Post Top Ad

poniedziałek, 12 lutego 2018

'Baadshaho' (2017)


























Gatunek: akcja, przygodowy, thriller
Kraj produkcji: Indie - bollywood
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 16 min.
Premiera: 1 września 2017
Reżyseria: Milan Luthria
Scenariusz: Rajat Arora
Występują: Ajay Devgn, Ileana D'Cruz, Emraan Hashmi, Esha Gupta, Sanjay Mishra, Vidyut Jammwal
Produkcja: T-Series, Vertex Motion Pictures
Muzyka: Tanishk Bagchi, Ankit Tiwari
Budżet: ₹650 milionów
Box Office: ₹1,2 miliarda


Fabuła:
Akcja filmu rozgrywa się w epoce kryzysu lat 1975-77. Gitanjali (Ileana D'Cruz) przejmuje królewski majątek Radźputów po śmierci ojca. W obowiązkach pomaga jej oddany sługa i kochanek Bhavani Singh (Ajay Devgn). Skorumpowany polityk, odrzucony przez księżniczkę postanawia zagrabić jej majątek. Sposobem zamyka Gitanjali w więzieniu i chce przetransportować złoto do swoich skarbców. Bhavani Singh, na prośbę księżniczki organizuje grupę ludzi i postanawia odbić złoto z rąk polityka.

OGÓŁEM O BAADSHAHO

Baadshaho to dość świeży film, zrealizowany w połowie minionego roku. Najbardziej zachęcająca jest tu niewątpliwie gwiazdorska obsada. Zwiastun średnio przyciąga widza, ale za to ścieżka dźwiękowa jest obiecująca. Ostatecznie obsada oraz klimatyczne plakaty przesądziły i postanowiłam dać filmowi szansę. 
Akcja filmu rozgrywa się w 1975 roku. Dla Indii nastały ciężkie czasy, Radźpucka księżniczka Gitanjali (Ileana) dziedzicząc tron po zmarłym ojcu, czuje się zagubiona próbując sprostać nowej roli. Skorumpowany polityk, odrzucony przez piękną kobietę, rządny fortuny jej rodu, postanawia zagrabić skarb rodziny królewskiej. Przy pomocy zaufanych policjantów odnajduje i zagrabia majątek, a samą królową wsadza do więzienia. Gitanjali prosi swojego zaufanego sługę i kochanka Bhawani'ego (Ajay Devgn) o pomoc. Policja planuje przetransportować złoto do Dheli rządową ciężarówką, której pilnować ma jeden z najlepszych i najbardziej zaufanych żołnierzy, Seher (Vidyut Jamwal). Zadanie wydaje się niemożliwe do osiągnięcia, więc Bhawani prosi o pomoc swojego najlepszego przyjaciela Dalia (Emraan Hashmi) i Tikla (Sanjay Mishra), speca od otwierania zamków. Do ekipy, z polecenia królowej, dołącza też Sanjana (Esha Gupta). Cel jest jeden - odzyskać skradzione złoto. Niebawem okazuje się, że nie wszystko wygląda tak, jak mogłoby się wydawać, a każdy z bohaterów tej historii skrywa jakąś tajemnicę...

PLUSY...

Przyznam, że nie do końca tego spodziewałam się po tym filmie. Baadshaho to niezły film, w którym sporo się dzieje, historia momentami jest wciągająca i nieprzewidywalna. Niestety, nadal jest to film na jeden raz. Owszem, jest interesujący, ale jest to raczej ten typ historii, o której szybko się zapomina i przechodzi bez większego szumu. Nie zabrakło kilku przeciągnięć fabularnych, ale nie uprzykrzały się one specjalnie, a akcja filmu nadal pozostawała dynamiczna.

...I MINUSY

Najbardziej raziły przeskoki ze wspomnień do teraźniejszości. Były one trochę nieskontrolowane, przez co momentami musiałam zastawić się czy to się dzieje teraz, czy działo się wcześniej. Nie specjalnie przypadło mi do gustu takie niezasygnalizowane przerzucanie w czasie, bo oglądając nieuważnie można się pogubić.
Nie podobało mi się też zakończenie. Tragedia po prostu. Czuję się wręcz rozczarowana rozwiązaniem filmu, bo właściwie nie za wiele ono wyjaśniło. Nie jestem fanką otwartych zakończeń (szczególnie w filmach) więc niestety odczuwam poważny niedosyt po seansie Baadshaho.

O OBSADZIE I BOHATERACH

Bohaterowie są w miarę dobrze wykreowani. Jedni są zakreśleni trochę bardziej wyraźnie, inni mniej. Widać, że skupiono się szczególnie na czterech postaciach: Bhawani'm, Gitanjali, Seher i Dalii. 
Bhawani (Ajay Devgn) oczywiście jest mózgiem całej operacji, więc stanowi kluczową postać. Podobał mi się w wykonaniu Ajaya. Devgn szczególnie pasuje do tego typu postaci - małomówny, tajemniczy i przenikliwy typ. Udana kreacja aktorska. 
Kolejną najważniejszą postacią jest Gitanjali. Została przedstawiona ciekawie i trochę tajemniczo, bo tak naprawdę jej prawdziwe intencje poznajemy dopiero na koniec filmu. Ileana dobrze wykreowała postać, której momentami zabrakło niestety pazura. Królowa trochę kuleje w filmie. To wokół niej i dla niej właściwie kręci się cała akcja, a ona do końca pozostaje tylko słabą, niezdolną do działania marionetką. Szkoda, bo odbiera jej to niestety cały urok. 
Warto też wspomnieć o duecie Ajaya i Ileany, pełnym chemii, chociaż co ciekawe wątek romantyczny w tym filmie właściwie się nie pojawia. 
Dalia (Emraan Hashmi) i Seher (Vidyut Jamwal) są trochę mniej ważni, ale również poświęcono tym postaciom sporo czasu. Dalia to taki typowy śmieszek i rozrabiaka o złotym sercu. Postać jakby napisana dla Emraan'a, w takim wydaniu czuje się jak ryba w wodzie i to widać na ekranie, bo jest niezwykle autentyczny. Seher z kolei robi za ten szary charakter [nie, nie czarny], uczciwego wojskowego, który jednak przechodzi na czarną stronę [dla kobiety, jakżeby inaczej]. Ciekawa postać, której potencjał nie został tu do końca wykorzystany. 
Sanjana (Esha Gupta) i Tikla (Sanjay Mishra) zostali najbardziej pominięci w scenariuszu. Tikla miał kilka ciekawych kwestii i odgrywał fajną rolę, ale Sanjana została całkowicie zapomniana. Przewija się przez cały film, ale tak naprawdę nie zwraca się na nią większej uwagi.

ŚCIEŻKA DŹWIĘKOWA

Obok "Mere Rashke Qamar""Piya More" nie da się przejść obojętnie. Uwielbiam obydwie te piosenki i nasłuchałam się ich już niezliczenie wiele razy. W filmie pojawia się oprócz wspomnianych dwóch, jeszcze tylko jedna piosenka "Hoshiyar Rehna", ale stanowi ona raczej tło akcji. Trochę nie spodobało mi się rozmieszczenie ścieżki dźwiękowej w czasie. Na początku mamy dwie piosenki ("Mere Rashke Qamar" i "Piya More") praktycznie jedną po drugiej, co może stanowić lekki przesyt, a później z kolei cisza jakby makiem zasiał. Jest to zapewne kwestia tego, że później na pląsy nie było czasu, bo mogłyby spowolnić akcję.

W SKRÓCIE

Baadshaho to nie jest zły film. Ambitny pomysł i w miarę dobra realizacja sprawiają, że film jest całkiem niezły. Aż tyle i tylko tyle, bo niestety obędzie się bez większego łał. Produkcję dobrze się ogląda, nie nudzi, momentami dodano trochę humoru, żeby nie było zbyt monotonnie i nie zabrakło klimatu dawnych czasów. Mocno kuleją tu słabo napisane postaci i brak indywidualnego wydźwięku historii, która czyniłaby ją niepowtarzalną. Najgorszym rozczarowaniem było dla mnie zakończenie historii. Nie wróciłabym do tego filmu po raz drugi.

Ocena: 4/6

Obsada:
  • Bhavani Singh - Ajay Devgn 
  • Rani Gitanjali Devi - Ileana D'Cruz 
  • Dalia - Emraan Hashmi 
  • Major Seher Singh - Vidyut Jammwal 
  • Sanjana - Esha Gupta
  • Tikla - Sanjay Mishra
  • Sanjeev (polityk) - Priyanshu Chatterjee
  • Inspektor Durjan - Sharad Kelkar 
  • Policjant - Adil Hussain
  • Rudra Singh - Denzil Smith
  • Tancerka w piosence "Piya More" - Sunny Leone

Ciekawostki:
  • Film kręcono w Mumbaju i Radżastanie.
  • Do roli królowej brano pod uwagę Kareenę Kapoor, Katrinę Kaif, Shruti Hassan i Priyankę Choprę. Ostatecznie zaangażowano Ileanę.
  • Początkowo premierę zaplanowano na 26 stycznia 2017, ale przesunięto, aby uniknąć starcia z  Raees Shahrukh Khana i Kaabil Hrithika Roshana.

Piosenki:









Cytaty:
Obietnica i życie mogą być dane tylko raz. Od teraz obydwie należą do ciebie.
Wszystko co musisz zrobić, to wypowiedzieć moje imię. Wtedy nikt nie powstrzyma mnie przed dotarciem do ciebie. 
Chcesz złota, tak? Moja matka mawiała, że jestem złoty od stóp do głów. 
Jaka jest wartość miłości, która zostawia cię bezpiecznie i zdrowo?

Gify autorstwa SalaamNamaste :)

lutego 12, 2018 / by / 9 Comments

9 komentarzy:

  1. Nie ukrywam, że zawiodłam się na tym filmie. Spodziewałam się czegoś lepszego. Ale cóż, nie zawsze można trafić na perełki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też liczyłam na bardziej ambitny seans, bo promocja tak zapowiadała...

      Usuń
  2. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chłopak wrócił do mnie przy pomocy doktora ISIKOLO i jestem naprawdę pod wrażeniem
    Witam wszystkich, jestem Bożena Chorążycki. Kiedy straciłam wszelką nadzieję na przywrócenie prawidłowego związku między mną a moim chłopakiem, poszłam do Internetu w poszukiwaniu pomocy, przeczytałam i skontaktowałam się z dr ISIKOLO, który przyszedł i wszystko naprawił, a ja będę go cenić przez resztę mojego życia. Zbyt wiele razy przeżyłam traumę emocjonalną z powodu niekończących się problemów, jakie miałam z moim mężczyzną, co doprowadziło do naszego rozstania, dlatego szukałam pomocy i dowiedziałam się o dr ISIKOLO, który przyszedł mi na ratunek. Opowiedział mi o procedurach i nalegał, abym się do nich zastosował, co chętnie zrobiłem i nie opóźniał procesu rozwiązywania moich problemów, a wynik otrzymałem w ciągu zaledwie 2 dni, jak mnie zapewniał. Nie zawracaj sobie głowy szukaniem pomocy gdzie indziej, ponieważ on jest zbyt dobry w pomaganiu ludziom. Jest godny zaufania i uczciwy, więc napisz do niego teraz SMS-em za pośrednictwem WhatsApp: +234-8133261196 lub jego e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć wszystkim. Nazywam się Basia Gadomski. Jestem tutaj, aby podziękować wspaniałemu doktorowi Isikolo za rozwiązanie moich problemów małżeńskich. Moje małżeństwo rozpadło się z powodu niekończących się problemów i trudności, jakie miałam z mężem. Odszedł, nie oglądając się za siebie, a ja przez wiele miesięcy byłam sama. Jego rodzina interweniowała i nadal nic się nie zmieniło. Byłam rozbita emocjonalnie i straciłam nadzieję na ponowne znalezienie miłości, ponieważ był wszystkim, czego kiedykolwiek pragnęłam w mężczyźnie. Podobnie jak wiele innych osób, poznałam Doktora ISIKOLO, gdy zaczęłam szukać pomocy. Długo omawialiśmy moje problemy i zapewnił mnie, że otrzyma rozwiązanie, którego potrzebuję. Nie miałam innego wyjścia, jak zastosować się do jego procedur, a on w niczym nie zwlekał. Stworzył dla mnie i mojego męża więź miłosną, a miłość i szczęście, które dzieliliśmy, zostały przywrócone i dotarł do mnie dokładnie po 48 godzinach, jak obiecał DR ISIKOLO. Rzeczywiście jest wspaniałym pomocnikiem i można na nim polegać. jeśli masz jakieś problemy, po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazywam się Golański. Podobnie jak wiele innych osób, gorąco dziękuję doktorowi Isikolo za pomoc i rozwiązanie moich problemów. Byłam zaślepiona zazdrością i niepewnością, co spowodowało chaos w mojej relacji z narzeczonym, a on nie mógł się oprzeć moim kłopotom i mnie zostawił. Po tym, jak zdał sobie sprawę, że posunąłem się za daleko we wszystkim, co mu zrobiłem źle, tylko po to, aby przeprowadził się do innego miasta i straciłem wszelkie możliwości, aby się z nim skontaktować i przeprosić. W tym momencie wiedziałem, że potrzebuję pomocy, aby go odzyskać, więc musiałem skontaktować się z doktorem Isikolo. Okazał wiele troski, więc powiedziałam mu wszystko i zgodziłam się, że to moja wina, a on zapewnił mnie, że go odzyska i przywróci miłość i szczęście, które dzieliliśmy, co też zrobił. Tak jak obiecałem, po 48 godzinach Thompson zadzwonił do mnie, a ja przeprosiłem za wszystko i zaprosił mnie do siebie, abyśmy mogli pogodzić się i znów być razem. Dziękuję doktorowi Isikolo za wszystko i szczerość w pomaganiu ludziom. Po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, nazywam się Andrea Burzyński i tak jak wiele innych osób, serdecznie dziękuję doktorowi Isikolo za pomoc i rozwiązanie moich problemów. Byłam zaślepiona zazdrością i niepewnością, co spowodowało chaos w mojej relacji z narzeczonym, a on nie mógł się oprzeć moim kłopotom i mnie zostawił. Po tym, jak zdał sobie sprawę, że posunąłem się za daleko we wszystkim, co mu zrobiłem źle, tylko po to, aby przeprowadził się do innego miasta i straciłem wszelkie możliwości, aby się z nim skontaktować i przeprosić. W tym momencie wiedziałem, że potrzebuję pomocy, aby go odzyskać, więc musiałem skontaktować się z doktorem Isikolo. Okazał wiele troski, więc powiedziałam mu wszystko i zgodziłam się, że to moja wina, a on zapewnił mnie, że go odzyska i przywróci miłość i szczęście, które dzieliliśmy, co też zrobił. Tak jak obiecałem, po 48 godzinach Thompson zadzwonił do mnie, a ja przeprosiłem za wszystko i zaprosił mnie do siebie, abyśmy mogli pogodzić się i znów być razem. Dziękuję doktorowi Isikolo za wszystko i szczerość w pomaganiu ludziom. Po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój mąż, z którym budowałam życie przez 23 lata, zostawił mnie i dzieci bez słowa. Wszystko się na mnie zawaliło, skontaktowałam się z naszymi bliskimi i nikt nie mógł pomóc. Przyszedł czas, gdy złożył pozew o rozwód, nawet gdy nie mieliśmy żadnych problemów ani nigdy nie kłóciliśmy się o nic katastrofalnego. Doktor Isikolo przyszedł mi na ratunek i rozwiązał problem, jaki miałam z moim mężczyzną. Połączył nas ponownie i wrócił do domu, do nas. Rzeczywiście życie jest tajemnicze i nigdy nie myślałem, że doświadczę tego, przez co przeszedłem, ale wszystko dzięki doktorowi Isikolo, który pracował dla mnie i zapewnił mnie o pozytywnych wynikach po 48 godzinach, które rzeczywiście nastąpiły, jak obiecał. Równie dobrze może rozwiązać Twoje problemy, jeśli skontaktujesz się z nim teraz. Napisz do niego na WhatsAppie pod numerem +2348133261196 lub e-mailem: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad