Post Top Ad

piątek, 2 maja 2014

"Kyon Ki... : ...Bo to jest miłość" (2005)


Gatunek: dramat, romans, obyczajowy
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Premiera: 3 listopada 2005 (świat)
Czas trwania: 2 godz. 35 min.
Reżyseria: Priyadarshan
Scenariusz: Priyadarshan; Sanjay Chel - dialogi
Główne role: Salman Khan, Kareena Kapoor, Jackie Shroff
Muzyka: Himesh Reshammiya
Produkcja: Mukesh Talreja, Sunil Manchendra

Fabuła:
Do prywatnego szpitala psychiatrycznego, w którym panują dość niekonwencjonalne metody leczenia, trafia nowy pacjent Anand, który został skazany za zabójstwo i uznany za niepoczytalnego. Okazuje się, że jest to krewny jednego z lekarzy - dr. Sunila. Doktor za wszelką cenę chce wyleczyć Ananda. Prosi o pomoc córkę dyrektora młodą i piękną Dr. Tanvi. Tanvi lecząc Ananda zakochuje się w nim z wzajemnością. Ojciec Tanvi, były wojskowy i surowy dyrektor szpitala jest przeciwny temu związkowi. 
~✽~

Przyznam, że miałam spore obawy co do tego filmu. Główną przyczyną był Salman Khan w roli głównej - nie za bardzo przepadam za tym aktorem, momentami strasznie mnie irytuje na ekranie. Jednak moje obawy były niesłuszne - Salman świetnie sprawdził się w roli niepoczytalnego Amanda. Sama się trochę dziwię, ale naprawdę podobał mi się w tej roli. Co do Kareeny to również wypadła dobrze w roli Dr. Tanvi. 
Cały film... no cóż podobał mi się, ale szału nie było. Był trochę inny - głównie dlatego, że o ile mi wiadomo motyw szpitala psychiatrycznego i szaleńców nie jest zbyt często wykożystywany w filmach bolly. Minusem filmu były niektóre sceny, które miały być śmieszne, a wyszły żałosne. Zamysłem twórców widocznie było oderwać widza od dramatu i rozśmieszyć zachowaniami ludzi chorych psychicznie... no cóż wyszło jak wyszło.
Piosenki były całkiem przyjemne dla ucha, ale nie zapadły mi jakoś specjalnie w pamięci. 
Film wyróżnia się też zakończeniem. "Sad end" jest niezbyt często spotykanym zjawiskiem w filmach bolly. Jednak tu całkowicie pasowało smutne zakończenie. Nadawało filmowi sens i sprawiło, że musiałam sięgnąć po chusteczki na koniec filmu.
Fabuła ciekawa, niezły scenariusz, aktorzy, piosenki, dobra realizacja - wszystko na poziomie dobrym. Nie pozostaje mi nic innego niż ocenić ten film na 4. Czegoś mi zabrakło do piątki. 

Ocena: 4/6


Obsada:
  • Anand - Salman Khan
  • Dr. Tanvi Khurana - Kareena Kapoor
  • Dr. Sunil - Jackie Shroff

    • Maya - Rimi Sen
    • Dr.Khurana (ojciec Tanvi; dyrektor szpitala) - Om Puri
    • Karan - Sunil Shetty

    Ciekawostki:
    • Film kręcono w Rumunii oraz w Tamil Nadu w Indiach.
    • Shah Rukh Khan był przymierzany do roli Ananda, jednak odrzucił ją.
    • Film jest też remakiem "Khamoshi" (1959) i megahitu tego samego reżysera w języku malajalam "Thalavattam".
    • W filmie pojawia się kilka motywów rozpoznawalnych z innych hitów bollywood m.in. ściany pokoju opisane wyznaniami - z filmu "Darr" (1993); osoba w śpiączce na wózku - "Anjaam" (1994); chory psychicznie - "Har Dil Jo Pyaar Karega" (2000); niezgoda rodziców na małżeństwo - "Żona dla zuchwałych" (1995), "Mohabbatein" (2000), "Devdas" (2002).
    • Salman Khan w tym filmie pierwszy raz gra w parze z Kareeną Kapoor.


    Piosenki:

    (Tak bardzo cię kocham)



    "Tak bardzo cię kocham coraz bardziej i piękniej
    Cóż więcej mogę ci dać poza swoim życiem."



     


    "Jesteś moim oddechem biciem mego serca,
    Obiektem uwielbienia.
     Stworzyciel przeznaczył mi cię,więc swoje życie poświęcam tylko tobie."



     (Moje serce pragnie)

     
     
     "Dodajesz otuchy mojej skołatanej duszy
    Ciężko jest żyć bez ciebie
    Zrobię wszystko byś była moja jesteś miłością mojego życia
    Spraw bym usłyszał takie samo wyznanie z twoich ust
    Pozwól być biciem twego serca"



     

    "Moje serce pragnie byś była moją jedyną, stała się pulsem mojego życia.
    Chcę być biciem twego serca, cieszyć się twoją urodą"


    (Odwzajemniłem twe uczucie)

     
     "Poświęciłam tobie na zawsze swoje życie
    Tak postanowiłam kochanie
    Historię swojej miłości nazwałem twoim imieniem
    Tak postanowiłem kochanie"




     

     "Odwzajemniłem twe uczucie miłością skołatanego serca
     To serce jest teraz twoje"




    (Miłość porusza do głębi)

     
    "Ach te twoje wdzięki! I wszechobecna miłość!
    Działasz na wszystkich! I wszystkich doprowadzasz do ekstazy!"


     

     
    "Miłość porusza do głębi... dzięki niej w dzień widzisz gwiazdy.
    Wystarczy tylko...
    Aa Re Re Re Re Re, Aa Re Re Re Re Re,
    Aa Re Re Re Re Re Re Re Re Re Re
    ... Że pojawisz się w pobliżu."




    (Stwórzmy sto nowych istnień)



    "Znaki naszej miłości, zostaną tu na długo. Nawet po tym, jak już nas nie będzie.
    Stwórzmy sto nowych istnień w chwili miłosnego uniesienia." 





     
    "Obudziłaś we mnie pragnienie i nauczyłaś żyć na nowo. 
    W chwilach samotności i zwątpienia zaszczepiłeś ze mnie chęć działania.
    Takie niezwykłe opowieści nigdy się nie kończą, co pokaże czas."



    Cytaty:

    "Pozwól mi być biciem twego serca." 
    "Musisz zagrać, żeby wiedzieć jak grać."
    "Każde życie jest cenne."
    "Wszyscy są szaleńcami. Dla inteligenta szalony jest głupek, dla głupka szalony jest inteligent."
    "Lekarze ludziom są potrzebni, ale nikt nie szanuje tych, którzy leczą tylko dla pieniędzy."
    "Szacunek nie przychodzi z wiekiem, trzeba na niego zapracować."
    "Jeśli miłość jest zbrodnią, zasługujesz na karę! – ty ją rozbudziłaś."
    "Miłość to pasja. 
    Miłość to namiętność. 
    Miłość to szaleństwo. 
    Miłość to radość. 
    Miłość to przeznaczenie."
    maja 02, 2014 / by / 3 Comments

    3 komentarze:

    1. Średnio podobał mi się ten film. To jedna z niewielu ról Salmana, gdzie jakoś nie mogłam polubić jego bohatera ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. U mnie jest wręcz odwrotnie - nie przepadam za Salmanem :/

        Usuń

    Wrześniowe #WpadaWUcho

    We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

    Post Top Ad