Post Top Ad

środa, 8 czerwca 2016

"Hero" (2015)


Gatunek: romans, akcja, dramat
Kraj produkcji: Indie
Język: hindi
Czas trwania: 2 godz. 25 min.
Premiera: 11 września 2015
Reżyseria: Nikhil Advani
Scenariusz: Nikhil Advani, Umesh Bist
Występują: Sooraj Pancholi, Athiya Shetty, Aditya Pancholi
Muzyka: Amaal Mallik, Meet Bros Anjjan, Sachin-Jigar
Produkcja: Salman Khan, Subhash Ghai
Dystrybucja: Eros International

Fabuła:
Sooraj (Sooraj Pancholi), lokalny gangster spotyka na dyskotece córkę generalnego inspektora, Radhę (Athiya Shetty). Dzień później Sooraj podając się za policjanta porywa Radhę na zlecenie ojca, mówiąc dziewczynie, że dostał polecenie ją ochraniać. Młodzi zakochują się w sobie, tymczasem Radha nie ma pojęcia, że nie jest ochraniana przez policjanta, a została porwana przez gangstera.


Do sięgnięcia po Hero zachęca przede wszystkim świetna tytułowa piosenka "Main Hoon Hero Tera", oczywiście ta śpiewana przez Armaana Malika, a nie przez Salmana ;p Twórcy w obsadzie serwują nam same nowości. Stawiają na dwie nowe, a jednak trochę znane twarze. Mianowicie dzieci sławnych aktorów, Suraj'a Pancholi, syna Adityi Pancholi oraz córkę Sunila Shetty'ego - Athiyę Shetty. Takie posunięcie zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko, a jak jest w przypadku Hero dowiecie się w dalszej części recenzji. Trailer filmu jest również bardzo ciekawy, co dodatkowo zachęca do obejrzenia produkcji. Plakaty także bardzo mi się podobają.
Film właściwie oglądałam już jakiś czas temu, ale po pierwszym seansie za bardzo nie wiedziałam co o nim myśleć, więc kilka dni temu zrobiłam sobie powtórkę.
Jest to remake filmu z 1983 roku, gdzie główną rolę zagrał Jackie Shroff. Fabuła nie jest więc oryginalna. Mamy tu mnóstwo schematów. Po raz kolejny jest dziewczyna zakochująca się w chłopaku z ulicy. Do tego dochodzą jeszcze różnice kulturowe, a co za tym idzie sprzeciw rodziców.
Sooraj (Suraj Pancholi), syn gangstera i Radha (Athiya Shetty), córka głównego inspektora spotykają się na dyskotece. Trochę się sprzeczają, ale gdy dochodzi do bójki z udziałem byłego chłopaka Radhy, Sooraj staje w obronie dziewczyny. Kilka dni później Sooraj na polecenie swojego ojca, siedzącego w więzieniu ma porwać córkę głównego inspektora. Szybko zyskuje zaufanie dziewczyny i wraz z kolegami podszywając się pod policjantów, pod pretekstem ochrony uprowadzają Radhę. Dziewczyna nie wiedząc, że Sooraj nie jest policjantem, a bandytą, z czasem się w nim zakochuje.
Znajome, prawda? Na pęczki jest już filmów z podobnymi modelami. A jednak zawsze lubię obejrzeć schematyczną historię, pod warunkiem, że jest dobrze zrobiona.
Fabuła filmu, tak do połowy jest przewidywalna. Później wszystko zaczyna się plątać, dochodzi kilka wątków, więc trudniej jest odgadnąć bieg wydarzeń. Zdecydowanie jednak wszystko dzieje się zbyt szybko. Film trwa zaledwie dwie godzinki i fabułę można było spokojnie rozłożyć na dwie i pół godziny i nic by się nie stało. Nie wiem dlaczego twórcy zdecydowali się tak orżnąć tą historię. Przez to, że wydarzenia gnały tak szybko do przodu, wcale nie mogłam uwierzyć w uczucie między dwójką głównych bohaterów.
Fabułę śledzi się z zainteresowaniem, a jednak brakuje czegoś co sprawiłoby, że przeżyłabym ten film indywidualnie. Liczyłam, że chociaż na koniec się trochę wzruszę, a tu nic! Niewiele było momentów, w których wstrzymałam oddech (a mogłoby być ich więcej), a wydarzenia kulminacyjne były dość dramatyczne. Przynajmniej miały takie być, bo ja jakoś tego dramatyzmu nie poczułam.
Jak już wspomniałam, twórcy postawili wszystko na jedną kartę, stawiając na dwie nowe twarze w głównych rolach. I wydaje mi się, że tu jak najbardziej się to sprawdziło. Czasami dobrze jest zobaczyć na ekranie nowe duety. A ponieważ historia była mało oryginalna, dobrze że dwójka głównych aktorów była nowa. Sooraj i Athiya wypadli razem bardzo fajnie. Tworzyli niesamowicie dopasowaną parę i widać, że dobrze się czuli w swoim towarzystwie. Sceny z udziałem tej dwójki zdecydowanie miały w sobie tę iskierkę.
Oddzielnie jak na debiuty również wypadli świetnie. Może momentami Sooraj trochę słabo, ale jak na debiut to jestem pod wrażeniem. Sama postać trochę niedopracowana. Można było ją bardziej wykreować na bandytę. A tak wyszedł dobry chłopiec, który po prostu trochę łobuzuje, ale tylko i wyłącznie pod naciskiem ojca. Chociaż podobały mi się momentami te jego wybuchy, pasowały do tej postaci i w pierwszej części powinno ich być więcej. No i oczywiście musiał poszpanować gołą klatą, ale wiadomo, trzeba czymś widzów przyciągnąć ;)
Do postaci Radhy z kolei nie mam żadnych zastrzeżeń. Dziewczyna z charakterem i broniąca swoich racji, chociaż czasami zachowująca się jak rozkapryszona dziewczynka. Do Athiyi Shetty również nie mam zastrzeżeń. Z debiutem poradziła sobie fenomenalnie. I trzeba przyznać że jest bardzo podobna do ojca.
Największym plusem produkcji jest zdecydowanie soundtrack. Dosłownie nie ma piosenki, która by mi się nie spodobała. Najbardziej oczywiście podoba mi się niesamowita tytułowa piosenka "Main Hoon Hero Tera", po prostu ją uwielbiam. Bardzo też podoba mi się utwór "O Khuda" utrzymany w podobnym klimacie oraz już bardziej dyskotekowy "Dance Ke Legend". "Jab We Met" jest z kolei bardzo chwytliwa, tak samo jak "Khoya Khoya".

Hero jest to film po którym nie można spodziewać się zbyt wiele. Świetnie sprawdzi się na nudny wieczór, dostarczy rozrywki. Muzyka znacznie umili seans. Znajdzie się tu coś dla wielbicieli romansu, więzi rodzinnych oraz kina akcji, bo i scen bójek nie brakuje. Osobiście, choć film ma swoje plusy i minusy, bardzo go polubiłam i z pewnością jeszcze do niego wrócę, a duża w tym zasługa świetnie dopasowanej dwójki głównych aktorów.

Ocena: 5/6

Obsada:
  • Sooraj - Suraj Pancholi
  • Radha - Athiya Shetty
  • Shrikant Mathur - Tigmanshu Dhulia
  • Suryakant Pasha Ranade - Aditya Pancholi
  • Ranvijay Shekhawat - Vivan Bhatena
  • Changezi - Chetan Hansraj
  • Szwagierka Radhy - Anita Hassandani
  • Dheeraj Mathur (brat Radhy) - Sharad Kelkar 

Ciekawostki:
  • Jest to remake filmu z 1983 roku o tej samej nazwie, w reżyserii Subhash Ghai, gdzie główną rolę zagrał Jackie Shroff.
  • Pierwsza wersja utworu "Main Hoon Hero Tera" była wykonywana przez Salmana Khana. 
  • Aditya Pancholi, który gra w filmie ojca Sooraja, w rzeczywistości również jest jego ojcem. 
  • Jackie'mu Shroff zaproponowano rolę negatywną w filmie, ale odmówił, ze względu na brak terminów. 
  • Jest to debiut aktorski Suraj Pancholi oraz Athiya Shetty, córki znanego aktora Sunila Shetty'ego.

Nagrody:

Filmfare 2016

  • Nagroda za najlepszy męski debiut - Suraj Pancholi


Piosenki:




"W mym sercu ukryte są miłosne uczucia
Usłysz je, nawet jeśli
Nie wydaję żadnego dźwięku."




"Moje serce w to wierzy, 
Lecz wciąż nie wiem
Jak mam ci powiedzieć...
Że jestem twoim bohaterem "









"Ktoś chyba mnie wrobił
Łącząc me serce z tym ślicznym serduszkiem.
Ktoś chyba pociągnął za łańcuch w tym ślicznym pociągu
I stworzył spotkanie jak z Jab We Met"



"Walczysz ze mną, a jednocześnie 
Umierasz z pragnienia za mną. 
Ale te wybryki 
I tak ci nie pomogą."







"Gdy odnalazłem ciebie, zagubiłem się.
Zagubiło się moje serce.
Po odnalezieniu ciebie
Zagubiłem się."



"Jaka magia tkwi w twojej miłości
Że staję się kompletny, 
a jednocześnie zagubiony?"








"Gdy płaczę, towarzyszą mi
wspomnienia o tobie.
Muszę płakać sam.
Jak krople rosy spływające w nocy."



"Bez ciebie nie bije moje serce.
Bez ciebie moje serce,
nie przywiązuje się do niczego.
Moje serce tonie w nieustających łzach.
Przysięgam na ciebie, te łzy nie wyschną."






"Jak wy dziewczyny radzicie sobie w tańcu?
Bo my jesteśmy legendami parkietu.
Zaszokujemy  świat naszymi ruchami,
Ponieważ jesteśmy prawdziwymi bohaterami!"



"Z natury jesteśmy szaleni
Nasze dżinsy są podarte.
I tylko spójrz, 
Nasze koszule są rozpięte. "







"Na drodze miłości,
Zróbmy coś wyjątkowego.
Jeśli kiedyś zostaniemy rozdzieleni,
Przestańmy oddychać i zgińmy."



"O Panie… 
Powiedz, jakie przeznaczenie jest nam pisane.
My tylko.. 
My tylko się zakochaliśmy"








"Marzenia,
które wyśniłem,
Spłynęły po mojej twarzy
Wraz ze łzami."



"Mogę przestać oddychać,
Ale nie jest możliwe
Żeby  mnie z tobą rozdzielono. 
Świat tego nie zrozumie, 
Moje serce zrozumiało. "






Cytaty:
Jeśli jego uczciwości nie da się kupić, to trzeba ją zniszczyć. 

Kiedy się urodziłeś, sąsiedzi mówili: "Gratulacje, urodził się wam bandyta"?

Jeśli uderzyłeś mnie, bo cię zraniłam, to przepraszam. Ale jeśli uderzyłeś mnie, bo kocham Sooraja, to uderz mnie znowu. 

Zakochani nigdy się nie boją. Ci, którzy się boją, nigdy się nie zakochują. 

Mogę odejść od Radhy, ale będę kochał tylko ją. Powstrzymaj mnie, jeśli potrafisz. 

czerwca 08, 2016 / by / 4 Comments

4 komentarze:

  1. Słyszałam o tej produkcji, ale kompletnie nie przyglądałam się jej bliżej. Jakoś mnie ten film nie interesował. Choć po Twojej opinii bardzo mnie zaciekawił, mimo że historia nie jest oryginalna. Myślę że szybko postaram się obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się film również podobał. Niby schematyczny, ale oglądało mi się go bardzo przyjemnie. Szkoda, że nie był troszkę dłuższy, bo faktycznie wszystko działo się baardzo szybko. Może gdyby dodali chociaż ze 20 minut, od razu byłoby inaczej. Do debiutantów nie mam zastrzeżeń, choć myślę, że lepiej poradziła sobie Athiya. Aczkolwiek Sooraj też nieźle. Soundtrack uwielbiam! Jest jednym z tych, do których lubię wracać. Piosenka tytułowa w wykonaniu Armaana i utwór O Khuda, to mojej ulubione nutki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam i pewnie prędko nie obejrzę, bo na razie mam za dużo filmów i książek w kolejce. Ale estetycznie wygląda to całkiem całkiem. Ciekawy plakat, ładne stillsy. A córka Sunila jaka do niego podobna! Jeszcze zanim przeczytałam post i dopiero zobaczyłam zdjęcia, od razu wydała mi się do kogoś znajomo podobna ;)
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem co myśleć o tym filmie, co prawda jeszcze nie miałam okazji zobaczyć produkcji w całości, ale nawet zapoznanie się z trailerem i muzyką niezbyt mnie zachęca, może kiedyś zobaczę, ale nie sądzę, by to szybko nastąpiło...
    fabuła wydaje się nieco nudna, a tymczasem ja mam ochotę na kinowe perełki...Hero chyba do nich nie należy...

    OdpowiedzUsuń

Wrześniowe #WpadaWUcho

We wrześniu, jak co miesiąc światło dzienne ujrzało sporo nowości muzycznych. Fenomenem był zdecydowanie Ayushmann Khurrana, dzięki promoc...

Post Top Ad