Post Top Ad

poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Hity Roku : 2016


Lubię od czasu do czasu przygotować jakieś zestawienie piosenek. Wprowadza to trochę różnorodności na blogu, a przy okazji można sobie przypomnieć kilka naprawdę świetnych kawałków, o których się zapomniało, a nawet znaleźć jakieś nowe perełki. Tyle, że utworów hindi jest na pęczki a wskazane jest, żeby w zestawieniu coś je łączyło. Dlatego postanowiłam zrobić nową zabawę, a mianowicie TOP 15 najlepszych [moim zdaniem] piosenek z konkretnego roku. Kino hindi ma już parę lat więc i posty z tej serii prędko nie dobiegną końca ;)
Na początek zacznijmy od czegoś nowego, a mianowicie hity poprzedniego roku. Jesteście ciekawi, które utwory wpadły mi w ucho do tego stopnia, że znalazły się tu wybrane spośród morza innych? Zapraszam do rozwinięcia!

1.

Ae Dil Hai Mushkil - "Bulleya"


Wskazanym jest, żeby tą listę otworzył najlepszy z soundtracków 2016 roku. Najchętniej umieściłabym w tym zestawieniu większość ścieżki dźwiękowej Ae Dil Hai Mushkil, ale doszłam do wniosku, że ograniczę się do jednego utworu z jednego filmu. I tak niezwykle trudno jest listę skrócić do 15 utworów, bo rok 2016 obfitował w sporo bardzo dobrych utworów. Dlatego pojawią się tu tylko najwięksi ulubieńcy, a do takich należy zdecydowanie "Bulleya". Głos Arijit'a Singh w trochę ostrzejszym brzmieniu robi nie mniejsze wrażenie niż w cudownych balladach. Aż ciarki przechodzą przy "Bulleya"!

2.

Do Lafzon Ki Kahani - "Kuch To Hai"


Jeśli chodzi o głosy, które poruszają we mnie jakąś strunę, tuż obok Arijit'a Singh, takim głosem jest głos Armaan'a Malik. Przepiękny utwór "Kuch To Hai" robi wrażenie już od pierwszych nut. Filmu Do Lafzon Ki Kahani nie miałam okazji jeszcze widzieć, ale odkąd jakiś czas temu usłyszałam ten utwór ostrzę sobie na niego pazurki. Tworząc to zestawienie właśnie sobie o tym przypomniałam ;)

3.

Befikre - "Nashe Si Chadh Gayi"


"Nashe Si Chadh Gayi" dosłownie wstrząsnęła YouTube! Jest to najczęściej wyświetlana piosenka hindi w 2016 roku. Skradła serca wielu słuchaczy, w tym również moje. Uwielbiam ten francuski rytm połączony z wokalem Arijita Singha. O takim połączeniu nie da się szybko zapomnieć.

4.

Kapoor & Sons - "Kar Gayi Chull"


"Kar Gayi Chull" to chyba jedna z najbardziej imprezowych piosenek 2016 roku. Pamiętam, że po jej pierwszym przesłuchaniu nie mogłam o niej zapomnieć. Zresztą nadal chętnie do tego utworu powracam :) Aż nogi same chodzą!

5. 

Junooniyat - "Nachange Saari Raat"



Kolejna imprezowa piosenka na 5 miejscu. Uwielbiam ją! Był czas, kiedy non stop jej słuchałam, a i teraz od czasu do czasu gości na mojej playliście. Jest niezwykle chwytliwa i po przesłuchaniu dosłownie nie mogę się jej pozbyć z głowy.


6.

Dear Zindagi - "Let's Break Up"


Właściwie cały soundtrack Dear Zinagi można uznać za udany, ale piosenka "Let's Break Up" jakoś najbardziej utkwiła mi w pamięci i zdecydowanie najdłużej gościła na mojej playliście. Niesamowicie wpada w ucho i gdy się kończy mam ochotę nacisnąć replay :)

7.

Dishoom - "Sau Tarah Ke"


Sountrack Dishoom, choć trochę mniej obszerny, również można zaliczyć do udanych. Moje serce definitywnie skradła tu piosenka "Sau Tarah Ke". Ale nadal nie mogę się zdecydować co jest lepsze, klip czy piosenka? ;)

8.

Sanam Re - "Sanam Re"


Tytułowa piosenka z filmu Sanam Re jest zachwycająca! Idealnie oddaje klimat historii ukazanej w filmie. Właściwie samemu filmowi można zarzucić wiele i zdecydowanie nie jest to idealna produkcja, ale piosenka sprawia, że mam ochotę zrobić sobie powtórkę :P

9.

A Flying Jatt - "Bhangda Pa"


Moja słabość do tradycyjnych, pendżabskich rytmów ujawnia się przy piosence "Bhangda Pa". Podoba mi się połączenie tradycyjnych rytmów z nowoczesnym brzmieniem. Piosenka bardzo szybko wpada w ucho. 

10.

Sultan - "Baby Ko Bass Pasand Hai"


"Baby Ko Bass Pasand Hai", podobnie jak wcześniej najbardziej podoba mi się połączenie tradycyjnych rytmów z nowoczesnym brzmieniem. Piosenka również bardzo szybko wpada w ucho i często gości na mojej playliście ;)

11.

Sanam Teri Kasam - "Sanam Teri Kasam"


Czyż ta piosenka nie jest romantyczna? Właściwie cały soundtrack Sanam Teri Kasam jest przepiękny. Miałam spory dylemat którą piosenkę umieścić w zestawieniu. Ostatecznie zdecydowałam się na tytułową, ale na prowadzenie wysuwała się też "Bewajah".

12.

Fan - "Jabra Fan"


Jedyna piosenka promująca największy film Shah Rukh Khana 2016 roku musiała się znaleźć na tej liście. Piosenka ma w sobie coś, że nie pozwala szybko o sobie zapomnieć :)

13.

Mohenjo Daro - "Tu Hai"


Filmu Mohenjo Daro nie miałam okazji jeszcze oglądać, ale od dawna jestem zakochana w piosence "Tu Hai". Utwór jest naprawdę przepiękny, ma swój niesamowity klimat, który potrafi stworzyć tylko A.R. Rahman. 

14.

Great Grand Masti - "Teri Kamar Ko"


Czołowa piosenka z komedii Great Grand Masti jakoś wyjątkowo wpadła mi w ucho na bardzo długo. Bardzo podoba mi się rytm tego utworu. Nie przeczę, piosenka może się wydawać tandetna, nie mam pojęcia dlaczego, ale naprawdę bardzo ją polubiłam i lubię do niej powracać. Musiała się więc znaleźć w tym zestawieniu ;)

15.

Baar Baar Dekho - "Sau Aasmaan"


"Sau Aasmaan" to bardzo optymistyczna piosenka, która od razu przywodzi na myśl wakacje. Akurat świetnie sprawdzi się na zakończenie lata żeby sobie powspominać ;) Uwielbiam ją za rytm, dzięki czemu od razu wpada w ucho. 

BONUS:

"GF BF" 


Jako dodatek i miłe zakończenie zestawienia hitów roku 2016, piosenka, która nie pojawia się w żadnym filmie, ale w klipie występują aktorzy, no i jest to utwór w połowie wykonany przez Jacqline Fernandez. "GF BF" od razu zyskało moją sympatię i do tej pory często gości na mojej playliście.

A jakie są Wasze ulubione piosenki roku 2016?
Zgadzacie się z moim wyborem?
A może chętnie coś byście dodali?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach :)

sierpnia 28, 2017 / by / 12 Comments

12 komentarzy:

  1. Nie przepadam tylko za piosenką pod 14. Resztę uwielbiam *-* Fajnie, że wspomniałaś też o Kuch To Hai, jeny jak ja swego czasu męczyłam tę piosenkę! Co jakiś czas dalej do niej wracam, jest piękna <3 Do listy dodałaby m.in. Woh Jahaan z Rock On!! 2, Jab Tak z M.S. Dhoni i wiele, wiele innych. Tak jak napisałaś, wybór jest ciężki, bo w 2016 r. wyszło naprawdę wiele świetnych piosenek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Teri Kamar Ko", z tego co widzę, wielu osobom nie przypadło do gustu, a mnie właśnie jakoś się spodobało, mimo że nutka dość tandetna :P

      Usuń
  2. Zgadzam się z Twoimi słowami, że jest ciężki wybór :) Osobiście dodałabym jeszcze z milion następnych piosenek :D Ale jeśli już miałabym się zdecydować, to dopisałabym "Ae Dil Hai Mushkil" z ADHM.
    Z Twojej listy nie lubię utworów pod numerami 9 i 14, ale w Indiach są milej odbierane ode mnie. Pozostałe piosenki to dla mnie prawdziwe hity, a od większości z podanych do dzisiaj nie mogę się oderwać *-*
    Świetny pomysł na post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ae Dil Hai Mushkil" to faworyt zaraz obok "Bulleya" <3 Żeby jakoś ograniczyć sobie wybór piosenek do postu postanowiłam wybrać tylko po jednym utworze z filmu, inaczej cały soundtrack z ADHM musiałby tu trafić :D

      Usuń
  3. W sumie zgadzam się z Twoim wyborem, ale sama nie potrafię coś dodać od siebie. Po prostu już dawno nie słuchałam piosenek bollywood i nie jestem na bieżąco z nowościami. Ale za to bardzo spodobały mi się twoje typy ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że playlista przypadła mi do gustu :) Być może dzięki niej powrócisz do muzyki bolly ;)

      Usuń
  4. 1,3,4,6,15 - to moje typy! ;D A co bym dodała? Hmm, tyle tego było w tamtym roku, że ciężko mi wybrać. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że [wykluczając "Bulleya"] wolisz bardziej rytmiczne kawałki :D Właściwie rocznie wychodzi tyle fajnych piosenek w bolly, że ciężko jest się ograniczyć do kilku najfajniejszych ;)

      Usuń
  5. Prawie wszystkie piosenki w Twoim zestawieniu grają na mojej playliście. A co bym dorzuciła? Pyar Ki z Housefull 3. Świetny utwór, do tego klip robi wrażenie :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję się bez bicia, że "Pyar Ki" było brane pod uwagę do tego zestawienia, niestety nie załapało się na ostateczną listę :D Za duża konkurencja ;) Ale utwór jak najbardziej lubię, chyba najlepszy z ścieżki dźwiękowej Housefull 3 :)

      Usuń
  6. Przypomniałaś mi tym zestawieniem o wielu pięknych piosenkach. Większość Twoich faworytów pokrywa się z moimi, tylko utwory 9 i 14 jakoś niespecjalnie mi leżą. Ja dodałabym więcej utworów z ADHM, bo ubóstwiam cały soundtrack, Just Go To Hell Dil z Dear Zindagi i Woh Jahaan z Rock On!! 2 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ADHM to zdecydowanie najbardziej udany soundtrack roku 2016 :)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad