roku z Tomem Cruisem i Cameron Diaz, dlatego chętnie sięgnęłam po indyjską wersję.
Miałam przeczucie, że to będzie udany seans, ale nie spodziewałam się, że Bang Bang! przewyższy oryginał. Jako fance kina indyjskiego, ta wersja znacznie bardziej trafiła w mój gust.
Na plus Bang Bang! przemawiają rewelacyjni główni bohaterowie. Postaci niebanalne, niepłytkie i przemyślane oraz wspaniała obsada. Hrithik Roshan i Katrina Kaif tworzą wybuchową parę na ekranie. Mam nadzieję, że będę miała okazję zobaczyć ich razem jeszcze w jakiejś innej produkcji.
Hrithik za każdym razem skrada moje serce, więc i tym razem mu się udało. Świetnie wcielił się w postać Rajveera. Momentami miało się wrażenie, że ta rola jest wręcz dla niego stworzona. Hrithik świetnie sprawdza się w filmach akcji i powinien się nich zdecydowanie trzymać.
Pozytywnie zaskoczyła mnie Katrina, która zazwyczaj nie przemawia do mnie na ekranie. O ile zazwyczaj średnio podoba mi się w filmach to tu miała tak przyjazną rolę, że ciężko było jej nie polubić. Często, gdy widzę ją na ekranie mam wrażenie, że jest jakaś sztuczna - a tu wręcz przeciwnie. Bardzo pasowała do roli Harllen.
Ogromnym plusem Ban Bang! jest soundrack - rewelacyjny i szybko wpadający w ucho. Muzyka jest dopasowana do fabuły, dzięki czemu wszystko jest na swoim miejscu. Piosenki są wlepione dokładnie w tych momentach, gdzie powinny być. Bardzo lubię ścieżkę dźwiękową z tego filmu. Najbardziej lubię "Tu Meri" i "Uff". "Mehherbaan" może poszczycić się swoją nastrojowością i wspaniałymi widokami Grecji. Tytułowa piosenka, czyli "Bang Bang!" na koniec dodawała uroku całemu filmowi. Piosenki jak najbardziej zagoszczą przez dłuższy czas na mojej playliście. 
Bang Bang! to produkcja nastawiona na rozrywkę i tego bym się tu trzymała. Film całkowicie skradł moje serce i polecam go każdemu. Jestem zmuszona dać szóstkę :)

Ocena: 6/6

Obsada:
  • Rajveer Nanda - Hrithik Roshan
  • Harleen Sahni - Katrina Kaif
  • Omar - Danny Denzongpa
  • Hamid Gul - Javed Jaffrey
  • Zorawar - Pavan Malhotra

Ciekawostki:
  • Zdjęcia do filmu powstały w Pradze (Czechy), Manali, Shimli, Nowym Delhi i Mumbaju (Indie), Abu Zabi (Zjednoczone Emiraty Arabskie), a także na wyspach Santorini i Mykonos (Grecja) oraz Phuket i Similian (Tajlandia).
  • Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 1 maja 2013, a zakończyły 15 lipca 2014 roku. 
  • Reżyser Siddharth Anand chciał, aby w postać Rajveera Nandy wcielił się Shahid Kapoor. Aktor jednak odrzucił propozycję, gdyż chciał uniknąć porównań z Tomem Cruisem, który zagrał w pierwotnej wersji filmu "Wybuchowa para".
  • W lipcu 2013 roku podczas zdjęć do filmu w Phuket (Tajlandia) odtwórca głównej roli męskiej - Hrithik Roshan doznał urazu głowy podczas wykonywania scen kaskaderskich z odrzutowcem. Aktor miał za zadanie postawić odrzutowiec na swoich stopach i wznieść się w górę na wysokość 30 stóp (około 9 metrów), by potem zanurkować do wody. Po upadku, nie chcąc wstrzymywać nagrywania, nie opuścił planu. W wyniku szybko pogarszającego się stanu zdrowia aktor musiał wrócić do Mumbaju. Po wstępnych badaniach, zdiagnozowano u niego chroniczny krwiak podtwardówkowy, a następnego dnia poddano go operacji mózgu.

Nagrody:

Filmfare 2015

nominacje: 3

  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Hrithik Roshan
  • Nominacja do nagrody za najlepszą akcję - Parvez Shaikh
  • Nominacja do nagrody za najlepszą choreografię - choreografia Bosco Martis i Caesar Gonsalves za utwór "Tu Meri"


Międzynarodowa Indyjska Akademia Filmowa 2015

wygrana: 1 | nominacje: 1 
  • Nagroda za najlepszą akcję - Parvez Shaikh i Andy Armstrong 
  • Nominacja do nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego - Hrithik Roshan


Piosenki:




"Ale jak to się stało?
Ani ty, ani ja nie mamy pojęcia.
Ale moje serce od tego momentu zaczęło mówić:
Ty, Ty, Ty zaczęłaś być moja
A ja zacząłem być Twój, staję się (twój)."






"Ten powiew tak przefrunął,
Że aż mi oddech uciekł i powędrował do Ciebie.
I właśnie wtedy poczułem, że:
Ty, Ty, Ty zaczęłaś być moja
A ja zacząłem być Twój, staję się twój. 
Ja, ja, ja zacząłem być Twój.
Ty zaczęłaś być moja, stajesz się moja..."






"Ale gdy położysz głowę na moich ramionach.
To tak jakbym był przywiązany nicią do świątyni. 
Nie muszę o nic prosić, wszystko mam. 
Zostaliśmy obsypani dobrocią.
Bóg obsypał nas dobrocią."








"Bóg stworzył każdego z nas.
Ale kto powinien pójść i powiedzieć bogu, że…
Tylko umierając za ciebie, ja oddycham."








"Uff! Trochę pustego serca zostało w moim sercu.
Uff! Pojawiłeś się i nabyłeś je bez czynszu.
Nie mogę nic powiedzieć, to jest jak bezradność.
Tak więc po cichu przyszedł nieproszony gość."




"Powiedziało… 
Że to przez ciebie.
Cały świat 
Wydaje się nowym miejscem."










"Nasze oczy prowadzą rozmowę.
I spotkaliśmy się właśnie teraz.
Magia wkrótce się rozpocznie."










"Bang Bang! Mów do mnie przez całą noc.
Chodź i podążaj za mną. 
Czar został rzucony na moje serce. Nie wiem dlaczego."





Cytaty:
- Założyłeś sweter?
- Tak, założyłem.
- Jestem pewna że nie.
- Skąd to możesz wiedzieć?
- Wiem co z ciebie za ziółko.
Wstałbym i zasalutował, ale jak widać, jem pizzę.
Ci, którzy służą swojemu krajowi rozpoczynają odliczanie ich śmierci począwszy od ich narodzin.
Czy nie uważasz że twoje powiedzonko "pewnego dnia" oznacza nigdy? Dziś jesteś odpowiedzialna za babkę, jutro za męża, a kolejnego dnia za dzieci. Myślę że powinnaś rozwalić parkiet w tej chwili. Traktuję każdy dzień jak by był moim ostatnim.Więc mam tylko ... jeden dzień. Dzień rozpoczynam listą... tego dnia właśnie będzie to twoje "pewnego dnia".
- Potrzebujesz lekarza.
- Nie potrzebuję. Może ... 
- Może co?
- Może potrzebuję buziaka?
- Buziaka? Ty psychopato! Zabieram się stąd!

- Myślą, że coś wiesz.
- O czym wiem?
- O niczym. Ale oni nie wiedzą, że ... 
- Nie wiedzą o tym, że ja nic nie wiem.
- Nie, oni myślą że coś wiesz. Nie wiedzą że ty nic nie wiesz.
- Co ja wiem?
- Nic.
- Czyli co oni wiedzą?
- Przestań!
Jesteś w szoku. Rozumiem.
- Mam zielony pas w karate. Mój latający kopniak jest tak szybki, że mogę kopnąć gołębia w locie.[...] Postrzeliłeś mnie! Dlaczego we mnie strzeliłeś?
- To powierzchowna rana. Nawet nie blisko kości. Dobry strzał, co? 
- Bardzo dobry. Ale po co? 
- Miałeś zamiar użyć swojego latającego kopnięcia na mnie. Nie chciałem ryzykować.
- Jeśli ci nie da darmowego żarełka to go kropnij.
- Znowu? Naprawdę? Strzelałem do nich żeby ci uratować tyłek. Zmieńmy temat.[...] Co chcesz, kochanie?
- Nie nazywaj mnie tak.
- Daj lepiej forsę. Albo wiesz co zabiję go. Co ja sobie myślałem? Mogłem go od razu zastrzelić.
Wiesz, nawet po tym wszystkim, co się stało moje serce mówiło mi, że jesteś dobrym człowiekiem.Szalony, ale nie kryminalista.
- Przy okazji, dobrze wyglądasz w tych ciuchach, które ci kupiłem. 
- Moje ubrania? Kto je zmienił? 
- Spoko luz, zmieniłem je. 
- Ty? 
- Przysięgam. 
- Zmieniłeś mi ubrania?! 

- Tak!... Rozumiem.Wyluzuj, Harleen. Jeśli udało mi się uniknąć 50 strażników, 100 kamer bezpieczeństwa i ukradłem diament z wieży w Londynie..To czemu nie potrafiłbym zmienić ci ubrań z zamkniętymi oczami? Nie jestem przekonany czy miałem zamknięte oczy, ale...
Teraz każdy chce się dowiedzieć jaki mam plan. Ale, jeśli nie ma planu to jak mnie złapią?
- Teraz musisz mówić wyłącznie prawdę. Powiedz mi. 
- Powiedzieć, co?
- Prawdę.
- Szczerze mówiąc, panie Bhatnagar.
- Zorawar!
- Z tym wąsem ... wyglądasz jak południowo-indyjski bohater.
- Wszyscy ci chłopcy Dilip, Jaggi, Harbhajan są tacy sami. Nuda. Nuda. Nuda. Ale nie ty. Ty jesteś bardzo ekscytujący. Naprawdę mnie podniecasz.
- To dobrze. Możemy już iść?
- Twoje mięśnie są tak silne. Chcę zedrzeć z ciebie ubrania. Ale nie mogę ...ponieważ nie jestem wystarczająco podniecona.
- Harleen! Musimy lecieć.
- Czy wyglądam sexy?
- Aż za bardzo.
- Więc dlaczego czegoś nie zrobisz?
- Co?
- Więc dlaczego czegoś nie zrobisz?
- Jaki jest dzisiaj dzień?
- "Pewien dzień".
listopada 18, 2015 / by / 3 Comments

3 komentarze:

  1. Zgadzam się z tobą! Obok Bang Bang! nie można przejść obojętnie. To naprawdę rewelacyjny film ze świetnym soundtrackiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam! Film jest genialny, aktorzy rewelacyjni. Uwielbiam ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  3. również uwielbiam i sądzę, że remake tym razem też jest lepszy niż oryginał :)

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad