Post Top Ad

poniedziałek, 13 marca 2017

TOP 13 piosenek na 13 marca - rozpoczynamy obchody Holi



Szczęśliwego Holi moi drodzy!
Dziś rozpoczynają się obchody Holi i będą trwały przez najbliższe dwa dni. Co oznacza, że rozpoczynamy wiosnę! W końcu! ;)
Z okazji święta kolorów i radości przygotowałam dla Was 13 piosenek, które najbardziej kojarzą mi się z Holi.

1.

"Soni Soni" - Mohabbatein (2000)


Ten utwór musiał się znaleźć na pierwszym miejscu! Uwielbiam go, ma niesamowicie pozytywny wydźwięk i zawsze poprawia mi humor! Idealnie oddaje urok Holi. 

2.

"Holi Ke Din" - Sholay (1975)


Dla mnie "Holi Ke Din" to znak rozpoznawczy Holi. Gdy tylko słyszę o tym święcie, w mojej głowie rozbrzmiewa właśnie ta piosenka. 

3.

"Balam Pichkari" - Jawaani Hai Deewani (2013)


Na miejscu trzecim "Balam Pichkari", czyli jedna z moich ulubionych indyjskich piosenek. Jest tak pozytywna (zarówno tekst, muzyka jak i klip), że nie da się przy niej nie uśmiechnąć. Ranbir Kapoor i Deepika Padukone wśród tylu kolorów to jest to!

4. 

"Badrinath Ki Dulhania" - Badrinath Ki Dulhania (2017)


Jedna z najnowszych nutek w tym zestawieniu. Filmu nie miałam jeszcze okazji oglądać, ale tytułowa piosenka już dawno skradła moje serce. Współczesne brzmienie i nowoczesny teledysk w połączeniu z obchodami tradycyjnego święta tworzą świetny miks! 

5. 

"Lahu Munh Lag Gaya"Goliyon Ki Rasleela Ram-Leela (2013)


"Lahu Munh Lag Gaya" to najbardziej klimatyczna piosenka w tym zestawieniu. Odbiega od rytmicznych utworów kojarzących się z obchodami Holi. Mimo wszystko głos Shaila Hada jest tu tak hipnotyzujący, że aż wywołuje dreszcze. No i klip jest przepiękny. 

6. 

"Go Pagal"Jolly LLB 2 (2017)


Kolejny świeżak, który od razu polubiłam, właśnie przez wzgląd na piękny, kolorowy klip. Piosenka ponadto jest niezwykle chwytliwa, nie można się jej pozbyć z głowy ;)

7.

"Aaj Na Chodenge Bas Humjoli" - Kati Patang (1970)


Po tych nowościach powróćmy do starszego kina hindi. Miejsce siódme skradł utwór "Aaj Na Chhodenge" z 1970 roku. O czym tu mówić? - Klasyk po prostu ;)

8.

"Holi Re"Mangal Pandey: The Rising (2005)


Niezwykle chwytliwa piosenka idealnie oddająca klimat Holi.

9.

"Chhaan ke Mohalla"Action Replay (2010)


Również niezwykle pozytywna piosenka i świetny klip z olśniewającą Aishwaryą Rai w roli głównej. 

10. 

"Holi Song" - Lai Bhaari (2014)


Jedyna piosenka spoza bollywood w tym zestawieniu. Piosenka w języku Marathi ma bardzo przyjemne i chwytliwe brzmienie. A przede wszystkim może się pochwalić świetnych klipem. Tyle kolorów! A wśród nich prezentujący się świetnie Riteish Deshmukh i piękna Genelia (jej już niestety jest trochę mniej, ale olśniewa swoim uśmiechem).

11. 

"Holi Khele Raghuveera" - Baghban (2003)


Tradycyjne brzmienie w przypadku "Holi Khele Raghuveera" sprawdza się świetnie. Ogrmonym atutem piosenki są piękne wokale Alki Yagnik i Udita Narayana.

12.

"Koi Bheega Hai" -  Mumbai Se Aaya Mera Dost (2003)


Miejsce dwunaste należy do tradycyjnej "Koi Bheega Hai". Tutaj również największym atutem jest wokal niezastąpionych Sonu Nigama i Alki Yagnik.

13.


"Do Me A Favour Lets Play Holi" - Waqt: The Race Against Time 2005



Ostatnie miejsce na liście wędruje do "Do Me A Favour Lets Play Holi". Klip jest świetny, ale klimat piosenki nie do końca trafia w mój gust, chociaż nutka całkiem chwytliwa ;)


Co myślicie?
Też czujecie już klimat wiosny?
Która piosenka podoba Wam się najbardziej?
A może pominęłam Waszą ulubioną?
Dajcie znać w komentarzu! ;)

marca 13, 2017 / by / 19 Comments

19 komentarzy:

  1. Dużo kolorów! To lubię <3 i oczywiście, że czuję wiosnę! Dzięki tym utworom aż uśmiech pojawia się na twarzy :D Kilku piosenek z zestawienia nie słyszałam, ale zamierzam to zaraz nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba dwóch również wcześniej nie znałam ;)

      Usuń
  2. Świetne piosenki <3 Większość znam, ale kilka jest zupełną nowością! :) Tak na marginesie bardzo podoba mi się święto Holi i chciałabym wziąć w nim udział :D Może kiedyś mi się uda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie? ;) Z tego co wiem u nas jest organizowane, w Warszawie chyba 24 marca i wstęp jest bezpłatny.
      Może i ja się skuszę w przyszłym roku, bo w tym nie mogę, niestety :)

      Usuń
    2. Jest 18 czyli już w tą sobotę w warszawskiej Stodole ;) Ale powoli zaczynają ogłaszać letnie festiwale np. jest już informacja o Krakowie czy Katowicach w czerwcu. Co do posta, zestawienie bardzo podobne do mojego chociaż piosenką "Holi Ke Din" mnie zaskoczyłaś! Nie znałam jej, więc to chyba znak i najwyższa pora, żeby nadrobić Sholay.
      "Soni Soni" natomiast było jest i będzie u mnie zawsze pierwsze. Mam do tej piosenki ogromny sentyment :)

      Usuń
    3. O tym 18 marca również słyszałam, chyba jest też coś 27 - tak mi się data rzuciła w oczy ;) 24 czerwca (wcześniej pomyliłam miesiące XD) też jest w Warszawie na Saskim Brzegu. Sporo tych festiwali ;)
      Sholay to bardzo dobry film, jak najbardziej polecam :)
      A "Soni Soni" to świetna piosenka, no i pochodzi z jednego z moich pierwszych filmów bollywoodzkich, więc sentyment musi być :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Holi! Pełne kolorów, śmiechu i tańca, niezwykłe święto. Również mam nadzieję kiedyś wziąć udział w takim festiwalu.
    Części piosenek nie słyszałam, ale na pewno szybko to nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holi ma swój bardzo pozytywny urok, przez co ciężko tego święta nie lubić ;D

      Usuń
  4. Uwielbiam Holi! Miałam okazję brać udział w takim evencie i jestem tym zachwycona! W tym roku również mam zamiar wybrać się na to wydarzenie :D
    Niektórych piosenek nie słyszałam, ale na pewno szybko to nadrobię. Bardzo lubię te teledyski pełne kolorów i takie żywe piosenki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wszystkimi piosenkami się zgadzam! :) Idealne na to święto. Holi jest pełne kolorów i za to je uwielbiam! *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To święto ma w sobie niesamowitą energię ;)

      Usuń
  6. Genialne zestawienie! Zaciekawiła mnie piosenka Holi Song z Ritheishem i Genelią. Koniecznie muszę przesłuchać. Uwielbiam Holi! Szkoda, że nie jest organizowane również w okolicach Słupska... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Holi Song" jest bardzo fajna. Filmu nie oglądałam, ale może kiedyś ;)

      Usuń
    2. Nie mogę odciąć się od Holi Song! Ciągle teraz słucham, dzięki tobie :D <3

      Usuń
  7. O widzę i Balam Pichkari, to moja zdecydowana faworytka z tego zestawienia! Uwielbiam tę piosenkę i to, jaka fajna i radosna atmosfera panuje w teledysku. ;D
    I tak widziałam w komentarzach wspomnienie o tych organizowanych festiwalach kolorów, to u mnie też coś takiego co roku jest robione, ale zawsze trafiało na terminy, kiedy miałam jakieś kolokwia. ;/ Ale może w tym roku się uda. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby Ci się udało w tym roku :)

      Usuń
  8. 1. Niby klasyka, ale jakoś nigdy nie przepadałam za tym utworem. :/
    5. O Jezuniu! To jest piękne. :)

    Zapraszam na pierwszą recenzję. :D
    http://bollyoczamichloe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Lahu Munh Lag Gaya" faktycznie jest piękne :)
      Oczywiście zerknę na bloga ;)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad