Post Top Ad

sobota, 24 marca 2018

TOP 10 tancerzy kina indyjskiego


Przepadacie za muzyką? A kto nie! Bollymaniacy zapewne za filmową również przepadają.
Dla każdego, czy to fana, czy przeciwnika kina indyjskiego, filmy z tego kraju kojarzone są przede wszystkim z piosenkami. Przerwa na pląsy jest tak odmienna od zwyczajów naszego rodzimego kina, że często może się wydać dziwactwem.
Właściwie ciężko dziś o film indyjski bez piosenek [ale zdarzają się coraz częściej!]. Patrząc wstecz, współcześnie i tak znacznie okrojono ilość muzyki w filmach indyjskich. Większość produkcji ogranicza się do 3-4 piosenek, wbrew pozorom często bez żadnych tańców - to praktykuje się szczególnie w ambitniejszych filmach. Nie zapominajmy jednak, że istnieje jeszcze coś takiego, jak kino komercyjne, a te bez pląsów obyć się nie może!
Współcześni widzowie stali się bardziej wybredni. Przecież lubimy oglądać ładne rzeczy. Wystarczy spojrzeć, jakie wizualne wymogi spełniają współczesne gwiazdy; filmy kręcone są w coraz to piękniejszych miejscach, a i taśmy są dobrej jakości, żeby obraz zachwycał kolorami.
Nic więc dziwnego, że i klipy do piosenek stały się bardziej wymyślne, niż jeszcze 15-20 lat temu. Tworząc typowo komercyjny film twórcy powinni zwrócić uwagę na okazałe teledyski, bo w końcu to one są odpowiedzialne za promocję filmu i zachęcenie do niego widza.
Jako że choreografie i plenery w nich coraz piękniejsze, wymagane jest, żeby i aktorzy umieli się poruszać. Nie można powiedzieć, że wszyscy spełniają te wymogi (przykład - Salman Khan :P). Większość jednak opanowała taniec na przyzwoitym poziomie, żeby ładnie prezentować się w klipie. Jest też kilku takich aktorów w kinie indyjskim, których z powodzeniem można nazwać profesjonalnymi tancerzami. Dziś chciałam Wam przedstawić dziesięciu, moim zdaniem najlepszych, tancerzy kina indyjskiego - uwaga! - sami panowie ;)


⑩ Chiranjeevi

Zacznijmy od końca, żeby zbudować trochę napięcia :)

Na miejscu 10, aktor weteran kina telugu, nazywany przydomkiem Mega Star. Zagrał w masie kultowych filmów, a jego niektóre ruchy są do tej pory powielane przy współczesnych choreografiach. Co ciekawe, to też najstarszy aktor w tym zestawieniu (62 lata). Zdecydowanie nie można mu odmówić tego, że umie się ruszać. Może za młodu robił to lepiej, ale nadal nie jest najgorzej. W piosence Ammadu Lets Do Kummudu z jego zeszłorocznego filmu robi to naprawdę imponująco jak na swój wiek ;)

Sami zerknijcie na mashup jego najlepszych kroków tanecznych i oceńcie ↓


⑨ Vijay

Miejsce 9 należy do tamilskiego aktora Vijay'a. Przyznam, że nie bardzo miałam okazję zapoznać się z tym panem, bo rzadko sięgam po filmy tamilskie. Obejrzałam z nim natomiast masę klipów tanecznych i muszę przyznać, że radzi sobie naprawdę dobrze. W naszych polskich plenerach możecie go podziwiać w piosence 'Maacho'.

A tu taneczny mashup:


⑧ Shahid Kapoor

W końcu ktoś z bollywoodu!
Jak na najpopularniejszy ośrodek kina indyjskiego, bollywood ma do dyspozycji zadziwiająco mało profesjonalnych tancerzy wśród sławnych aktorów. Owszem, praktycznie każdy aktor opanował papugowanie po choreografach na tyle, żeby prawidłowo poruszać się przed kamerą, ale dobrych tancerzy nadal u nich niedostatek.

Shahid Kapoor od lat znany jest jako jeden z najlepszych tancerzy w kinie hindi.
Jedne z lepszych filmowych występów tanecznych Shahid'a można znaleźć w filmie R..Rajkumar, do którego choreografię układał Prabhu Deva. Szczególnie warto zerknąć na jego występ w piosence "Gandi Baat"

A tu, jeszcze inna piosenka (trochę starsza), gdzie Shahid zachwyca swoim tańcem:


⑦ Tiger Shroff

Znowu bollywood! ;) Tym razem aktor młodego pokolenia, Tiger Shroff

Karierę rozpoczął właściwie dopiero kilka lat temu, ale już zachwycił widzów swoim tańcem. W debiucie Heropanti można podziwiać jego występ w piosence 'Whistle Baja'. 
Tigerowi można zarzucić wiele, ale nie można powiedzieć, że nie umie tańczyć. Nie straszne mu szybkie i wymyśle choreografie i myślę, że nie będzie przesadą, jeśli nazwę go jednym z najlepszych tancerzy kina hindi. 

Dla porównania go z innymi, warto zerknąć na jeden z jego najlepszych występów tanecznych w  'Main Hoon' z Munna Michael.  


⑥ Ram Charan Teja

Czas, żeby kino telugu w końcu pokazało swoich tancerzy! Bo dobrych tancerzy u nich bez wątpienia jest najwięcej. 

Na miejscu 6, Ram Charan, czyli syn weterana Chiranjeeviego, od którego rozpoczęła się ta lista. Ram Charan właściwie był jednym z pierwszych aktorów, od których zaczęłam oglądanie filmów telugu i pamiętam, że swego czasu byłam dosłownie zauroczona jego tańcem, pełnym energii i tak różnym od tego co serwują nam w bollywood. Najbardziej efektownie wspominam klubową piosenkę 'Laila O Laila' z filmu Naayak

A tu mashup z jego najlepszymi krokami ↓



Raghava Lawrence

Pozwólmy, żeby tamilski przemysł filmowy też pochwalił się swoim najlepszym tancerzem!

Właściwie, zanim zaczęłam przygotowywać to zestawienie, planowałam Raghava Lawrence umieścić na jakimś niższym miejscu niż 5, ale zmieniłam zdanie, kiedy obejrzałam to wideo -->klik<-- Coś świetnego! Jestem pod wrażeniem umiejętności tanecznych Rahavy.

Koniecznie zerknijcie na mashup:


④ Prabhu Deva

Indie mają swojego Michaela Jacksona!

Takim mianem, już dość dawno temu został ochrzczony Prabhu Deva. Jak dyktuje google - indyjski aktor, tancerz, reżyser, choreograf i piosenkarz; jednym słowem człowiek o wielu talentach. Jednak największym jest bez wątpienia taniec i powiązane z tym układanie choreografii. Jeśli jakiś film reżyseruje Prabhu Deva, możemy być pewni, że przede wszystkim zobaczymy tam bardzo dużo oryginalnych choreografii, bo właśnie z nietuzinkowych ruchów słynie. Niekiedy robią wrażenie, a czasami są trochę przesadzone i wręcz dziwaczne, ale przy tym bez wątpienia widowiskowe. 

Zobaczcie mashup:


③ Jr. N.T.R.

Przyznam, że coraz trudniej mi się tworzy tą listę, bo zostali sami najlepsi. Najchętniej umieściłabym resztę moich typów na jednym, pierwszym miejscu ;)

3 miejsce należy do NTR Juniora. Zdaniem wielu osób najlepszy tancerz w tollywood. Moim zdaniem bardzo dobry, ale nie najlepszy. Obserwując taniec N.T.R'a można zauważyć, że szczególnie szybko pracuje nogami, co automatycznie wywołuje efekt 'wow!' ale góra ciała pozostaje przy tym praktycznie nieruchoma. Przeglądając jego klipy z różnych lat, doszłam też do wniosku, że kiedyś był o wiele lepszym tancerzem, obecnie trochę się rozleniwił i bazuje głównie na tych samych ruchach, które ograniczają się do pracy nóg, często szybkiej ale niedokładnej.
Pod względem choreografii, moją ulubioną piosenką z udziałem N.T.R'a jest 'Temper'. Tutaj też zwróciłam po raz pierwszy uwagę, że jest genialnym tancerzem

A tu macie kilka jego najlepszych ruchów:


② Allu Arjun

Jak widać, telugu chyba wygrywa w tym zestawieniu ;) Zdecydowanie mogą się chwalić dobrymi tancerzami. Zresztą oni doskonale to wykorzystują w swoich widowiskowych choreografiach.

Miejsce 2, jeden z moich ulubionych hirołów Allu Arjun. Bardzo często porównywany z Jr. NTR'em. Co ciekawe, często ludzie odpowiadają, że właśnie Allu jest lepszym tancerzem, więc nie jestem w moim werdykcie osamotniona ;) Tak samo jak NTR może się pochwalić szybkością, ale przy tym widać, że robi wszystko bardzo dokładnie, a do tego jego ruchy są niesamowicie płynne. Oglądając różnorodne klipy z jego udziałem, zauważyłam, że w ciągu kilkunastu lat kariery nie spoczął na laurach i z roku na rok jest jeszcze lepszym tancerzem. Oby tak dalej ;)
Ostatnio nawet podsyłałam Wam na facebooku jeden z jego najlepszych popisów tanecznych, z 2013 roku, 'Top Lechipoddi'. Przy okazji, śmiało mogę stwierdzić, że to jedna z najlepszych choreografii jakie widziałam w kinie indyjskim. Allu Arjun tańczy tak szybko, że momentami sama miałam dylemat, czy aby nie działali przy tym graficy komputerowi. Ostatecznie, oglądając jego inne popisy taneczne, doszłam do wniosku, że to raczej nie było konieczne do uzyskania takiego efektu. Aby i Was w tym upewnić - zerknijcie na piosenkę z jego najnowszego filmu 'Seeti Maar'.

W razie, gdybyście nadal mieli małe wątpliwości co do umiejętności tanecznych Allu Arjuna, zerknijcie na mashup ↓


① Hrithik Roshan

Na szczycie, mimo wszystko bollywood! ;)

Sporo czasu zajęło mi przygotowanie tego posta, głównie dlatego że obejrzałam masę klipów, różnych choreografii, lepszych i gorszych popisów tanecznych, ale najlepszym tancerzem indyjskim, dla mnie, nadal pozostaje Hrithik Roshan! Przede wszystkim uwielbiam go za jego płynność ruchów - oglądanie go w tańcu to czysta przyjemność. Wszystko robi z taką łatwością, że nawet najtrudniejsze choreografie sprawiają wrażenie banalnie prostych.
Jedno z najlepszych widowisk w jego wykonaniu to piosenka 'Fire'. Swoimi niesamowitymi ruchami zachwycił też wszystkich w 'Dhoom Again'

Mam wrażenie, że nikogo nie muszę przekonywać, że Hrithik zasługuje na miejsce pierwsze, ale żeby tradycji stało się zadość, taneczny mashup ↓


~✽~
Znaliście wszystkich wymienionych panów?
Kto jest Waszym ulubionym tancerzem indyjskim? 
Jak ułożylibyście tą listę?
Koniecznie dajcie znać w komentarzu! :)
marca 24, 2018 / by / 7 Comments

7 komentarzy:

  1. Hrithik, Shahid, Ram Charan Teja i Allu Arjun - taniec w wykonaniu tych panów wręcz uwielbiam! Pamiętam te czasy, jak uwielbiałam Main Aisa Kyun Hoon i te brykanie Hrithika! :D Albo Allu Arjun w Aarya 2! To były czasy! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat wymieniłaś też moich ulubieńców :D
      Hrithika wszędzie świetnie się ogląda, a Allu Arjun w Aarya 2 był niesamowity :D

      Usuń
  2. Ja oglądam tylko Bollywood, więc nie mogę się zbytnio wypowiadać, ale od początku było dla mnie wiadome, że Hrithik będzie pierwszy. Co jak co, ale chyba każdy jest zgodny co do tego, że jest on wspaniałym tancerzem! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo chciałam trochę zaskoczyć i pierwsze miejsce dać komuś innemu, a Hrithika trochę dalej - niestety nikogo lepszego od niego nie znalazłam ;)

      Usuń
  3. Zgadzam się! Ci Panowie tańczą niesamowicie! Brakuje mi tu tylko Varuna, który również tańczy świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Varun początkowo znalazł się w tym zestawieniu, ale niestety ostatecznie się nie zmieścił w dziesiątce. Też bardzo lubię jego taniec. Bez wątpienia jeden z najlepszych tancerzy jeśli chodzi o kino hindi :)

      Usuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad